Vinklede phonoplugger til digitalkabel

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Innlegg
252
Antall liker
2
Hei folks,

Har akkurat kjøpt meg ny forsterker med innebygget dac, og siden denne er temmelig dyp, har jeg svært dårlig plass bak anlegget inn mot vegg. Derfor hadde det vært fint med vinklede phonoplugger på digitalkabelen. Vet ikke om forhandlere som selger dette. Noen som kan hjelpe med dette? Eventuelt noen som selger løse vinklede phonoplugger?
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Monster Cable lager slike. Har handlet meg et par selv.
 

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Innlegg
252
Antall liker
2
Monster Cable lager slike. Har handlet meg et par selv.
Ok, flott, takk for tipset! Hva slags prisklasse er disse i? Og tenker du på ferdig kabel med vinkelde plugger eller kun løse plugger? :)
 

ls35a

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
99
Antall liker
0
Er redd for at Monster-pluggene ikke er ideele til digital overføring.

Tror ikke at de er 75 Ohm som er en forutsetning for digital coax.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Tenkte kun på pluggovergang fra hun til han. INGEN som lager kabel med vinklede plugger på som jeg har sett gjennom årene.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg vet heller ikke om noen vinklede utgaver. Disse fra Neutrik er i hvert fall ganske korte. De er også lette å ha med å gjøre med tanke på lodding.


Litt ekstra plass bak komponenten kan du få med disse, hvor ytterste del av kontakten blir 'flush' med overflaten. (Men det blir en del ekstra jobbing, og du må ha litt plass å boltre deg på inne i apparatet..)


De har forresten BNC i lignende utgaver. BNC er vel bedre enn RCA til dig. signaler.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Hvis man først begynner å snakke om "ren" 75 ohms plugg osv. så er etter min mening ikke mange alternativer.

WBT NxtGen Sølv er snadder og helt 75 ohms. Bruker den selv. Desidert beste pluggen til SP/DIF. Men, disse fås heller ikke i vinklet utgave hvis det er trangt bak en receiver el.l.
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Hei
Er det noe slikt du er ute etter:


Fås fra Ljudia:

Art.nummer: 664026
Vinkeladapter RCA
Normalpris inkl.moms: 69.00 / pk
Internetpris inkl mva: 69.00/pk

Eller denne som er litt mindre:


Art.nummer: 664037
RCA kontakt vinklet
Normalpris inkl.moms: 68.00 / pk
Internetpris inkl mva: 68.00/pk

Mvh Jan I
 

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Innlegg
252
Antall liker
2
Ok, dette med 75 Ohm, hvor viktig er dette for lyden? Hvor mye vil jeg tape på å bruke en god coaxkabel, for så å plugge denne i en vinkel som f. eks den Jan_I foreslår? Utstyret jeg har kjøpt er i den dyrere prisklassen, så kjedelig hvis dette skal ødelegge...
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
Ok, dette med 75 Ohm, hvor viktig er dette for lyden?
Det betyr lite eller snarere ingenting for S/PDIF-overføringer. Ihvertfall om du benytter korte kabler (< 5-6m)
 

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Innlegg
252
Antall liker
2
Det betyr lite eller snarere ingenting for S/PDIF-overføringer. Ihvertfall om du benytter korte kabler (< 5-6m)
Ok, det høres jo lovende ut. Det nye anlegget har en totalpris på nesten 80 000, så da er det greit at det ikke ødelegges av noe sånt. I dette tilfellet skal digitalkabel brukes mellom en Squeezebox og en digital forsterker. Så du tror det vil ha minimal betydning? Har vel egentlig hørt rykter om at Squeezeboxen ikke gir 75 Ohm på digitalutgangen uansett... Andre innspill noen?
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Det koster jo ikke mange kronene å teste dette ut.
Bare trekk fram forsterkeren litt og prøv med/uten "vinkeladapter"
Mvh Jan I
 

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Innlegg
252
Antall liker
2
Det koster jo ikke mange kronene å teste dette ut.
Bare trekk fram forsterkeren litt og prøv med/uten "vinkeladapter"
Mvh Jan I
Sant nok. Will do. Venter på høyttalerne mine, så foreløpig er det ikke mye lyd i heimen. Tenkte derfor å høre litt om andres erfaringer før jeg får muligheten til å teste dette selv
 
Topp Bunn