Vinylrelaterte julegaver i år??

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei,da er kvelden til sigende over....nå er jeg spent,fikk noen noe vinylrelatert utstyr eller plater til jul??

Selv var dette fraværende,men fikk en del annet,som jeg ellers måtte kjøpt på nyåret,så da frigjør dette en del kapital,og for den kjøpes en del vinylskiver både brukt å nytt,ser jeg for meg...Espen ;)

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Dessverre, i år ble det ikke engang antydning til vinylrelaterte julegaver, men jeg hadde gleden av å gi vinylskiver i julegave.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.151
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
relatert og relatert... Pink Floyd - Oh By The Way i mini LP utførelse....

;D

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Stiller også i kategorien "Gitt vinylrelatert julegave" ;D, men fra meg til meg venter en spennende bok: "Swiss Precision" som i hovedsak handler om Thorens i perioden 1957-1968, da mest om TD 124. Får neppe hentet den ut før på nyåret da jeg ikke er hjemme nå... Om noe annet spennende venter, vet jeg ikke. Vel, kanskje en arm, kanskje :D

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Av en god kompis fikk jeg en helt rå utgave av Sodom's Code Red på rød nummerert vinyl, eksemplar nr. 234 av totalt 500..! ;D Han fikk også en rimelig sjelden plateboks med Venom av meg..! :)

salt_lake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
6
Ga fruen 126 på vinyl. Hun er fra Bodø. Kjenner det ennå......

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.716
Torget vurderinger
28
Jeg fikk Analogue Production Test Record, ei Count Basie skive, Zerostat-pistol og en del høykvalitets umbraco-jern for å justere platespiller. Så her i gården har noen fulgt med på hva man mangler, muligens trenger og i hvert fall begjærer.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3.012
Sted
Kongsberg
Hei :)

Kanskje ikke vinylrelatert men analogt så det holder.

Lucia de Lammermoor med den - etter min mening - ypperste
BelCanto sangerinnen i verden i dag; Edita Gruberova.

I tillegg muligheten til å se Dresten der man har bygget opp
igjen mye av det som ble ødelagt under krigen

Kona og søsteren min som bor i Tyskland har gitt meg full pakke
med fly, tog, bilett og opphold.

Kan man få en bedre julepresang? ;D

mvh
Gunnar Brekke

Gaetano Donizetti : Lucia di Lammermoor
27c apr 2008; 01c, 05c mai 2008
På italiensk
Dirigent Stefan Anton Reck
Kormester NN
Enrico Franco Vassallo
Lucia Edita Gruberova
Edgardo Giuseppe Sabbatini
Arturo NN
Raimondo Michael Eder
Alisa Andrea Ihle
Normanno Gerald Hupach

Her er en smaksprøve:
http://www.youtube.com/watch?v=CrNl98GqCts

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Dette høres jo bra ut,selv ble den en sølvskive med cc-cowboys...og ikke noe vinyl,men jeg har en julegave til meg fra meg,ett sett vpi mini feet på veii posten,at jeg bestillte sent,får jeg ta skylda for selv...mvh Espen 8)

Medeski

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Antall liker
103
Ga bort min Project RPM6 med en black magic IC til fattern, samt en 180 gram utgave av Sonny Rollins - Colossus. Ga mest med andre ord....

naval

Fersking
Ble medlem
23.06.2007
Antall liker
0
Jeg fikk en bang og olufsen beogram 3000 og ikke minst en hel platesamling fra svigerfar!!!! ;D ;D ;D

Har akkurat loddet på noen phonoplugger og koblet opp, nå blir det vinyl-marathon! Mye klassisk, mye jazz og div annet.

Bruker nå min surround-forsterker som RIAA (denon 3805) - men det varer nok ikke så lenge..
Resten av anlegget er electrocompaniet (EC4 + AW250) og psb stratos gold.

Noen som har en MM RIAA-anbefalling - gjerne brukt - til maks 1000?

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.185
Torget vurderinger
6
Fikk mange vinylskiver av meg selv før jul. Hadde jeg lagt alle under treet, hadde nok kona lurt på hvor mye penger jeg har brukt på vinyl den siste tiden ;D Jeg ga FallenA en fin skive til jul... Focus - Mother Focus. En perle av en plate :) Håper han koser seg med den!

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Jeg gikk på Big Dipper og skrev ønskeliste til mine snille døttre - Big Dipper og jeg ble glade over dette resultatet:

Nick Drake: Fruit Tree
(samling av hans tre originale lp'r, har hatt alle på spolebånd fra tidlig 70-tall + en cd i ny og nå - endelig på vinyl i grei kopi)

Sarah Vaughan: Sassy
(forsker på denne dama med en av de flotteste stemmene - denne har kanskje noe for mye orkestermuzak som komp?)

Robert Wyatt: comicOpera
(rar og spennende - blir nok denne kveldens lytteobjekt)

Eagles: Long road out of eden
("hører faren din fortsatt på Eagles?" - en venn av min yngste datter var forbløffet over at jeg ikke hadde lyttet meg forbi Eagles når det finnes så mange bra låter av Beatles og Stones....vel, skiva fikk gode meldinger i hjemlandet, slakt i Norge - men de har i hvertfall fortsatt Joe Walsh på gitar...)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
gut_man skrev:
Fikk mange vinylskiver av meg selv før jul. Hadde jeg lagt alle under treet, hadde nok kona lurt på hvor mye penger jeg har brukt på vinyl den siste tiden ;D Jeg ga FallenA en fin skive til jul... Focus - Mother Focus. En perle av en plate :) Håper han koser seg med den!
DÆVEN gut_man !!! Dette var helt fantastisk :) Tusen hjertelig takk..... Har gledet meg helt siden jeg åpnet den i går kveld, og nå er jeg altså kommet hjem, og fyrt i gang snurreren min. Den lyder helt supert!
Ikke nok med platen, men jeg fikk jammen en ny kullfiber børste av gut_man også ;)

Til meg selv kjøpte jeg som nevnt i en annen tråd, en Van den Hul Frog PU ;D

B

break_out

Gjest
Det ble en platerensemaskin samt tre vinylskiver på meg i julen ;D

Livet er en lek ;)

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Denne var fra meg til meg ;D -
og det er vel unodvendig aa skrive at dette er en julegave som det nytter lite aa sette paa onskelisten....(om man ikke har planer om aa ta saken i egne hender)

Uansett - noen faa dager foer jul kom Schenker med to svaere kasser paa doren, og lyd ble det.....

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.716
Torget vurderinger
28
Gratulerer Erland, det må da være den flotteste julegaven i år. Dette er saker etter hva jeg har skjønt.

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
break_out skrev:
...
Livet er en lek ;)
Livet skal ikke bare være lek, vet du break_out, det skal også være en dans på roser.. ;D ;D ;D

mvh Trond Kjetil

KMMM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
68
Hei og vel overstått! ;)

vil si meg svært fornøyd jeg også.
Fikk hele syv skiver (vinyl) fra samboeren min. Og alle var midt i blinken!
Kun to av dem var på min øsnkeliste:

Rilo Kiley - more adventuroes
By The Fireside - battles that added up to none
Mica p. hinson and the opera circut
Nina Nastasia & Jim White - You follow me
Vashti Bunyan - lookaftering
Lura Veirs - Year of Meteors
og sist men ikke minst: Grant Green - The Final Comedown i org. press. fra 1972 (Blue Note)
slitt cover men platen ser OK ut.

I følge henne kan jeg nok også takke personalet på Intoxica i Portobello Road. Det sies at de var svært så hjelpsomme :)

Av min mor fikk jeg alle de gamle platene hennes ca 70 stk. Mye bra fra sent 60 tall (mye Joan Baez bl.a)
Og av min mormor på 90 fikk jeg gavekort på Acoustic Sound!!! (ok det var nok fixet....)

Jo jeg er fornøyd! Bare så synd at det er over 1 uke til jeg kommer i nærheten av en vinyl-snurre....

Ha en fortsatt fin Jul!!

Mvh

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
222
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Jeg fikk en Nottingham Dais av Julenissen.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.294
Torget vurderinger
4
budda skrev:
Jeg ønsket meg The Doors boksen med reutgivelser på vinyl.
Gamlingene hadde så funnet den på cd, og i og med at det jo er mye bedre lyd på cd så hadde de selvfølgelig kjøpt den...

Neeeeeeeeeiiiiiiii..... :-X (De ble hjernevasket av Phillips på 80-tallet, og har fremdeles ikke skjønt at de ble lurt... ;))

Noen som vet om platekompaniet tar inn plater på forespørsel (har hørt at butikken i Trondheim har litt vinyl) ???

P

Parelius

Gjest
kjoenik skrev:
Gamlingene hadde så funnet den på cd, og i og med at det jo er mye bedre lyd på cd så hadde de selvfølgelig kjøpt den...

Neeeeeeeeeiiiiiiii..... :-X (De ble hjernevasket av Phillips på 80-tallet, og har fremdeles ikke skjønt at de ble lurt... ;))

Noen som vet om platekompaniet tar inn plater på forespørsel (har hørt at butikken i Trondheim har litt vinyl) ???
Trodde ikke den vinylboksen var kommet ennå jeg. Har jeg gått glipp av noe?

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.294
Torget vurderinger
4
Parelius skrev:
kjoenik skrev:

Trodde ikke den vinylboksen var kommet ennå jeg. Har jeg gått glipp av noe?
Det har du jammen rett i.

"February 19, 2008 pre-order your copy today! Orders with both pre-order and in stock items will have all in stock items shipped immediately!
Special Limited Edition 7 LP Box Set of 180-gram HQ vinyl reissues of The Doors six studio albums in stereo, plus a mono version of the debut album! Available for a short time in a limited edition run of only 12,500!"

Jaja, da stilte jeg vel litt store krav til julenissen...

Lurer på om jeg klarer å la være å rive av plastikken på den boksen mens jeg venter utålmodig på 19 februar + frakttid.... ::)

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Fikk 2 plater, nyeste av Bruce Springsteen og Mark Knopfler

Fiiiiinnnneee gaver

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.716
Torget vurderinger
28
budda skrev:
Budda, har du solgt XL-en? Kan du si noe om Dais sammenlignet med denne? Ser utrolig lekker ut på bilder denne Daisen, vil du gi oss noen fotografier og lytteinntrykk etterhvert som de fremkommer?

Topp Bunn