Vinylplate: "Color Me Wild" - Maynard Ferguson

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.029
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Det er kjekt med nyåpnete bruktsjapper for vinyl rett rund hjørnet fra hjemmet.
Der kan man, hvis man er heldig, finne samleobjekter man ikke visste om.

(altså ikke det mer kjente albumet Color Him Wild)

Color Me Wild, Maynard Ferguson & His Ordhestra
Dobbel-LP innspilt hos Capitol i NY 1964
Utgitt på Mainstream MRL-3033, tysk pressing TELDEC fra 1974

Finner nesten ikke et kløyva ord om den på nettet faktisk. Nevnes ikke i Ferguson sine diskografier. Bare en kommentar på et forum som nevner denne som meget sjelden og etterspurt av Ferguson-fansen, og at den sannsyligvis ble lite trykket pga det litt for deilige coveret.
ps: eller kan det ha med ryktene og historiene om den tvilsomme livsførselen i dette miljøet på 60-tallet? Der finnes det adskillig mer å finne på nettet, for å si det mildt.

Opp med en hånd de på HFS som har denne ! 8)

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Gratulerer!

DEN har jeg nok ikke, så hendene mine blir jeg sittende på i dette tilfellet :'(

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.029
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
emotikon skrev:
Gratulerer!

DEN har jeg nok ikke, så hendene mine blir jeg sittende på i dette tilfellet :'(
Hendene skal være oppå dyna !

Dette er en tysk utgave, sannsynligvis var den aldri i salg i USA. Naken svart hud var nok ikke så enkelt å svelge for alle på den tiden, og moralen litt forskjellig. Mange historier rundt miljøet Ferguson vanket i, om narkotika og fri sex i kollektiv, bl.a. i nærvær av barn og unge, gjorde at en del produksjoner og uttrykk fra den tiden ble lagt litt lokk på. Men like fullt et herlig plateomslag. Kunne gjort seg i ramme på veggen her.

Topp Bunn