Vinylsjapper i Paris??

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Antall liker
3.994
Er det noen som har tips om gode vinylsjapper i Paris? Er fortrinnsvis interessert i jazz, men også eldre rock. På forhånd takk!!

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
409
Torget vurderinger
11
Hvis du er i Latinerkvarteret så ligger det endel bruktsjapper der.Husker ikke gatenavnet,men det er en hovedgate som går gjennom området,der lå ettepar stykker,med ok priser.
En Virgin Megastore(tror jeg) som ligger i det området hadde noe vinyl(nytt).

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Antall liker
673
Jepp, den største er Boulinier, veldig stor sjappe over fler etasjer.

20, bd St-Michel
75006 Paris
Telephone: (01) 43 26 90 57

For øvrig ligger Shakespeare & Company, en av de kuleste bokhandlene jeg vet om, rett ved. Verdt et besøk, veldig spesiell.

37 rue de la Bûcherie
75005 Paris

Tel : 00 33 (0) 1 43 25 40 93

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.834
Torget vurderinger
35
Har nettopp vært innom Boulinier. Tjukt av folk, men ikke mer vinyl enn Råkk n Rålls i Oslo. Tok en sjekk på et par Milva-plater til fire euro stk, og de hadde riper som var både lange og dype, så jeg stod over.

Roy

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Antall liker
3.994
R.E.S. skrev:
Har nettopp vært innom Boulinier. Tjukt av folk, men ikke mer vinyl enn Råkk n Rålls i Oslo. Tok en sjekk på et par Milva-plater til fire euro stk, og de hadde riper som var både lange og dype, så jeg stod over.

Roy
Jeg opplevde det samme, Roy. Ikke videre imponert!

Burde selvfølgelig oppsummert mine erfaringer etter Paris-besøket, og benytter anledningen nå:

• Boulinier: Lite å hente for meg og min musikksmak (jazz, søttitallsrock), her var det mye klassisk og ellers hovedsaklig obskure, lokale ting, virket det som.
  • Paris Jazz Corner/Jazz Ensuite: Aldri åpent da jeg prøvde meg (to ulike dager), til tross for at skiltet på døra fortalte at jeg var der i åpningstida. ???

• Moby Disques: Stengt
  • Dame Blanche: Stengt
  • Crocojazz: Brukbart utvalg, men ingenting som pekte seg ut. Endte med å kjøpe en CD med Django Bates.

Mener å huske at enten Moby Disques eller Dame Blanche virket nedlagt, men husker i farten ikke hvem av dem det var. Gikk på Fnac i Les Halles og kjøpte et par CD-er med Belmondo og Gilles Naturel. Nei, heller London, da gitt!!!

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.066
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
det finnes et velkjent (loppe-)marked nord i paris under kanten på en av de omkringliggende motorveiene.....der hadde de sykt mye bruktplater i flere boder
området er delt opp i "temaer": jernvarer,klær,musikk etc
mvh
Leif

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Antall liker
3.994
LMC skrev:
det finnes et velkjent (loppe-)marked nord i paris under kanten på en av de omkringliggende motorveiene.....der hadde de sykt mye bruktplater i flere boder
området er delt opp i "temaer": jernvarer,klær,musikk etc
mvh
Leif
Du tenker trolig på Porte de Clignancourt. Var der en gang for mange år siden. Høres ut som jeg får ta en tur ved neste anledning. ;D

PS. Så etterpå at du hadde lagt ut lenke... Takk for info!

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.066
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
artig sted uansett hva du er ute etter og masse artige lokale restauranter i den rimelige og fargerike enden av skalaen
god tur
mvh

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.692
Torget vurderinger
28
Noen med flere tips?

Topp Bunn