Vinyl som Master?

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.512
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Sitter å hører på en cdplate og hører at det er som å høre på vinyl,knitringen mellom sangene og en hører tydelig at det er typisk Lp støy i sangene.

vil nesten påstå at platen er kopiert fra vinyl,er dette noe dere har vært borti før?

mvh

lars-chr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.12.2005
Antall liker
111
Jeg ser for meg at det kan bli gjort om masterbåndene har gått tapt. Jeg har (ihvertfall) to CD-plater hvor man åpenbart har brukt den løsningen, og hvor det ikke er helt usannsynlig at masterne er "borte".

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
motoren skrev:
Sitter å hører på en cdplate og hører at det er som å høre på vinyl,knitringen mellom sangene og en hører tydelig at det er typisk Lp støy i sangene.

vil nesten påstå at platen er kopiert fra vinyl,er dette noe dere har vært borti før?

mvh
Helt vanlig når mastertapen er borte og det ikke eksisterer noen cd-utgivelse fra før.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.512
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Lars Chr. skrev:
Jeg ser for meg at det kan bli gjort om masterbåndene har gått tapt. Jeg har (ihvertfall) to CD-plater hvor man åpenbart har brukt den løsningen, og hvor det ikke er helt usannsynlig at masterne er "borte".
takker for det men det er en nyere plate med Anne Marie Almedal så det er vel lite sannsynelig at orginal masteren er borte.

men uansett er det en flott plate med meget bra lyd kvalitet :)

mvh

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Det legges av og til knitring som slitt vinyl som en effekt mellom sporene på nye CD'er, og gjerne litt inn i introen også.

Samleren

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Antall liker
805
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
Det er nok snakk om et bevisst grep fra den som kaller seg produsent ja.

Forunderlig praksis.

j

Topp Bunn