Vintage bilde

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • davit

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2011
    Innlegg
    31
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    1
    DSC02390.jpg


    Mitt nr,2 oppsett. Mest for hodetelefoner men sansui,en har også høgtalere. Må ha ganske spreke og litt kostbare nymotens greier for å holde følge med sansui og pioneeren.
     

    davit

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2011
    Innlegg
    31
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    1
    Sansui Au 9500 og Pioneer Sa 9500 Mk II.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Sansui Au 9500 og Pioneer Sa 9500 Mk II.
    Gratulerer med nytt og gedigent tilskudd til vintageavdelingen, Overs, håper du blir like fornøyd med Sansui-kjempen som jeg var. Hos meg ble den erstattet med en litt mindre sak (Luxman l 85 v), som passer bedre inn i det nye racket mitt.

    Ole G
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    3.109
    Torget vurderinger
    3
    Sansui Au 9500 og Pioneer Sa 9500 Mk II.
    Gratulerer med nytt og gedigent tilskudd til vintageavdelingen, Overs, håper du blir like fornøyd med Sansui-kjempen som jeg var. Hos meg ble den erstattet med en litt mindre sak (Luxman l 85 v), som passer bedre inn i det nye racket mitt.

    Ole G
    lydmessig da, hvilken liker du best?
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Vanskelig valg, det der. Jeg hadde vel trodd at få andre forsterkere ville ha den samme autoritet og varme som den store og tunge Sansui'en. Men jammen er det ikke kaliber over Luxman-lyden så det holder - både tyngden og varmen er der, attpåtil syns jeg faktisk at lydbildet både virker er større og åpnere hos Luxman'en. Selvfølgelig bare subjektivt førsteinntrykk dette, jeg har jo ikke hørt dem opp mot hverandre. Fin å se på er Luxman'en også. Det er ikke vanskelig å leve med Luxman'en, for å si det sånn.

    Ole G
     

    davit

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2011
    Innlegg
    31
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    1
    på hodetelefoner er dei ganske like, rart men det virker som at sansuien har mer krefter på hodetelefonutgangen, endå pioneeren er kraftigere på papiret. sansuien har ingen problemer med hodetelefoner som vanligvis krever litt krefter, men den liker ikke dei som er veldig lett drevne. Pioneeren tar "alt" på normalt volum men roter litt med he-500 (som krever litt)ved høg lyd. Kun testet med cd, ingen dac eller datamusikk .
    på høgtalere er dei litt ulike og, har to små sett , eit boston og eit audio pro. pioneeren er finest på boston, sansuien er finest på audio pro. Så vanskelig valg, sølv til mye lyd og moro eller den sorte til lytting.:)er vel litt rør lyd og mer mellom tone-bass i den sorte og dypere bass på pioneeren?
    Har vel kommet fram til at begge to bør få prøve seg på betre høgtalere, så då er det et nytt problem, nymotens eller gammel god.?:confused:
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    3.109
    Torget vurderinger
    3
    Gammer'n: flott du likte Luxman, ja den er fin og opplevde den på samme måte som Du sammenlignet med au-9500. sitter nå selv igjen med en L-30 som jeg liker godt, ikke noe effektmonster det da, men den har en fin glød i lydbildet samtidig som den er åpen. sånt liker jeg :)

    Overs: har ofte med hodetelefoner når jeg sjekker ut vintage forsterkere, varierer mye mellom de på hvor mye effekt gitt ut på hodetelefonutgangen. Liker du en høyttaler som spiller bra og med bassfundament på lave volumer, satt opp og plassert riktig er Snell e3 en morsom høyttaler. tror de vil trives med de flotte forsterkerene dine.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    romjuls kos

    noen jule bilder
    onkyo integra 8190-B&W DM6-Philips Cd-104b
    philips spiller'n fikk seg en demontering og smøring og nye rca utganger bak:)
    snurra litt clapton unplugged.
     

    Vedlegg

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Gammer'n: flott du likte Luxman, ja den er fin og opplevde den på samme måte som Du sammenlignet med au-9500. sitter nå selv igjen med en L-30 som jeg liker godt, ikke noe effektmonster det da, men den har en fin glød i lydbildet samtidig som den er åpen. sånt liker jeg :)

    Overs: har ofte med hodetelefoner når jeg sjekker ut vintage forsterkere, varierer mye mellom de på hvor mye effekt gitt ut på hodetelefonutgangen. Liker du en høyttaler som spiller bra og med bassfundament på lave volumer, satt opp og plassert riktig er Snell e3 en morsom høyttaler. tror de vil trives med de flotte forsterkerene dine.
    Hei Festus

    artig at du nevner Snell E Iii, det er nettopp disse min (!) Luxman koser sseg med.

    forøvrig: godt nyttår alle andre vintageentusiaster!

    Ole G
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    719
    Torget vurderinger
    4
    noen jule bilder
    onkyo integra 8190-B&W DM6-Philips Cd-104b
    philips spiller'n fikk seg en demontering og smøring og nye rca utganger bak:)
    snurra litt clapton unplugged.
    Kult med DM6 vega jon :)
    Startet selv min hifi karusell med DM7 med diskanten i et fuglebur på toppen. Bare så synd at min kjære Luxman ikke hadde nubbetjangs til å drive de optimalt ;)
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    hehe ja de trenger litt guffe .har litt lyst til og total renovere de etter hvert.
    årene begynner og ta på
    de er jo eldre enn meg selv:)
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Har pustet nytt liv i denne såkalte trøblemakeren, Philips 212 . For en trivelig spiller altså :)

    Fallt veldig for utseendet, faktisk syns jeg denne er utrolig pen og se til.
    2014-01-12 19.03.25.jpg


    Alle lysdioder og touch funksjoner er ved sine fulle fem også,inkludert auto-stop.
    2014-01-12 19.07.53.jpg


    Og støvlokk som faktisk er i behold har den også
    2014-01-12 19.25.06.jpg



    Og strømbryteren spør du? Med litt elektrorens og kjærlighet fungerer faktisk den også, ihvertfall enn så lenge :cool:
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    her er noen bilder av diy gamma fra 70t
    kobla de opp hos en kompis da han hadde de stående
    fikk en yamha ax570 av meg til og drive de.
    hans far bygde de. jeg vet ikke mye om de er det noen her som vet?
     

    Vedlegg

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Såg ut til å røske godt i lytteren?
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.227
    Antall liker
    4.614
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Ja disse spiller kjempe bra, dette er høyttalere som jeg alltid har hatt lyst på.
    Så når de dukket opp for salg, var jeg ikke sen om å hive meg i bilen å kjørte østover for å ta de med hjem.
    Har ikke angret på det. Og de kan røske litt i lytteren, men spiller pent med de, redd for å ødelegge noe på disse.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    ja det er nok de:)
    skal prøve og få kloa i de etter hvert:)
    gi dem en annen mellom tone så har man en flott vintage høytaler
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    ja nå har dette opsettet snurret 1 time og jeg må si at jeg ble litt overasket.
    snurrer en victor company test cd og må si at låter lagt fra kjedelig:)
    blir nok noen timer med lytting i helgen :D
     

    Vedlegg

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.385
    Antall liker
    3.403
    Torget vurderinger
    0
    Köpt på tyska Ebay.

    "RFT B 9151 Merkur".

    Vintage från gamla Östtyskland, DDR.

    Flott lyd.

    169e431177230b2eca1152d8b0ca1ebe.jpg


    b2f1c72abfe10fbc5ccf2728274e0b44.jpg


    44f6d9fcbd6d42021b7b7b142c9ecbb0.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn