Vintage bilde

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.522
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    For meg er dette den "feteste" platespilleren ever made..... og denne troner øverst på min handleliste......... desverre kommer den mest sansynlig alltid til og gjøre nettop det........... for skulle jeg komme over en....... så har jeg mest sansynlig ikke råd til den ;D

    Ps..... for de som kke vet hva det er....... det er en Pioneer, tro det eller ei..... var svindyr for 30 år siden........ og har ikke blitt billigere siden for og si det sånn ;D
     

    Vedlegg

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er utvilsomt noe besnærende over "statement"- spillerne (eller slagskip, som de også kalles) fra
    de store japanske fabrikkene - men det er som du skriver Rudi; prisutviklingen på dem gjør dem
    nesten "umulige" å kjøpe....

    / Morten
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.522
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Ja med en pris på nesten 50.000 kroner for 30 år siden så var de nær u-oppnåelige den gangen, problemet er at de bare har økt i pris opp gjennom årene og hvis de blir lagt ut for salg i dag (selvom prisen er på rundt 1 mill Yen) så blir de solgt i løpet av få timer.
    Legger ut en par bilder til av en eldre og en lillebror av den først viste.
     

    Vedlegg

    K

    Khanate

    Gjest
    vredensgnag skrev:
    Tandberg TD20A er ettertraktet.

    Ikke så praktisk?

    Har nettopp spilt disse to båndene - og syns det var praktisk (samt fint å nærmest bli tvunget til å høre hele siden, god indoktrinering for å bli en bra lytter).

    Legg merke til AMPEX-tag på enden av spolebåndet i midt. Fikk tak i en uavspilt Ansermet/Swiss Romande Svanesjøen. Når de er uavspilt er disse intakte, ble brukt for å holde båndet på plass.
    Tøft, viste ikke at det finnes ferdig innspilt materiale i handelen. Tipper det er godlyd.
    Jeg burde kanskje ikke ha gitt den bort. Evig eies kun det tapte.
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    Beomaster 2000 som jeg har, i fullt brukbar tilstand men burde hatt en overhaling:









    Stilfullt i alle fall.

    JVC Ql-Y5F







    Har eid denne siden høsten 83.
    Funker like bra enda som da, var 3 uker og ubrukt da jeg kjøpte den.
    Eier hadde nylig kjøpt 2 stk, men solgte meg den ene da han kjøpte en Marmor spiller fra Kenwood.

    Til opplysning var det JVC som hjalp Denon med å bygge de store platespillere Denon leverte.

    Denne var toppmodellen i denne serie.


    Tandberg 3018A og 3006A med en nyere DCD 4025 nederst.



    Forforsterkeren 3018A låter helt fantastisk, med en meget god RIAA og ditto hodetlf utganger.

    Ampen låter kraftigere enn Adcom GFA 5500, men adcom,en spiller høyere vil jeg tro.

    Er dette jeg spiller på, og har hørt mye "nytt" som jeg ikke ville ha byttet mot.
     
    • Liker
    Reaksjoner: mwt
    V

    vredensgnag

    Gjest
    En del av de Beomasterne fra 70-tallet er suverene å koble iPod og Airport Express til.
    Ser gjennomført ut.

    Vintage?

     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.889
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Alt oppe og går ;D
    Spiller veldig bra,sånn skal det stå en stund ;)

    O
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    vredensgnag skrev:
    En del av de Beomasterne fra 70-tallet er suverene å koble iPod og Airport Express til.
    Ser gjennomført ut.

    Vintage?

    Lekker :)

    /jan
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.264
    Antall liker
    3.117
    Torget vurderinger
    3
    vredensgnag skrev:
    En del av de Beomasterne fra 70-tallet er suverene å koble iPod og Airport Express til.
    Ser gjennomført ut.

    Vintage?

    Tipper røra er vintage, forsterkeren ny? Den var utrolig fin :)
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Shindo Cortese - fryktelig enkel og vilt vakker utførelse på produktene derfra. Enkelte mener de er overpriset i forhold til hva man får, men hvor får man tilsvarende? ;D

    Jeg har en tanke om at det skal være Shindo i mitt ikke altfor fjerne liv.

    Haut Brion forsterkeren ser slik ut:

     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Silver Pioneer

    SA-9800 ( Nylig kjøpt i Tyskland )

    Dette har jeg selv kjøpt nytt i 1980

    SA-720 Amp
    SG-540 Equalizer
    TX- 410 L Reciever
    CT-320 Kassett
    PL-223 Phono
    SL PG-5 Technics CD
    CS-656 Høyttalere

    Lyden fra SA-9800 er hinsides :)
     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Shindo-forsterkerne er ubegripelig lekre, Vreden. Det finnes noen herrer hos Stewreophile som sverger til disse greiene. Dyrt? Vel, Shino er ikke akkurat tilbudsvare. Bare sjekk ut hva deres Garrard 301-plint koster!
    Tror du ville kledd en Shindo, for å si det sånn. ;D

    Vakre Quad-bilder du birdrar med, forresten.
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Boogie-Stian skrev:
    Her er et eksemplar av en av forløperne, Zero 100 International. Denne er mellomhjulsdrevet, men det kom etterhvert en remdrevet modell eller flere. Hele eksperimentet med denne typen arm endte vel til sist opp i GT55P om jeg ikke tar feil.



    mvh:
    Stian
    Akkurat en slik spiller har fattern stående, har ikke prøvd den i voksen alder, men ble mye brukt i tidlig ungdom før jeg fikk anlegg selv. Noen som vet om dette er en bra spiller som er verdt og dra fram igjen?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Oooooh, er det en RS-1700 jeg ser der borte? Med EQ-muligheter? (Har EQ'en også Dolby-svitsj??
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.522
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    vredensgnag skrev:
    Oooooh, er det en RS-1700 jeg ser der borte? Med EQ-muligheter? (Har EQ'en også Dolby-svitsj??

    Det er en RS-1700 ja....... og den gror ikke akurat på trær, en japaner jeg kjenner mente at det går 30 RS1500/1506 på hver RS-1700, så dette begynner nok og bli sjelden vare nå for tiden.
    Ingen Dolby switch....... har dog en DBX enhet ett eller annet sted ment brukt sammen med Technics'en.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Rudi skrev:
    vredensgnag skrev:
    Oooooh, er det en RS-1700 jeg ser der borte? Med EQ-muligheter? (Har EQ'en også Dolby-svitsj??

    Det er en RS-1700 ja....... og den gror ikke akurat på trær, en japaner jeg kjenner mente at det går 30 RS1500/1506 på hver RS-1700, så dette begynner nok og bli sjelden vare nå for tiden.
    Ingen Dolby switch....... har dog en DBX enhet ett eller annet sted ment brukt sammen med Technics'en.
    Det er 4-spors på alle hodene?
    Du kan få headblock konvertert så du får mulighet for å avspille tosporsbånd om det er firespors på alle stasjoner nå.

    Ser meget velholdt ut!
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Rudi skrev:
    For meg er dette den "feteste" platespilleren ever made..... og denne troner øverst på min handleliste......... desverre kommer den mest sansynlig alltid til og gjøre nettop det........... for skulle jeg komme over en....... så har jeg mest sansynlig ikke råd til den ;D

    Ps..... for de som kke vet hva det er....... det er en Pioneer, tro det eller ei..... var svindyr for 30 år siden........ og har ikke blitt billigere siden for og si det sånn ;D
    P3 er helt grym! Den er også høyest på min drømme liste, men innser at det blir vanskeligere for hver dag å realisere kjøp. En kjenning i Tokyo som er meget godt kjent med markedet ville skaffe en til meg for en del år siden, men jeg feiget ut. Får klare meg med fattigmanns versjonen plc 590 som forøvrig spiller nydelig med en arm i topp klassen. Det ligger forøvrig en strøken P10 til salgs i Nederland for 4900 Euro.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.522
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    vredensgnag skrev:
    Rudi skrev:
    vredensgnag skrev:
    Oooooh, er det en RS-1700 jeg ser der borte? Med EQ-muligheter? (Har EQ'en også Dolby-svitsj??

    Det er en RS-1700 ja....... og den gror ikke akurat på trær, en japaner jeg kjenner mente at det går 30 RS1500/1506 på hver RS-1700, så dette begynner nok og bli sjelden vare nå for tiden.
    Ingen Dolby switch....... har dog en DBX enhet ett eller annet sted ment brukt sammen med Technics'en.
    Det er 4-spors på alle hodene?
    Du kan få headblock konvertert så du får mulighet for å avspille tosporsbånd om det er firespors på alle stasjoner nå.

    Ser meget velholdt ut!

    Ja selve spilleren fremtrer som ganske nær ny tilstand, noen fingeravtrykk er det...... men ikke så mye mer enn det. Han jeg kjøpte den av var en meget pedantisk herremann som kjøpte den ny engang i tiden og som han sa "jeg har spillt inn 15 bånd" så har jeg spillt de av 15 ganger....... så pakket jeg ned igjen det hele ;)......... og 10-15 år senere så kom jeg og kjøpte den og har nå hatt den en 20 ? års tid.
    Om den er 4 spors på alle hodene eller hva den er..... har jeg ingen anelse om, men fortell meg gjerne om det hele :)
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.522
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    stianG skrev:
    Rudi skrev:
    For meg er dette den "feteste" platespilleren ever made..... og denne troner øverst på min handleliste......... desverre kommer den mest sansynlig alltid til og gjøre nettop det........... for skulle jeg komme over en....... så har jeg mest sansynlig ikke råd til den ;D

    Ps..... for de som kke vet hva det er....... det er en Pioneer, tro det eller ei..... var svindyr for 30 år siden........ og har ikke blitt billigere siden for og si det sånn ;D
    P3 er helt grym! Den er også høyest på min drømme liste, men innser at det blir vanskeligere for hver dag å realisere kjøp. En kjenning i Tokyo som er meget godt kjent med markedet ville skaffe en til meg for en del år siden, men jeg feiget ut. Får klare meg med fattigmanns versjonen plc 590 som forøvrig spiller nydelig med en arm i topp klassen. Det ligger forøvrig en strøken P10 til salgs i Nederland for 4900 Euro.


    Ja 590'en min ser du på det nederste bilde, den har akurat fått en ny SME M2-9 med en Denon 103SA.
    Den spilleren i Nederland......... hvor fant du den ? Hvis den har den "riktige" (for meg) finishen så setter jeg meg i bilen og drar en tur til Nederland, 5000 Euro for en slik er bi-bi-bi-billig ;D
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.522
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Den spilleren jeg kaster meg i bilen og kjører halve jordkloden rundt for er en slik:

    Altså en P3a... en strøken sådan kan jeg være villig til og betale en betydelig sum for, har faktisk en på hånda... problemet er bare at den er i India.... men man skal aldri si aldri ;D
     

    Vedlegg

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.522
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    ........... en bekjent av meg som tester mye vinylrelatert for ei kjent US blekke fortalte meg at den eneste spilleren han visste om som klarte over 90 db i rumble nivå var en nyrenovert P3a, påstanden var faktisk 95 db i rumble nivå hvilket er helt utrolig....... jeg tror det når jeg ser det selv........ eller når jeg ikke hører noe som helst selv ;D
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Sender deg en lenke på pm.

    Har nettopp kjøpt en vdh colibri fra samme forhandler, og han har bra frakt ordninger. Kan hende du kan spare bilturen.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Rudi skrev:
    vredensgnag skrev:
    Rudi skrev:
    vredensgnag skrev:
    Oooooh, er det en RS-1700 jeg ser der borte? Med EQ-muligheter? (Har EQ'en også Dolby-svitsj??

    Det er en RS-1700 ja....... og den gror ikke akurat på trær, en japaner jeg kjenner mente at det går 30 RS1500/1506 på hver RS-1700, så dette begynner nok og bli sjelden vare nå for tiden.
    Ingen Dolby switch....... har dog en DBX enhet ett eller annet sted ment brukt sammen med Technics'en.
    Det er 4-spors på alle hodene?
    Du kan få headblock konvertert så du får mulighet for å avspille tosporsbånd om det er firespors på alle stasjoner nå.

    Ser meget velholdt ut!

    Ja selve spilleren fremtrer som ganske nær ny tilstand, noen fingeravtrykk er det...... men ikke så mye mer enn det. Han jeg kjøpte den av var en meget pedantisk herremann som kjøpte den ny engang i tiden og som han sa "jeg har spillt inn 15 bånd" så har jeg spillt de av 15 ganger....... så pakket jeg ned igjen det hele ;)......... og 10-15 år senere så kom jeg og kjøpte den og har nå hatt den en 20 ? års tid.
    Om den er 4 spors på alle hodene eller hva den er..... har jeg ingen anelse om, men fortell meg gjerne om det hele :)
    Regner med at du har masse info om spilleren om du har hatt den i hus så lenge!
    Fin link til brosjyren her: http://www.preservationsound.com/?p=1565
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Rudi skrev:
    When money is no object:


    http://www.stereopal.com/HomeVisit/Lock HK Visit2.htm

    Ta en titt og vit at han har MYE mer enn det som kommer frem på bildene :)
    Syke mann ;D
    Her snakker vi antagligvis om et dedikert liv - om en også ser på "leiligheten"

    Hmmmmm... felles drivrem?


    Denne "blågrå" spillerkomboen (Micro Seiki SX-8000, Dynavector 507 arm, SME 3012) kunne jeg tenkt meg- uten å ha hørt i det hele tatt.
     

    HALOLS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.07.2007
    Innlegg
    204
    Antall liker
    94
    Sted
    Troms
    Torget vurderinger
    1
    AU-9500.
    Har lenge siklet på en slik, men det frister ikke med tanke på service etc. Det er så inni h.... mye ledninger festet til alle mulige sider på ethvert printkort i Sansui fra den tiden at jeg blir svimmel av å tenke på det.
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.264
    Antall liker
    3.117
    Torget vurderinger
    3
    Ikke tenk på service nå, kjøp en og nyt den, de spiller meget bra. ser meg ikke tilbake til 30-40k forsterkere jeg har hatt;)

    DSC00098.jpg
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.264
    Antall liker
    3.117
    Torget vurderinger
    3
    Noen her som har erfaringer med Hafler DH220 å dele?

    roy
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Kom over denne i dag,spiller nå på klipsch palladium.
    Den er jo utrolig vellydene

    O
    Har en slik til låns her. Flott sak, men de vanlige inngangene virker ikke. Dvs CD, Tuner, Line og Phono. Virker på Tape In, Normal 1/2 og Balanced. Noen tips?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.889
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det er en jeg solgte(hadde 2 stk) den fikk seg en trøkk i postgangen. Vet ikke hva som skjedde,men jeg vet om en som kan fixe den.

    Mvh

    Ove
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Ok, takker for svaret. Jeg fikset den selv. Det var tape-velgeren som var slått istykker. Jeg demonterte den og plukket den i småbiter og rettet den opp igjen. Var noen timers jobb det der gitt:) Måtte studere velgeren nøye for å få alle kontaktene på rett plass igjen. Den er jo konstruert sånn at de andre inngangene blir mutet når man bruker tape-ingangene, og pga at kontaktene i tape-venderen var slått ut av stilling så var de andre konstant mutet. Venderen må nok brukes med litt forsiktighet da den nok er litt svekket..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn