Vincent SV 233

faltro

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2007
Antall liker
2
Sted
Bergen
Torget vurderinger
16
Hei

Vurderer og kjøpe meg en Vincent SV 233.
Noen som vet hvordan mine høytalere JBL E-80 vil passe til denne ??
Er det mulig og koble min Dali SWA 12 Sub til denne ?

Takker for alle svar !!!

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Antall liker
1
høyt vet jeg ikke om den passer til men subben kobler du til pre out..

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
574
Sted
Stockholm
Hvis det er høyttalertilkoblinger på denne, så anbefaler jeg å bruke disse, fremfor linje inngang fra pre-out. Gir en bedre integrert bass i mine ører..!

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Har hatt maken forsterker til den du vurderer.. Virket å være både solid bygget, og hadde godt med krefter.. og en positiv opplevelse på de fleste områder.

Det som må nevnes, er att den har tendenser til å kunne bli noe hard og pågående i toppen, spesielt hvis man presser den/ spiller høyt. Kjenner ikke høytalerne dine, men forsterkerens tendenser bør absolutt vurderes i fht. hvilke høytalere den matches med. Ville helt klart prøve forsterkeren før ett kjøp!!

Kan også nevne att 10amp. kurs ble noe i minste laget ved oppstart/ påslag av forsterkeren hos meg. Her er det ikke mye "softstart" ;)

B

bendis

Gjest
har også hatt en slik. bra bass, ok mellomtone. men kunne ikke leve med diskanten i lengden, det var tydelig en form for forvrengning der.. :-\

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Hei! Har en SV 238 og her er det krefter i bøtter og spann. Spiller med stor ro og autoritet. Regner med SV 233 bygger på noe av den samme filosofien. Mulig at SV 233 sliter med en hard diskant, men kan ikke si at det er noe som plager meg med min SV 238.
Faktisk kjøpte jeg min fremfor Krell sin Kav400i. Etter mye frem og tilbake med hjemmelån vel og merke. Hehe! ;D

Min forhandler viste også stor velvilje til og låne meg Vincent forsterkeri hjem .

Med vennlig hilsen
Digiman77

Topp Bunn