Sport, sykkel og trening Vintersport!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.345
    Antall liker
    9.243
    Spennende slalom for kvinnene til natten. Slalom pleier som regel å dreie seg om Shiffrin og Vlhova men nå er det OL og det skjer alltid noe, likevel vil det være en liten overraskelse hvis noen andre vinner. Begge to hadde en dårlig opplevelse i storslalomen så de er nok revansjesugne. Eller kanskje Anna Swenn tar en Hector? De norske litt nede på startlisten i slalom og det ville være en stor overraskelse hvis de hevder seg helt der oppe men jeg er klar for alt.

    Shiffrin og Vlhova er så gode på ski at det betyr ikke så mye hvem som setter løypene, likevel interessant at Shiffrin sin trener setter første mens Vlhova sin setter andre.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.790
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Svensk dubbelseger.🙌🙌🙌🥇🥈
    Ja, det er bra at andre enn norske jenter vinner på suverent vis. Men siden svenskene har vært såpass frekke mot Therese "Dophaug" etter leppepomadeskandalen, så er det ikke da på tide da at Ola Nordmann svarer med samme syrlige mynt og svarer at "nei, her fortjener ikke de svenske jentene en klapp på skulderen, men heller advarende finger om at vi følger med." Vi glemmer ikke forsøket fra svenskene om å sværte Bjørn Dæhli, Vegard Ulvang. De svenske kvinnene har ikke vært sååå dominerende tidligere i år. Jeg mener det er feil å være så kynisk, men det er noe å tenke på. Hvorfor blir svenske jenter alltid plutselig mye sterkere hver gang det er OS? Sverige har et bra sprintlangrennslag, Norge har ikke noe sprintlandslag i det hele tatt. Men poenget mitt at det er noe å tenke på.
    Hevn er ikke bra i sportssammenheng. Jeg tror vi skal glede oss på hverandres vegne.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.345
    Antall liker
    9.243
    Ja, det er bra at andre enn norske jenter vinner på suverent vis. Men siden svenskene har vært såpass frekke mot Therese "Dophaug" etter leppepomadeskandalen, så er det ikke da på tide da at Ola Nordmann svarer med samme syrlige mynt og svarer at "nei, her fortjener ikke de svenske jentene en klapp på skulderen, men heller advarende finger om at vi følger med." Vi glemmer ikke forsøket fra svenskene om å sværte Bjørn Dæhli, Vegard Ulvang. De svenske kvinnene har ikke vært sååå dominerende tidligere i år. Jeg mener det er feil å være så kynisk, men det er noe å tenke på. Hvorfor blir svenske jenter alltid plutselig mye sterkere hver gang det er OS? Sverige har et bra sprintlangrennslag, Norge har ikke noe sprintlandslag i det hele tatt. Men poenget mitt at det er noe å tenke på.
    Hevn er ikke bra i sportssammenheng. Jeg tror vi skal glede oss på hverandres vegne.
    Sværtingen av Dæhli fra svenskene var da ingenting i forhold til hvordan han klarer å sværte seg selv.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.179
    Antall liker
    6.885
    Torget vurderinger
    4
    Shiffrin og Vlhova er så gode på ski at det betyr ikke så mye hvem som setter løypene, likevel interessant at Shiffrin sin trener setter første mens Vlhova sin setter andre.
    Vet du noe om hvordan den oppgaven fordeles blant landenes trenere ?
    Er det tilfeldig at det ble de to nå i OL eller kan det være en bevisst fordeling ?
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.345
    Antall liker
    9.243
    Vet du noe om hvordan den oppgaven fordeles blant landenes trenere ?
    Er det tilfeldig at det ble de to nå i OL eller kan det være en bevisst fordeling ?
    I WC fordeles dette jevnt mellom nasjonene gjennom sesongen, usikker på om OL er noe annet men er fristet til å tro at dette er bevisst, det er jo møte mellom trenerne dagen før et renn så kanskje det ble avgjort noe der?

    Som sagt så tror jeg ikke det betyr så mye når det gjelder disse to, de takler alt, som regel er det slik at jo vanskeligere løypene er jo større avstand er det mellom Shiffrin/Vlhova og resten.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.986
    Gull til Birk Ruud i big air - veldig moro :D
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    2.684
    Sted
    Liten by
    Aldri så galt at det ikke er godt for noe!
    – Russerne burde ikke fått vært med, skrev Saltvedt og mener de slapp altfor billig fra 2014-jukset.
    – Det eneste signalet man burde sendt overfor så graverende og systematisk juks, endog i statlig regi, var en full utestengelse i fire år, fortsatte NRKs sportskommentator.
    Dette har falt russerne tungt for brystet. Etter at skipresident Välbe feiret Bolsjunov-gullet hemningsløst på flyet, sender hun nå knyttneven i retning av norske medier.
    – Jeg erklærer boikott av norske medier. Etter sprinten kom de bort til meg, og jeg sa hva jeg mente. Jeg vil ikke snakke mer, sier hun til avisen Sport Ekspress onsdag.
    – På grunn av den artikkelen i NRK om at russerne ikke burde være her?
    – Selvfølgelig! Dette er et brudd på alt tenkelig eller utenkelig. Verken jeg eller mine idrettsutøvere har en gang husket diskvalifikasjonen av idrettsutøverne deres, som det har vært mange av, fortsetter Jelena Välbe – og mener med «deres» altså «norske».
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.053
    Antall liker
    6.329
    Russere er ikke vant til pressefrihet.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.345
    Antall liker
    9.243
    Jeg for min del er dritlei Esten og Saltvedt sitt gnål om russerne og 2014. Vi tok poenget for noen år siden.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.768
    Antall liker
    9.411
    Sted
    Trondheim
    De kaller det "vinter-OL":

    1644422714794.png

    For de som ikke ser det er det altså her man arrangerer "Big Air"-konkurransene midt i et nedlagt stålverk.

    PS: Det arrangeres i et område som er så tørt at det sjelden faller snø selv om det er kaldt der. Dette er vel det første vinter-OL som arrangeres 100% på kunstsnø.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.282
    Antall liker
    1.177
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    De kaller det "vinter-OL":

    Vis vedlegget 789781

    For de som ikke ser det er det altså her man arrangerer "Big Air"-konkurransene midt i et nedlagt stålverk.

    PS: Det arrangeres i et område som er så tørt at det sjelden faller snø selv om det er kaldt der. Dette er vel det første vinter-OL som arrangeres 100% på kunstsnø.
    Garantert fint vær mao - flott (y)
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.345
    Antall liker
    9.243

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.710
    Antall liker
    3.402
    Noen som vet om Helium står på Wadas forbudsliste?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.053
    Antall liker
    6.329

    Jeg for min del synes det er fint med barnetegninger på langrendsdraktene.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.171
    Antall liker
    9.497

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.053
    Antall liker
    6.329
    Barn burde dessuten bli skånet mot slik omtale i media inntil man vet hva det er snakk om.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.986
    Så er det 10km kvinner klassisk langrenn - kan bli spennende - Kilde leder etter utfordelen i kombien - men ikke med nok, skulle jeg tro - han trenger en del 😁
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.986
    Ser ut som det blir sølv på Kilde i kombien - og han vurderte å ikke stille for at han ikke hadde om muligheter for å gjøre det bra - godt han tok sjansen! 🥳 :D
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.986
    Det ble utrolig spennende med Niskanen.... 0,4 sek :D

    Er det noen som kan komme bakfra?

    Edit: Der var det i boks, Gull til Johaug 🥳 🥳
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.053
    Antall liker
    6.329
    Ser ut som det blir sølv på Kilde i kombien - og han vurderte å ikke stille for at han ikke hadde om muligheter for å gjøre det bra - godt han tok sjansen! 🥳 :D
    Hvis det stemmer at han ikke har hatt på slalomski på over ett år er dette litt oppsiktsvekkende.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.710
    Antall liker
    3.402
    Johannes Strolz vant kombien 34 år etter hans far gjorde det samme i Calgary.

    Johannes trente og kvalifiserte seg sammen med de tyske laget etter at han falt ut av Østerrikes lag i fjor. Aleksander Aamodt Kilde hadde ikke tatt på seg et par slalåmski på over et år da han kjørte inn til sølv. Tredjeplassen gikk etter alle solemerker til en skøyteløper som forvirret seg inn i løypa på vei hjem fra dopingtest.

    Yeah!


    strolz.jpg
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.710
    Antall liker
    3.402
    Ingen som vet noe men de lurer..
    Den toppidretten altså

    Two of the three women on Tutberidze's "Quad Squad" are nursing unspecified injuries that might be due to overtraining. Two others were left behind in Russia because they recently broke bones preventing them from qualifying for the games. Another skater, 15 year-old Daria Usacheva, in November suffered a hip injury so severe while warming up, that she returned to Moscow in a wheelchair, and withdrew from further competition.

    eteri.jpg


    Meet the Russian 'Quad Squad' Coach Who's Making Olympics History (businessinsider.com)
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.345
    Antall liker
    9.243
    Selv om startfeltet i kombien var svakt så var det likevel en imponerende slalom av Kilde, ser ikke ut til at nasjonene/løperne prioriterer denne grenen noe særlig lenger. Stroltz har kjørt veldig bra slalom i år, han vant jo i Adelboden så det var ikke overraskende, avstanden var for liten etter utforen. Også svakt av Schwartz, han slo Kilde med 0,26 i slalomen, han som vant slalom cupen i fjor. Også Meillard og ikke minst Pinturault skuffet. Men sølv er sølv! :)

    Nå blir det spennende med Ragnhild i super-g til natta, mange om benet der men hun er i form.
     
    Sist redigert:
    S

    Spyd

    Gjest
    Litt malurt i begeret her, jeg synes idretten er ødelagt av for mye penger og tvilsomme holdninger. I tillegg er vi nordmenn blitt for selvgode. Mvh Spyd
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.710
    Antall liker
    3.402
    VG/Professor: 2,5 milliarder liter vann kan ha blitt brukt på å lage kunstsnø i Beijing-OL. Det har fått flere eksperter til å reagere.
    I Norge har det blitt bygd mange små elvekraftverk de siste tjue årene. Hvor mye kraft får man ut av 2,5 milliarder liter vann egentlig. Det høres jo så mye ut. Om man regner et ganske så typisk nedbørsfelt på 50 m2 med en middels typisk års avrenning litt under 50 l/s/km2 og legger noen andre typiske faktorer til grunn. Klarer man da på en fornuftig måte å utnytte ett fall på dette vannet på rimelige 100 m vil dette utgjøre 12 GWh pr år. Helt greit til småkraftverk å være, men ingen grunn til å reagere egentlig. Hvorfor er det feil å lage snø?

    Kilde: Hedde

    fake it.jpg

    No snow, no problem: Winter sports are booming in China | CNN Travel
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.345
    Antall liker
    9.243
    Litt malurt i begeret her, jeg synes idretten er ødelagt av for mye penger og tvilsomme holdninger. I tillegg er vi nordmenn blitt for selvgode. Mvh Spyd
    Njaa, det var da en dag her i uka vi ikke var såå selvgode? Dagen da svenskene ledet medaljeoversikten var blytung.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.710
    Antall liker
    3.402
    Man må bare hylle en dame som Therese Johaug. Vår beste langrenn- og friidrettsutøver ever. Sitt andre gull i dette mesterskapet.

    Johaug.jpg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.345
    Antall liker
    9.243
    Ser at Goggia ikke stiller i super-g, da kjenner hun nok mer på skaden enn det første inntrykket vi fikk. Shiffrin stiller og prøver igjen, Ragnhild starter 17. Som sagt mange om benet her så dette er åpent og spennende. Vinner Ester så skrives det historie.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn