Vintage utstyr

Robert

Medlem
Ble medlem
30.09.2003
Antall liker
1
Hei !
Hva med en egen rubrikk/side for vintageutstyr?
Det kan synes som om det ikke er helt forenlig med den store hopens interesser,men kan kanskje gi inspirasjon og tips for de i budsjettklassen.

stuegris

Fersking
Ble medlem
30.11.2004
Antall liker
0
Bank, bank. Hallo!!. er fulstendig enig med R.c!. Er tungt belastet med Hi-fi dilla, men det er altid en kamp med lommeboka. Jeg selv, liker og ha komponenter med en historie bak seg, og det lager også en større personlighet til annlegget. Det er fortsatt ingen, som har misslikt lyden i stua mi av den grund! Mange ting var faktisk like godt før. Og det beste av alt, er at gode ting har en mer overkommelig pris når det er ferdig spilt inn:). Jeg er på jakt etter noen høytaler kabler, og har nå vurdert: Silver renaisance blue standard. Er det noen som har erfaring med dette valget?

oddmund

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
0
Ja nå er det på tide med en kategori for såkalt "vintage" hifi.
Interessen for dette synnes å ha tatt seg kraftig opp her på forumet siste året, ikke uten grunn spør du meg ;)

K

Kjell_B.

Gjest
Litt farlig også, da det kan virke som om det er retro-interessen som er drivkraften, og ikke den gode lyden.
Husk - hifi-butikkene prøver sterkt å fremstille den sterkt økende vintage-trenden som økt interesse for museumsgjenstander.

stuegris

Fersking
Ble medlem
30.11.2004
Antall liker
0
Kremt!..:) Butikkene har en altid brukt for. Når jeg er i en Hi-fi sjappe, så såør de altid: Og,,,hva har så de da? Svar: Den elste aw 250.. Å,ja. er svaret vi har ikke noe som tilsvarer det vi. Da må du til en større butikk... Hi hi:)
Spilte lenge på en Tandberg tr 2075 som for forsterker, vanskelig og innrøme det, men den låt bedre en ec 4.7 for forsterkeren som jeg erstattet den med.....

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.026
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Litt farlig også, da det kan virke som om det er retro-interessen som er drivkraften, og ikke den gode lyden.
Husk - hifi-butikkene prøver sterkt å fremstille den sterkt økende vintage-trenden som økt interesse for museumsgjenstander.

Jeg synes folk flest skal drite litt i hva "den gemene hop" mener og synes og heller kose seg med vintage produktene sine uanset om de leverer god lyd eller ikke. Jeg vet iallefall at jeg selv ikke alltid kjøper et produkt bare pga at det har så god lyd, det finnes mange forskjellige grener og aspekter av denne hobby'en som med de fleste andre hobby'er. En av de tingene jeg selv synes er mest spennende med denne hobby'en er og spore opp eldre flotte og velbevarte produkter, om de kan konkurere med det beste det er noe jeg ikke bryr meg så mye om, men faktumet er jo at de ofte kan konkurere med nye produkter og i noen få tilfeller til og med utklasse nyere ting.
Mvh Rudi.

Robert

Medlem
Ble medlem
30.09.2003
Antall liker
1
Hvis det er så at man har "oppdaget" et eldre produkt som man er overstadig begeistret for,eller man trenger råd og tips vedr.vintage utstyr så er det vel greit å ha en side hvor man treffer målgruppa med ....?!

Robert

Medlem
Ble medlem
30.09.2003
Antall liker
1
med første forsøk...skulle slutten være...:)

Topp Bunn