Vinyl mellom DSP

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Antall liker
1.879
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Hei, jeg bruker en DSPeaker i stereon.. jeg har prøvd å kjøre alt i mellom den og er veldig fornøyd men jeg kjenner litt på det når jeg kjører vinyl imellom den. Først fordi jeg tukler med det analoge og for det andre så er ikke RIAA trinnet mitt veldig god kompis med DSPen. Får skrape lyder og jo mer informasjon det spilles av jo værre blir det. RIAA trinnet funker utmerket rett i pre.. noen tips og/eller tanker rundt DSP og vinyl ? Jeg bruker DSP fordi jeg har ett vanskelig rom og ikke allverden av mulighet til å gjøre noe med det.

Mvh Aleksander

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.804
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Litt uklart hva du mener her.....får du skurring når du kjører signalet fra RIAA gjennom DSPeaker?

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
556
Torget vurderinger
2
Hvilken DSPeaker? Og hvor er den koblet inn,etter preamp eller mellom vinyl og pre?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.804
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Litt uklart hva du mener her.....får du skurring når du kjører signalet fra RIAA gjennom DSPeaker?
Ja korrekt. Ble en litt rotete start
Og du er sikker på at det analoge signalet ikke klipper inn i DSPeaker, m.a.o. du er sikker på at DSPeaker er tilpasset det analoge signalet inn?

Mvh

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
556
Torget vurderinger
2
Ok,har du justert ned inngangsfølsomheten,er jo mulig AD-inngang blir overstyrt..

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Antall liker
1.879
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Nei jeg har ikke gjort noe som helst. Visste ikke at det var nødvendig, skal ta en titt i manualen :)

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
556
Torget vurderinger
2
Hei,2m black har hele 5mV utgangsnivå. Hva har du justert NLE til mht gain? Trur AD blir overstyrt. Enkleste e vel å prøve å senke gain i RIAA,se om problemet blir borte. Evt senke inngangsfølsomhet i DSP. Husk at evt heving;PEQ,housecurve øker risken for overstyring av inngangen. Hvordan er nivåforskjellen vinyl kontra cd?

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Antall liker
1.879
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Hei, jeg skal sjekke opp litt senere i dag! Takk for hjelpen, jeg skriver her hva jeg kommer fram til og hva NLE er justert til :)

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
556
Torget vurderinger
2
Her er manual http://www.dspeaker.com/fileadmin/datasheets/dspeaker/AntiMode20DualCoreEng.pdf
Som du ser er det forskjell på disse før og etter 2013 Hvis du leser siste side ang inngangsfølsomhet..
Les side 21 ang justering av inngangsfølsomhet!
Hva står volum innstilt på,regner med du justerer volum med preamp. Har brukt en slik før pre,da satt æ DSPeaker på 0 ;den går vel til +13

Sist redigert:

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Antall liker
1.879
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Her er manual http://www.dspeaker.com/fileadmin/datasheets/dspeaker/AntiMode20DualCoreEng.pdf
Som du ser er det forskjell på disse før og etter 2013 Hvis du leser siste side ang inngangsfølsomhet..
Les side 21 ang justering av inngangsfølsomhet!
Hva står volum innstilt på,regner med du justerer volum med preamp. Har brukt en slik før pre,da satt æ DSPeaker på 0 ;den går vel til +13
Ok, jeg har manualen hjemme så skal ta en titt i kveld. Jeg har DSPeaker’n på 0dB :) skal se på NLE når jeg er hjemme igjen :)

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Antall liker
1.879
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Problem løst! Stilte input sensitiviteten fra High til low! Takk for all info og hjelp :) NLE mener jeg er stilt ganske nøyaktig etter 2M Black manualen :)

Topp Bunn