Vinglepetters hi-fi karusell.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • DMagnus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.07.2021
    Innlegg
    90
    Antall liker
    39
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    0
    Verastarr kanskje.silver foil og copper foil. Htkbl og strømbabel. Nordost har sinnsyk hologtafi. Man trenger ikke surround. Xlr er kanskje vanskelig å få til. Kanskje 2 mikrofonkabler er en løsning for mange.
    Jeg venter på ny integrert forsterker så jeg slipper å bruke xlr kabler da siden dac og streamer kan bestilles innebygget i forsterkeren
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Vinglepetters kabelsalat. Vanlig høyttalerkabel kjøpt på elektroimportøren. Jeg tror det er 1,5 kvadrat og lengden er 2,5 meter. 50 kr metern.
    Inni burmesterforsterkeren er det jo liknende internkabler fram til høyttalerterminalene på forsterkeren. Kablene er norske og består av mange kjempetynne kordeler.
    Kjøpte kablene fordi jeg slet med hard spiss lyd, som viste seg å være Spotify sin skyld. Vekk med Spotify og tilbake til roon.
    20220511_232024.jpg
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Høyttalerkabelsjokk!!
    Hvorfor bruke kr.6000.- på Nordost Høyttalerkabler når man får så bra lyd med kobberkabel over for kr. 250,. ?? Dette er et skikkelig klø seg i hodet øyeblikk fordi nå skjønner jeg at folk påstår de ikke hører forskjell på kabler. Men jeg har prøvd Kimber Kiwik og Luna kabel. Begge de to kablene var som å hive et teppe over høyttalerne. Men ikke nå. Nå har jeg ikke noe svar. Kanskje den blå er litt roligere og har mer utstrekning i toppen og litt stillere. Men jeg må prøve mer fram og tilbake.


    20220513_215635.jpg
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Dac Shootout.
    Matrix X var best med god margin. Fins i X2 variant, men koster flesk.
    Øverst på lista står Playback design Mpd-6. Men den koster mer en bilen min.
    Har funnet ut at Dac/pre og effektforsterker er veien å gå. Har en liten Taiwansk klasse D effekt som er helt utrolig og koster "ingentingen" ny. Låter bare musikk.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Nåværende forsterker dac kombinasjon. Hadde en gammel Burmester før, men dette er vinglepetters hi-fi karusell. Jeg har vurdert flere ganger å hoppe av karusellen fordi det blir for mye fokus på komponenter og ikke fokus på musikk. Lytting blir en hobby hvor hjernen hele tiden er i analysemodus, så jeg nedgraderte.

    T+A er tysk kvalitet og gjennomsolid. Litt lys i klangen, men mange dacer er det. Har man "Teppe" forran høyttalerne, så er t+a en tepperens.
    Audiomaxim Forsterkeren er bare skummelt bra. Skal være siste nye klasse D teknologi made in Asia. Men Stereo Pluss roste denne i skyene.
    Problemet er at volumkontroll i dac kunne vært bedre. Men Roon har volumkontroll.

    20220929_165400.jpg
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Nye ting er på gang. Skal jeg bli fornøyd må jeg gå for det grommeste verden har å by på. Hvis en og samme høyttalermodell har vært i konstant utvikling og kommet i stadig bedre versjon i løpet av de siste 30 årene så lover det bra. Audiophysic Tempo 35 er den siste modell og står nå i mitt system.
    På elektronikksiden er jeg på utkikk etter noe gromt i verdensklasse til pris.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nye ting er på gang. Skal jeg bli fornøyd må jeg gå for det grommeste verden har å by på. Hvis en og samme høyttalermodell har vært i konstant utvikling og kommet i stadig bedre versjon i løpet av de siste 30 årene så lover det bra. Audiophysic Tempo 35 er den siste modell og står nå i mitt system.
    På elektronikksiden er jeg på utkikk etter noe gromt i verdensklasse til pris.
    Du er nysgjerrig og åpen om hva som funker for deg. Det gjør det spennende å lese, for meg 😊. Keep it coming 👍
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nåværende forsterker dac kombinasjon. Hadde en gammel Burmester før, men dette er vinglepetters hi-fi karusell. Jeg har vurdert flere ganger å hoppe av karusellen fordi det blir for mye fokus på komponenter og ikke fokus på musikk. Lytting blir en hobby hvor hjernen hele tiden er i analysemodus, så jeg nedgraderte.

    T+A er tysk kvalitet og gjennomsolid. Litt lys i klangen, men mange dacer er det. Har man "Teppe" forran høyttalerne, så er t+a en tepperens.
    Audiomaxim Forsterkeren er bare skummelt bra. Skal være siste nye klasse D teknologi made in Asia. Men Stereo Pluss roste denne i skyene.
    Problemet er at volumkontroll i dac kunne vært bedre. Men Roon har volumkontroll.

    Vis vedlegget 853278
    IMG_20221012_125008.jpg


    Den klasse D ampen liker jeg veldig godt selv. Min ærfaring er at den responderer veldig på å få en god forforsterker koblet til seg.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    20221021_195023.jpg


    Etter en lang reise ble det kjøp av brukt high-end forsterker. T+A dac 8dsd ble solgt til fordel for topping E70 velvet. Men det ble "rart" i lengden. Istedet ble jeg anbefalt Wattson Emerson streamer. En liten knert med ethernett inn og rca ut. Ekstern strømforsyning. Under forsterkeren har jeg Biltema strømpadde. Kabel realistens drømme strømrens.
    Forsterkeren er ab men mer klasse A wannabe.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Lytterom er så viktig i hi-fi at jeg vil si det er viktigst i tillegg til strøm. Jeg har hatt en konstant brummelyd som kommer fra en kilde utenfor leiligheten. Jeg har nappet ut kontakter overalt i leiligheten for å se om brummelyd blir borte, uten hell og også nappet ut i fellesområder under leiligheten. Jeg bor i høy førsteetasje i høyblokk. Ingen bor under meg. Der er bare en mellometasje og under der igjenn en hovedinngang og sideinngang. Ved sideinngang er det et overbygg og over der er det ei varmepumpe som kan være kilde til konstant brumming (100 hz tone). Varmepumpa befinner seg rett under soveromsvindu. Brummingen i soverom er nesten like sterkt som i stua som ligger vegg i vegg. Jeg tror brumming sprer seg igjennom betongen.
    Det er så ille at leiligheten er nesten ubeboelig. Løsning er å mase på vaktmestern. Men hva kan han gjøre i ventende snøkaos og sprengkulde?
    Jeg oppholder meg for det meste i mammas leilighet.

    Hi-fi er lagt på is nesten og jeg har solgt gamle ting. Untatt tv, høyttalere og noe strømrens.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn