Vintage

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Hei,

Det nærmer seg tiden for gjennomgang av loftsboden til min far. Vet at han har ganske mange vintage spiller av diverse merker. Huldra vet jeg at han har men er usikker på hvilken type. Vet han har både komponenter som fungerer og som er defekte.
Blir vanskelig for meg og si hva som fungerer og ha som ikke fungerer. Kommer til å legge ut en liste av det meste jeg finner.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Se hva du finner, så skal vel vi få hjulpet deg å finne ut hva det er, og hva du bør ta vare på--Kan være en og annen juvel der..
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Skal prøve og få gjort dette i løpet av uka..
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Ok. Da har jeg tatt noen raske bilder. Den beste har jeg ikke fått tatt bilde av enda(glemte det kommer imorgen) Tandberg Huldra 12
Beklager dårlige bilder... Noen som kan si noe om det er verdt noe?










 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
La med bilde av en kvitterings maskin av noe slag.. Noen som har sett en slik før?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Ikke den, nei! Men den Technicsen der er litt spennende..Veit du om den funker? Den kan du i såfall gjøre en av to ting med, avhengig av målet med prosjektet, og målgruppa:

a) Sett på en Ortofon Concorde DJ-pickup..det er en SL-D2 DJ-maskin du har. Og Technics ELSKER Ortofoner. Den trenger du ikke shell på.

ELLER:

b) Få tak i et nytt headshell av SME-type, og sett den opp til å funke med standard innfesta pickups..som Audio Technica eller Ortofon 2M-serie. Det ville jeg gjort! Det gir også et bredere utvalg pickups, og koster omtrent det samme, selv om Concorde nok næærmest er Plug And Play!

Resultatet bør bli en skikkelig tidsmaskin av en platespiller, som lett kan selges videre, eller vekke minner fra tidligere tider. Plenty musikk får du uansett!
 
Sist redigert:

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Bilder av Tandberg Huldra 12.






 
Sist redigert av en moderator:
Topp Bunn