Vintage oppsett fra 1967 + Dynaudio Focus 140

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • V

    vredensgnag

    Gjest
    Vintage Nirvana fra 1967 + Gradient Helsinki 1.5

    Barbaresco skrev:
    Eller noe tidlig Vasarely fre Erling Neby :D
    Det blir vel på siden av hifi ... men jeg er litt skeptisk til å henge opp ting der jeg "ser" musikken. Har kunst andre steder i rommet.

    Brunsvik er ikke noe dårlig forslag. Dette av Aulie kunne vært en mulighet:




    Har prøvd litt forskjellig - men syns bar vegg er OK der.
     

    Vedlegg

    V

    vredensgnag

    Gjest
    Det er bestilt en slik - mine vintage PUer leverer god musikk, men frizzzer når det kommer over 13,5kHz, og det gjør det innimellom på musikk jeg lytter til, spesielt med cymbaler og high-hats innen jazz, og med noen spesielt iherdige trompetstøt.

    Jeg kan ikke montere en annen PU på min 12" ST/P arm, så da syns jeg dette ble et godt alternativ, og da med Ortofon headshell. I første omgang skal jeg prøve å montere på et skuldret armbrett - men det kan være jeg må ty til separat armklokke i bronse, noe jeg helst vil slippe.

    Det er en vakker arm Schick har laget, og i tillegg vellydende.

     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Vintage oppsett fra 1967 + Helsinki Gradient 1.5

    Da er BeoLab 5 på vei til et godt, nytt hjem - der de skal mates av et Sooloos system. Det tror jeg blir bra.

    Og en "ny" platespiller, med "ny" forsterker, har flyttet inn i hovedlytterommet, for å levere til kresne høyttalere. Det spiller ikke like omfangsrikt som med BeoLab 5, men jeg er forsvundet i vinylen for en periode, og det er helt i orden.
     

    Vedlegg

    V

    vredensgnag

    Gjest
    Vintage oppsett fra 1967 + Helsinki Gradient 1.5

    Åpnet med sort-hvitt bilde av Vintage-rommet, men her er det i farger og dagslys.

    Regner med at vinylreolene vil utgjøre fine akustikk-tiltak etterhvert. Nå er jeg på jakt etter en vintage reel-to-reel i god stand.

    Det er litt av en overgang fra presisjonen og størrelsen på BL5-gjengivelsen - men jeg er i forenklingsmodus for tiden og liker det som skjer. Måten Helsinki Gradient gjengir på gir meg et substitutt jeg er meget tilfreds med - men jeg har klokelig latt være å gjøre side-by-side sammenligning!




    Litt tettere på.
     

    Vedlegg

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Pent dette her, v.g., og jeg regner med at det spiller bra også. Mye gjenkjennelse i å se de to stablene med vinyl på høyre side, sånn er det hos meg også :). Kunne ha tenkt meg en stereobenk som det også er littegranne plass til vinyl i.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Vintage oppsett fra 1967 + Gradient Helsinki 1.5

    ;-)

    Skal bære inn resten av vinylen nå - ikke så mye at jeg vil slite meg ut, akkurat. Men tenkte jeg kan ha reoler på begge sider.

    Den som måtte ha en Revox PR99 må bare ta kontakt. Tenker jeg skal få laget en trekasse til den, som her.
     

    Vedlegg

    L

    Lars.N

    Gjest
    Vintage oppsett fra 1967 + Gradient Helsinki 1.5

    vredensgnag skrev:
    ;-)

    Skal bære inn resten av vinylen nå - ikke så mye at jeg vil slite meg ut, akkurat. Men tenkte jeg kan ha reoler på begge sider.

    Den som måtte ha en Revox PR99 må bare ta kontakt. Tenker jeg skal få laget en trekasse til den, som her.
    Hei

    Har sett en PR99 på hifimagasinet.com til salgs knall kul spiller men jeg blir ved min gamle å kjære G-36MKIII :) .

    Mvh

    Lars
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn