Vinterferie - hurra

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.951
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei. Har tatt ut en ukes vinterferie denne uken.

Vel. Jeg er it sjef i en kommune.... (på godt og vondt)

Så på Fredag hadde jeg et par medarbeider samtaler og skulle gjøre unna noe før jeg tok ferie. Medarbeidersamtalene tok mye lenger tid enn antatt og dagen gikk.
Jeg bestemte meg derfor for å ta en tur til kontoret og gjøre unna litt administrasjon på Mandag. Var ingen annen mulighet.
Og da gikk dagen. Måtte faktisk sitte noen timer etter stengetid også.

Igår hadde jeg undervisning på en skole 2 timer (fra 0800-1000) (underviser som en tilleggsjobb i et toppidrettsfag). Kl. 1000 ringte linjeleverandøren vår. Var endel nettverksproblemer noen steder i kommunen.
kl. 1015 var jeg på møte med kraftlaget. Fikk gjennomgang av alt og dagen gikk. Var rimelig interessant også...

Idag. Sto opp kl. 0715 for å få en god hjemme/fridag :) Har planer om å gjøre noe forefallende arbeide i heimen. Skulle bare sjekke noe epost. og det gikk fint.
Første telefonen kom kl. 0745. Et par rektorer ringte fra mobilene sine og fortalte at telefoni og all nettverk var ute....
Fikk så en telefon fra nevnte kraftlag. Det var et større strømbrudd i området hvor rådhuset er plassert. (en annen kommune var påvirket også).
Så da fyrte jeg opp audien og kjørte til jobb (har 50 min kjøring).
Vi har ups og agregat til serverrom. Agregat ble testet for en uke siden. Det startet fint men gikk ned etter 5 minutt :( Dermed holdt ikke ups'ene så lenge.

Strømmen er kommet opp igjen og 90% av tjenestene også nå kl. 1045

Siden IT blir sett på som en utgift og ikke en tjeneste hos både bedrifter og offentlig er vi selvsagt skjært inn til beinet mannskapsmessig og er avhengig av alle folk.

Vi har ikke vikarer som skolene bl.a.

For kommunestørrelse på ca 10000 innbyggere antar vi tap på omlag 150000 kr i produksjon disse 3 timene. (litt vanskelig regnestykke egentlig).

Siden jeg først er her er jeg blitt bedt om å ha et innlegg på et "forum" som skal være om et par timer.

Hmm. lurer på hvordan resten av ferien blir..

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
672
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Hørtes ut som en god ferie. :)

Spar heller dagene til finværet kommer. ;)

Geir Arne

Topp Bunn