Vinylsjapper i Milano?

A

aair

Gjest
19. juli går turen til Teatro Degli Arcimboldi og konsert med Tom Waits. Finnes det noen sjapper som selger vinyl i denne byen, mon tro?

Knut

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
867
Ja, jeg har reist en del i Italia men har aldri kommet forbi noen spesielt interessante vinylsjapper. MEN jeg har aldri sett spesifikt etter dem heller (er ikke derfor jeg drar dit ned :) Så mulig at de finnes

A

aair

Gjest
Takk for tips, men det ser ikke ut at man skal ha for store forhåpninger om å finne vinyl i denne byen, nei.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.681
Torget vurderinger
28
Jeg har aldri sett særlig utvalg av vinyl i Italia. Jeg hadde øynene ganske godt med meg sist jeg var der.

(Men på midten av nittitallet kom jeg over ei platesjappe i Firenze som hadde et utvalg av Springsteen-bootlegs som var helt avsindig. Dette var i starten av studietiden, og under gymnastiden hadde jeg brukt omtrent det jeg eide og hadde på svinedyre bootlegs kjøpt under bordet her i Norge. Tror jeg betalte 990,- for firedobbel cd fra konserten på Wembley i -85, for å gi en idé om hvilke håpløse priser man betalte. Nåvel, i Italia var prisene så lave, og utvalget så stort, at jeg cashet inn omtrent det jeg hadde av reisesjekker og knapt hadde til mat resten av interrailen nordover. Men moro var det).

Om du finner noen gode sjapper der nede så hører vi gjerne om det aair, og god tur.

A

aair

Gjest
Morsom historie, Fosse :) Musikbehovet dekkes nok uansett opp av Mr. Waits denne helga ;) Men dukker det opp noen interessante sjapper så poster jeg dette på HFS. Akkurat nå ser det ut som det nærmeste jeg kommer Italia og vinyl, er min retrosamling av Italo-disco bortstuet i kjelleren ;D

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Antall liker
3.986
Jeg er ute i samme ærend, og fant denne gamle tråden. Er det noen oppdateringer? Eller er vinyl like håpløst på Berlusconis hjemmebane som tidligere?
Jeg sier takk til alle svar som kommer i løpet av de par neste ukene ;D

Topp Bunn