Vinylkveld hjemme hos Petter.

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.594
Antall liker
11.112
terryboy skrev:
Selv om både Fosse og Cash allerede har tilbakemeldt de adjektivene jeg tenkte jeg skulle servere etter gårsdagens utrolig hyggelige samling, kan vel ikke en god ting som "stort oppløst og luftig lydbilde" gjentas for ofte??! I tillegg vil jeg legge på utrolig godt balansert og homogent, da jeg faktisk ble positivt overrasket over at Adyton høyttalerne i ditt oppsett ikke ble så fokusert og smått "stressende" i diskantområdet som det jeg har hørt disse line source skulpurene servere før. Du har jobbet ekstremt godt med matching og tilpasning av hver enkelt komponent til et velbalansert HELE, og det høres at du har brukt tid på å finne de lego klossene som passer best sammen.

Mye god og varierende musikk fra stort spenn av musikalske stilarter og tidsepoker gjorde også at den kulturelle delen av arrangementet ikke sto tilbake for den systemmessige. Mest av alt imponerte anlegget når det fikk sin dose fra klassisk musikk bibiloteket med konserter både av Vivaldi og Rachmaninov. Her ble ditt gode og store lytterom forvandlet til en stor konsertsal, så et STORT lydbilde er ubetinget en av mange styrker i et fantastisk oppsett.

Som vanlig i OVK sammenheng ble den sosiale rammen av den virkelig gode sorten, og jeg storkoste meg med teselskap prat, god drikke, mat og skrøner i skjønn forening. Sender her en generell takk til alle OVK'ere som stilte opp, og en spesiell takk til verten for det hele!! Det er vel et godt bevis på at alle syntes at dette var en HYGGELIG og GOD kveld at kubbens provismedlem drar som førstemann klokken halv ett på natten, bare for å rekke siste tog hjem til grisgrente strøk. Jeg hadde garantert blitt lenger om jeg hadde adresse Blindern, Vindern eller Lindern ;D
Tusen , tusen takk for tilbakemelding !! Det varmer kanskje mest , når du nevner klassisk musikk. Dette har jeg faktisk jobbet lengst med å få til . En troverdig orkesterklang, og en tilnærmet dynamikk i forhold til orginalen er jammen grobunn for mye fustrasjon !! :) Interresant det du nevner om stresset diskantgjenngivelse. Akkurat dette er vel en av få svakheter jeg selv har opplevd hos disse høytalerne. Mitt "gjennombrudd" i forhold til dette problemet, var udiskutabelt høytalerkablene. . . .Men det er en annen og lang historie. Takk for besøket !

Petter.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.888
Antall liker
26.698
Sted
Oslo/Grebbestad
Bra sammenfattet Terje! Det der store lydbildet av konsert format har prentet seg fast i huvudet. Foreslog for familien att jeg kunne
flytte opp i stuen og dem ner i kjellern, men det mottogs inte godt :-\
Men det viser også att det nødvendigtvis ikke trengs store horn, faktiskt funker med disse slanke skapelserne av raka motsatsen
for att få frem det store magiske lyden :)
Vi kommer til deg neste gang Terje, trur jeg veit vegen dit ::)
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.507
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Selv med redusert hørsel, var det ingen tvil i Grumpy's ører om at Adytons Imagic serie både var og
er som skapt for alskens klassiske verker. Hos Petter var det et usedvanlig storslått lydbilde med en
homogenitet som stod til Dovre og vel så det. Det var ikke tilfeldig når forskyningskildene var plukket
fra øverste hylle. Enkelte måtte tenke seg om både to og tre ganger over hva de hørte, før de lot seg
rive med i forførende lyd- og vinbølger. Enkelte ble sogar svært "kattemalende", etterhvert som mørkets
fyrste la sitt musikalske teppe over vårt hode....

En fullstendig sammenfatning kommer på hjemmesiden til OVK, såsnart Toscaneren er destillert ut av
kroppen til gjeste-skriblefanten:







 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Hei Petter & OVK'ere!

Dette hadde jeg gledet meg lenge til å få være med på ... og ut fra alle kommentarene burde jeg ha kommet!
Men etter en iskald Holmenkollen Skimarathon var eneste mulige kveldssyssel - og med doktorfruens intense pekefingerformaning og termometertrussel - opptining under dobbelt sett med dyner samt rødvin (via sugerør :eek: ) - ja selv MGP lot jeg få surne hen i egen navlebeskuenhet :p

Kommer garantert sterkere tilbake ved neste korsvei!

Cheers!


JackX
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Bare å sette seg i skammekroken for å angre på du ikke fikk med deg dette, JackX. Du får begynne å drikke tran, så tåler du kanskje litt friskluft også ;D.

Jeg må også takke verten og de fremmøtte for en usedvanlig hyggelig kveld. God mat, drikke, godt selskap og flotte lydopplevelser. Kan det bli noe bedre?
Petters bedre halvdel var til og med interessert i vinyl, og virket som hun synes dette var artig. At det ble akseptert et såpass stort anlegg i godstua, er jo unikt! Andre blir jo henvist til klesskap og det som verre er, eller til å ha høyttalere/elektronikk på størrelse med små skoesker.

Et flott og gedigent anlegg var det.
Du er heldig som har stort rom med bra takhøyde. Dette resulterte i flott holografi i form av et gedigent lydbilde. Har et intrykk av at hvis disse høyttalerene plassert med avstand i mellom seg, så det forsvinner de lydbilde og skaper de et stort lydbilde. Spesielt så kom dette frem når klassisk musikk ble spilt. Her får man plass til hele orkesteret. Elementene er også såpass raske at han får med nyanseringene og tempo til orkesteret. Veldig bra!
Subbene synes jeg også hang veldig godt med, og det ble ikke det ”hullet” mellom mellomtone og bass jeg har hørt før med Imagic og sub. Bassen var stram og fin, men kunne kanskje tenkt meg at den gikk litt dypere og det var litt mer pondus. Men dette blir jo en smaks-og prioriteringssak.
Ellers veldig homogent og tonalt sammenhengende lydbilde. Her kunne man bosette seg i lyttestolen!
Et godt tegn var det jo tom huskatten så ut til å like lyden.

Godt å høre at Terryboy klart å rekke toget til Son. Jeg var heldig å få Grumpy-taxi dør-til-dør. Snakk om servise. Og bare godt med litt frisk luft og mosjon når man har gode vintersko.
 

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.594
Antall liker
11.112
Igjen, tusen takk for overveldende respons !!

Grumpy: Jeg trekker tilbake hva jeg sa lenger oppe i bloggen ang. at cash går deg i næringa! Du har en helt egen evne til og fotografere komponenter !! Gleder meg til å se OVK sidene . . . :D

Jackx: Det byr seg sikkert en anledning senere . ;)

Eik : Tusen takk for nøyansert lydbeskrivelse ! Jeg er helt enig med deg i at systemet godt kunne ha mer trøkk helt der nede . Men dette har jeg allerede begynt og planlegge konsekvensen av. Kommer til og ta litt tid med tenking og planlegging, men har vel allerede nå bestemt meg for nok en diy løsning, bare i en helt annen skala . . . ;)

Petter.
 

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.594
Antall liker
11.112
Skink_123 skrev:
Høres ut som en topp kveld!
Det var det !! ;)
Neste gang må du avlyse messa du skal på. . . ;D

Petter.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.507
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg kan aldri gjenta for ofte at innGANGEN på klubbkvelden hos Petter holdt på å bli rota bort
av vår svenske stifinner Ericsson som neppe hadde overlevd ett minutt i indianerland
for hundreogfemti år siden. Vel, nok om det med forskjeller på "Blindern" og "Vindern".
Jeg kommer bare ikke over det. Det ble uansett en hælsikas spasertur på blankpolerte
lærsåler!

Imidlertid så foreligger det en komplett sammenfatning i bilder og tekst på OVK sin
hjemmeside. Vil du se nøgne fakta og usensurert tekst, må du nesten løfte venstre
hånd og ta tak i den høye. Løft, deretter sikt og slipp når den pendler over musa og
klikk på lenken:

http://www.oslovinylklubb.net/34222794

GLADGUTT og VERTEN Petter:

 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
12.996
Aha, så det slik det lyder når alt er på stell Petter.
Det ville seg jo ikke i romjula med 2 stk GRAAF GM20 "håndstjålet" hos Fosse.
Monoblokkene virket til å ønske seg hjem til Cardas der de konsekvent nektet å bli tilstrekkelig Transparent.
Kabelmatch er ikke og kimse av.

Godt å se at pusefrøkna er med.
Trivali frøken det der.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
12.996
Grumpy skrev:
Imidlertid så foreligger det en komplett sammenfatning i bilder og tekst på OVK sin
hjemmeside. Vil du se nøgne fakta og usensurert tekst, må du nesten løfte venstre
hånd og ta tak i den høye. Løft, deretter sikt og slipp når den pendler over musa og
klikk på lenken:
Takk for nyyyyyyyyyyyyyyyyygelig bildetur Grumpy 8)
Så lekkert fremført at komponentene blir attråverdig, og tastaturet tilsiklet ;)
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.507
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Powerpoint skrev:
Grumpy skrev:
Imidlertid så foreligger det en komplett sammenfatning i bilder og tekst på OVK sin
hjemmeside. Vil du se nøgne fakta og usensurert tekst, må du nesten løfte venstre
hånd og ta tak i den høye. Løft, deretter sikt og slipp når den pendler over musa og
klikk på lenken:
Takk for nyyyyyyyyyyyyyyyyygelig bildetur Grumpy 8)
Så lekkert fremført at komponentene blir attråverdig, og tastaturet tilsiklet ;)
Legg til akkreditutter på Stifinner Cash som bidro med kjøpt spalteplass for sine bilder, så er jeg enig Power
at det hele er til å få fråde av ;D
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Powerpoint skrev:
Takk for nyyyyyyyyyyyyyyyyygelig bildetur Grumpy 8)
Så lekkert fremført at komponentene blir attråverdig, og tastaturet tilsiklet ;)
Dubliserer den, ganske glatt! :)
Har nå lest / kost meg igjennom både Jan P's bilder og (Eivind's?) tekst, og kan jo absolutt se for meg at både kveld og lyd ble ganske så attråverdig.
For egen del håper jeg at jeg etterhvert kan bidra med noe liknende, selv om det sannsynligvis vil bli en blek avskygning av dette.
Men, det kan vel bli artig lell, når den tid kommer?
 

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.594
Antall liker
11.112
Powerpoint skrev:
Aha, så det slik det lyder når alt er på stell Petter.
Det ville seg jo ikke i romjula med 2 stk GRAAF GM20 "håndstjålet" hos Fosse.
Monoblokkene virket til å ønske seg hjem til Cardas der de konsekvent nektet å bli tilstrekkelig Transparent.
Kabelmatch er ikke og kimse av.

Godt å se at pusefrøkna er med.
Trivali frøken det der.
Hehe , ja vårt lille raid i julen ga nok ikke et helt riktig bilde av hva anlegget yter opptimalt. Men det skal sies at jeg fikk det til laaangt bedre dagen etter at du og Fosse var innom . Skifting av kabler og rør i pre`n gjorde at grafene spilte trasnparent og lekkert ! Det jeg derimot ikke greide og få helt til, var og bevare lydkvaliteten når jeg skulle spille høyt. Da falt det litt sammen. Imagicene er svært glad i strøm. . . :( Men Grafene var såpass inspirerende, at jeg googlet rundt om kring dagene etter at de var borte, for og se hva OTL systemer med mer Watt/strøm kostet. De var desverre ufyslig dyre. . . ::)

Petter.
 

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.594
Antall liker
11.112
Faen Grumpy, jeg som hadde planer om og få tak i et litt godt fotoapperat og oppgradere "mitt anlegg" tråden. Nå kan jeg jo bare glemme det, og heller legge en link over til din foto repotasje på OVK sine sider. . . ;) :D

Petter.
 

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.594
Antall liker
11.112
Eik: god og morsom beskrivelse av kvelden !! ;)

Petter.
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Takk for det :)

Har ikke samme lette penn som f.eks.RES og Erlandsen, men fikk etterhvert knotet ned noe ord om min opplevelse av kvelden.
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
EiK skrev:
Takk for det :)

Har ikke samme lette penn som f.eks.RES og Erlandsen, men fikk etterhvert knotet ned noe ord om min opplevelse av kvelden.
Nå aner ikke jeg hvor tung pennen du skrev dette med var, men du er uten tvil like LETT på HÅNDEN som Erlandsen og RES da dette verbalt er en super reisebeskrivelse på hvordan vi kjørte gjennom lyttekvelden hos Petter. Her var det humor blandet med en god faktabeskrivelse av kvelden, og intet viktig virker utelatt.

Bildene gidder jeg ikke rose denne gangen, da jeg er redd at Grumpy og hans JanPFOTO copy beskyttede ånsdverk ikke tåler mer skryt uten at fotografen vil bli i sinnstilstand som tittelen på en DeLillos låt ("Sveve over byen" eller "Sveve over Vindern" som den vel må omskrives til etter lørdagens blindemarsj)
 
A

aair

Gjest
Masse fine bilder og flott reportasje fra Eik, Cash og JanP :) Ser ut som dere hadde en hyggelig kveld i rette OVK-ånd så det var synd jeg ikke fikk deltatt. Jeg jobber på UiO og tar gjerne en tur innom en gang det passer, Petter.
 

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.594
Antall liker
11.112
aair skrev:
Masse fine bilder og flott reportasje fra Eik, Cash og JanP :) Ser ut som dere hadde en hyggelig kveld i rette OVK-ånd så det var synd jeg ikke fikk deltatt. Jeg jobber på UiO og tar gjerne en tur innom en gang det passer, Petter.
Da er du jo i nabolaget daglig ! Hører fra meg . ;)

Petter.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
12.996
EiK skrev:
Takk for det :)

Har ikke samme lette penn som f.eks.RES og Erlandsen, men fikk etterhvert knotet ned noe ord om min opplevelse av kvelden.
Du har ingenting å skjemmes for EiK.
Bare kjør på med pennen.
Den blir stadig kvassere og mer sprudlende 8)
Takk for lydreisen :)
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Takk for det, Power :)

Gir ekstra energi slike tilbakemeldinger. Og til å taste videre på-hva-du-vet til helgen.
 
Topp Bunn