Vinyl hos woodrand

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.485
    Antall liker
    102.710
    Torget vurderinger
    23
    Problemet er at jeg er entall og ikke flertall.. Vi får se!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har kjøpt endel nyere Steeplechase 180g "audiophile" utgivelser. Om du liker musikken så får du mye for pengene, der AP/MM/QR koster kr.5-600 pr stk så for du disse under kr.150. steeplechase records : Complete catalog - Jazz Messengers
    Du store all verden, både No Problem og The Touch Of Your Lips til en anstendig pris! :D
    Har hatt de på CD siden midten av åttitallet, det hadde vært deilig å få hørt dem på vinyl.
    Mine to favorittplater av Chet, faktisk! Har hørt endel som Chet-fan i 35 år.
    Tok deg på ordet og bestilte de to skivene sporenstreks, baluba. Takk til dere begge :)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    15.488
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nye høyttalere. Har hørt en mindre versjon hos Grumpy og de imponerte
    Nå kan jeg forvisse deg Jon ...med at mine ikke er like imponerende lenger. -Prøver å selge de til Wood'iss som kjøkkenhøyttalere.
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kjøpt endel nyere Steeplechase 180g "audiophile" utgivelser. Om du liker musikken så får du mye for pengene, der AP/MM/QR koster kr.5-600 pr stk så for du disse under kr.150. steeplechase records : Complete catalog - Jazz Messengers
    Du store all verden, både No Problem og The Touch Of Your Lips til en anstendig pris! :D
    Har hatt de på CD siden midten av åttitallet, det hadde vært deilig å få hørt dem på vinyl.
    Mine to favorittplater av Chet, faktisk! Har hørt endel som Chet-fan i 35 år.
    Tok deg på ordet og bestilte de to skivene sporenstreks, baluba. Takk til dere begge :)
    Gled deg! Jeg tror sannelig jeg setter en av dem på nå, kanskje begge to etterhvert. Begynner med No Problem. Fra første takt blir jeg revet med, alle låtene er originalkomposisjoner av pianist Duke Jordan. NHØP er like leken og stødig som alltid, bassfigurene hans ligger både rolig i bakgrunnen når fokuset skal være på solisten Chet, og han gjør egentlig lite av seg før du hører riktig godt etter. Hans egne soloer er som vanlig sublime. Helt bakerst sitter Norman Fearington bak trommesettet, og ikke minst symbalene. For symbaler preger hans spill, uvanlig langt framme i lydbildet noen ganger. Renskåret og enkelt driver det framover på en måte som forteller oss historien om en Chet med apetitt på livet og et ønske om å formidle det. :cool:
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kjøpt endel nyere Steeplechase 180g "audiophile" utgivelser. Om du liker musikken så får du mye for pengene, der AP/MM/QR koster kr.5-600 pr stk så for du disse under kr.150. steeplechase records : Complete catalog - Jazz Messengers
    Du store all verden, både No Problem og The Touch Of Your Lips til en anstendig pris! :D
    Har hatt de på CD siden midten av åttitallet, det hadde vært deilig å få hørt dem på vinyl.
    Mine to favorittplater av Chet, faktisk! Har hørt endel som Chet-fan i 35 år.
    Tok deg på ordet og bestilte de to skivene sporenstreks, baluba. Takk til dere begge :)
    Gled deg! Jeg tror sannelig jeg setter en av dem på nå, kanskje begge to etterhvert. Begynner med No Problem. Fra første takt blir jeg revet med, alle låtene er originalkomposisjoner av pianist Duke Jordan. NHØP er like leken og stødig som alltid, bassfigurene hans ligger både rolig i bakgrunnen når fokuset skal være på solisten Chet, og han gjør egentlig lite av seg før du hører riktig godt etter. Hans egne soloer er som vanlig sublime. Helt bakerst sitter Norman Fearington bak trommesettet, og ikke minst symbalene. For symbaler preger hans spill, uvanlig langt framme i lydbildet noen ganger. Renskåret og enkelt driver det framover på en måte som forteller oss historien om en Chet med apetitt på livet og et ønske om å formidle det. :cool:
    Visste det;)

    Ingen SteepleChase uten NHØP.

    Skal sjekkes ut snarest:cool:
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    baluba: Nå begynte jeg også å like Chet Baker. No Problem var svære greier:).

    Så nå gjelder det å finne den på vinyl. For å være tro mot tråden;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det ligger flere videoer på YouTube.
    Takker så masse, b!

    Fant ingen av de nevnte å Tidal, så da får YouTube duge:)
    Finnes ikke på Tidal noen av de to albumene. Heller ikke på Spotify. Burde absolutt vært der IMO.
    Det andre albumet er noe helt annet, det er Chet i det melankolske humøret der han også synger på noen av låtene.
    Med mindre konkurranse i lydbildet (trio vs. kvartett) blir det mer plass til NHØP til å briljere, noe som sikkert passer deg.

     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Someday My Prince Will Come er et gapende hull i samlingen min. Den bør jeg få på plass snarlig. :cool:
    Samme trio som The Touch of Your Lips.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Someday My Prince Will Come er et gapende hull i samlingen min. Den bør jeg få på plass snarlig. :cool:
    Samme trio som The Touch of Your Lips.
    Er ei helt fantastisk skive med fenomenal lyd...har dog bare MFSL utgaven på vinyl(...!)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Someday My Prince Will Come er et gapende hull i samlingen min. Den bør jeg få på plass snarlig. :cool:
    Samme trio som The Touch of Your Lips.
    Er ei helt fantastisk skive med fenomenal lyd...har dog bare MFSL utgaven på vinyl(...!)
    Du blander ikke denne med Miles Davis sin utgivelse med samme navn?
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Bare Alto som duger for denne. :cool:
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nye høyttalere. Har hørt en mindre versjon hos Grumpy og de imponerte
    Nå kan jeg forvisse deg Jon ...med at mine ikke er like imponerende lenger. -Prøver å selge de til Wood'iss som kjøkkenhøyttalere.
    By the way, Grump. Planer om å fylle opp hyllene med noe mer jazz-japanpressinger? Syns der har vært lite nytt å finne det siste året...:confused:
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke helt hva slags humør jeg er i i kveld... Dermed blir det kontraster. For dere som liker NHØP, så må jeg uansett anbefale dette albumet der han spiller med blant andre Garbarek og Michel Petrucciani. NHØP ble 57, Petrucciani knapt 37 år gammel. Akkurat som historien til Diane Schuur, så er jeg fascinert av historien til franskmannen. Kortvokst og benskjør var han, men for noen vidunderlige toner han tryllet frem fra flygelet. Og så var det faren da, som var så redd for sin skjøre sønn at han ikke lot ham få forlate barndomshjemmet. Men unge Michel dro bare, og glad skal vi være for det. Det er lite som berører meg så mye Petrucciani og NHØP i samspill. God fredag!
    IMG_0624.jpg
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke helt hva slags humør jeg er i i kveld... Dermed blir det kontraster. For dere som liker NHØP, så må jeg uansett anbefale dette albumet der han spiller med blant andre Garbarek og Michel Petrucciani. NHØP ble 57, Petrucciani knapt 37 år gammel. Akkurat som historien til Diane Schuur, så er jeg fascinert av historien til franskmannen. Kortvokst og benskjør var han, men for noen vidunderlige toner han tryllet frem fra flygelet. Og så var det faren da, som var så redd for sin skjøre sønn at han ikke lot ham få forlate barndomshjemmet. Men unge Michel dro bare, og glad skal vi være for det. Det er lite som berører meg så mye Petrucciani og NHØP i samspill. God fredag! Vis vedlegget 444339
    Uncharted Land er vel kanskje en av de få Garbarek-platene jeg egentlig kan like (antakelig pga NHØP). Kanskje In Praise of Dreams også, men eller er ikke JG min favoritt. Fant imidlertid mye flott hos Backbeat Kaffe og vinyl i dag (i går, egentlig. Bare føles som i dag:rolleyes:

    IMG_0663.jpg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    15.488
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    By the way, Grump. Planer om å fylle opp hyllene med noe mer jazz-japanpressinger? Syns der har vært lite nytt å finne det siste året...:confused:
    Hei Harald, jeg er den første til å beklage manglende oppdateringer av nettsjappa. Dessverre har sykdom i nær familie gjort det enkelt å prioritere andre ting det siste året. Jeg har fremdeles mye igjen som skulle vært lagt ut. -Heldigvis har "gode vinylvenner" kommet innom og tatt med seg en kasse i ny og ne. Jeg lover å sende ut et nyhetsbrev på e-post dersom jeg starter opp igjen ...hvis den dagen kommer da. -Det er foreløpig noe usikkert.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Da tar jeg til meg anbefalingene her :)Har akkurat kjøpt den til høyre fra Tyskland. 35 Euro for et mint-eksemplar er vel innafor..?
    Det spørs hva du mener med innafor..? Du få begge platene i 180g utgave til under €30 (se link i mitt tidligere innlegg). Kan være alto utgaven er bedre, men disse 180g utgivelsene er veldig bra.

    Skjermbilde 2017-06-11 kl. 10.50.25.png
    Skjermbilde 2017-06-11 kl. 10.50.08.png
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg må begynne å lese min egen tråd bedre, Minutten... Ingen grunn til å tro at den jeg har kjøpt er bedre enn 180 gr. Jeg har lagret linken din på alle enheter nå!
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    By the way, Grump. Planer om å fylle opp hyllene med noe mer jazz-japanpressinger? Syns der har vært lite nytt å finne det siste året...:confused:
    Hei Harald, jeg er den første til å beklage manglende oppdateringer av nettsjappa. Dessverre har sykdom i nær familie gjort det enkelt å prioritere andre ting det siste året. Jeg har fremdeles mye igjen som skulle vært lagt ut. -Heldigvis har "gode vinylvenner" kommet innom og tatt med seg en kasse i ny og ne. Jeg lover å sende ut et nyhetsbrev på e-post dersom jeg starter opp igjen ...hvis den dagen kommer da. -Det er foreløpig noe usikkert.
    Sorry, Grump. Ikke noen problemer med å skjønne dine prioriteringer. All the best!
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hadde en meget hyggelig og interessant kveld her om dagen. Ståle fra Stereo+ lager test på Trinnov dac med romkorreksjon og hele pakka og trengte et ekstra sted å prøve den ut. Ståle ble nok rimelig lang i maska da han fant ut at jeg ikke bare stilte med anlegg, men også intet mindre enn tre kritiske OVK-venner i anledning kvelden. Før fire hifiinteresserte karer hadde rukket å sette til livs 20 vaffelplater og studere ditto antall nyinnkjøpte LP-plater, hadde Ståle rukket å sette opp romkorreksjonsmikrofonen og få kalibrert det hele. Den for øvrig heldigitale aftenen kunne starte. Hvordan det gikk? Kommer alle OVK-erne til å legge ut vinylspillere, step-uper, armer og dyre pickuper til spottpriser på Torget? Ja, det må du nesten vente til det store sommernummeret av Stereo+ før du får svaret på..!

    Eik, Grumpy og nlykke lytter intenst... Ståle lurer på hva han har begitt seg ut på!
    2017-06-26 20.48.05.jpg


    Første gang en romkorreksjonsmikrofon er innom et vinyhjem...
    2017-06-26 18.26.24.jpg


    Og her er Trinnov-dacen i aksjon...
    2017-06-26 20.35.20.jpg


    2017-06-26 20.35.34.jpg
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    IMG_0625.jpg

    Denne plata har jeg et spesielt forhold til. Husker godt at det storebror satte seg på bussen til Gjøvik og kom hjem med akkurat denne - i 1985. Den aller første plata han kjøpte selv! Fattern hadde akkurat investert i nytt stereoanlegg i kjellerstua - Kenwood med Celestion høyttalere og faktisk husets første platespiller. Anlegget spiller fortsatt - og det gjør sannelig denne LP-en også. Det er skikkelig driv i One Trick Pony. Etter en runde i vaskeren er den faktisk nesten som ny. Ganske utrolig med tanke på hvor mange ganger den ble spilt i en kjellerstue på Toten på 80-tallet...
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.592
    Antall liker
    11.091
    En fantstisk plate! Satt og øvet etter denne for og lære triksa til Steve Gadd. Det var da jeg forstod at det ikke bare nyttet med 90% innsats. De resterende 10% skiller klinten fra hveten!!!! Og de heter naturbegavelse.:p
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Av ulike årsaker er jeg litt stinn i kveld... Spiste ca. 10 ganger mer til lunsj enn jeg pleier. Kjenner derfor at jeg trenger noe annet enn jazz for å få opp stemningen i kveld:cool:
    IMG_0626.jpg
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Av ulike årsaker er jeg litt stinn i kveld... Spiste ca. 10 ganger mer til lunsj enn jeg pleier. Kjenner derfor at jeg trenger noe annet enn jazz for å få opp stemningen i kveld:cool:
    Vis vedlegget 447208
    Double Trouble gjør nok susen, ja:)
    Ja, det hjelper allerede. I morgen er der duket for ytterligere double trouble. Jeg skal altså på Marcus & Martinus-konserten sammen med 8-åringen. Og trolig ca 30 000 andre. De artistene som klarer å kapre barn og deres betalingsvillige foreldre, har klart det...
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Av ulike årsaker er jeg litt stinn i kveld... Spiste ca. 10 ganger mer til lunsj enn jeg pleier. Kjenner derfor at jeg trenger noe annet enn jazz for å få opp stemningen i kveld:cool:
    Vis vedlegget 447208
    Double Trouble gjør nok susen, ja:)
    Ja, det hjelper allerede. I morgen er der duket for ytterligere double trouble. Jeg skal altså på Marcus & Martinus-konserten sammen med 8-åringen. Og trolig ca 30 000 andre. De artistene som klarer å kapre barn og deres betalingsvillige foreldre, har klart det...
    Får vel si at jeg føler med deg gjennom lidelsene du står overfor. Generelt er det to mulige utveier: SKIKKELIGE øreplugger. Eller SKIKKELIGE headfi med masse god jazzrock/FZ som overdøver alle forsøk fra M&M å trenge igjennom...:p
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.243
    Antall liker
    9.477
    Torget vurderinger
    2
    Hei Woodrand,
    Nye høyttalere ser jeg!! Grattis. ang Trinnov testen så lurer jeg på om dere og Stereo+ bruke de innebygde dvs snor-rette target kurvene. Den ideelle hurven for menneskelige ører er en fallende skrå kurve mot stigende frekvenser. Det er det som Dirac live bruker, mens Trinnov stanardkurvene rettere ,men man kan lage sin egner. En helt flat kurve kan høres hørst tynt og masete ut ,uten fundament i bassen
    Capture.JPG

    JBL-Synthesis-Target-Curve.jpg

    https://drive.google.com/file/d/0B97zTRsdcJTfY2U4ODhiZmUtNDEyNC00ZDcyLWEzZTAtMGJiODQ1ZTUxMGQ4/view?ddrp=1&hl=en#
    Audio Musings by Sean Olive: The Subjective and Objective Evaluation of Room Correction Products
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    15.488
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Drømmen MIN ble en ANNENS...

    På monteringsTOUR med TOURbillon:

    Værre enn utroskap, svik og landsforæderi tilsammen:
    Først ble jeg satans forbanna, dernest ukontrollert sint, så ble jeg skuffa og så ble jeg innmarri GLAD for at MIIN drøm skulle gå i oppfyllelse hos en annen. -Woddis' stakk av med den første Tourbillon'en her i skandinavia. Trøsten min ble todelt; 1) at jeg fikk være med på montering og premierelytt og 2) at jeg slapp å betale fakturaen.

    For hyggelighetens skyld hadde jeg med superlydingeniør, ekstremskeptiker og allmennkritiker GETO. I tillegg trener han flere ganger hver eneste uke året gjennom. Vi trengte all den styrke som kunne oppdrives når tungmetaller skulle bæres. GETO er han dere ser på bildene med litt grålig piggsveis og påbegynnende håravfallssyndrom midt oppå. Først av alt varmet vi opp en times tid med musikk fra Trans Rotor Rodino, før denne skulle pakkes ned til glede for kommende eier.

    Dernest benyttet vi tiden med å både a) "titte-ned-i-esker", b) "sleike på", c) sanse og ikke minst være millimeternøyaktige med å midtstille sjablongen slik at de første aluminiumsdelene i grunnmuren skulle finne sin korrekte plass.

    Woodrand_Tourbillon_01.jpg

    Woodrand_Tourbillon_02.jpg

    20170716-DSC_5680__frame.jpg
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    15.488
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    For noen deler de lager...

    Vi kunne ikke unngå å legge merke til passform, finish og toleransegrensene på delene som bokstavelig talt sklir inn i hverandre som et nyforelsket par.
    De tre motorene inngår som en del av grunnmurspakka og omkranser et kraftig og tungt lager som skal huse selve drivtallerkenen med neodymmagneter. Neodymmagnetene tilhører de nest sterkeste magnetene, men neodymmagnetene beholder sin kraft og svekkes ikke over tid. Sandwitchplintet måler 52x52 cm lengdeveiene, mens "magamålet" er 4 centimeter tykt.

    Woodrand_Tourbillon_03.jpg

    20170716-DSC_5708_frame.jpg

    Woodrand_Tourbillon_04.jpg

    20170716-DSC_5713__frame.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn