Ja, jeg tror du vet hva jeg menerDa er vi igang
Høres egentlig ut som det er et spørsmål om tid før du ender opp med en større modell fra PMCHer gjelder det å kose seg med testing en god stund framover.
PMC Fact8 er slanke, både av utseende og lydkarakter.
Det var et bevisst valg for å teste tilpasning til et vanskelig rom.
Ingenting er gitt, og det er ingen overraskelse at Ursa Major er vanskelige å utfordre.
Ja, jeg tror du vet hva jeg menerDa er vi igang
De kan av og til virke litt for store for mitt rom, og Fact8 er en annen rase i nedre mellomtone og øvre bass.
Forskjellen er veldig stor, førsteinntrykket er enda større forskjell enn jeg håpet på.
Fact8 har en fabelaktig klarhet og presist lydbilde, selv uten finjustering. Men lysere i karakter, og de låter ikke så svært som Ursa Major.
Idag har det vært spilt klassisk, flygelet til Argerich låter krystallklart men krympet på Fact8, strykekvartetter er besnærende presist og oppløst, spesielt fra vinyl.
Kirkeorgel er også deilig, Kåre Nordstoga med Bach på SACD, Fact8 imponerer i de dypeste oktavene.
Romeo og Julie med Bergen Filharmoniske på SACD er en annen greie, der viser Ursa Major sine majestetiske evner til fulle. Symbalene klinger ikke ut på samme måte i Grieghallen gjennom Fact8, og orkesteret er ikke like stort.
Kanskje jeg beholder begge?
Skulle nok hatt større hus, ja.
Puh! Ble nervøs en stund...Jo, personlig hygiene.
Viktig, også for oss som lever et enkelt liv uten platespillerlokk.
Vis vedlegget 568557
Det er klart at Ursa Major blir. PMC Fact8 ble for tynt for meg i mitt rom med murvegger og betonggulv.Hva ble egentlig fasit på PMC kontra de italienske bjørnene? Kan hende at du har skrevet noe om det, men ikke fått det med meg, beklager
Æsj da, det var kjedelig. Kikket endel på PMC for et halvt år siden, men innser at modellen som dekker mine behov koster mer enn det jeg vil legge i det.Det er klart at Ursa Major blir. PMC Fact8 ble for tynt for meg i mitt rom med murvegger og betonggulv.Hva ble egentlig fasit på PMC kontra de italienske bjørnene? Kan hende at du har skrevet noe om det, men ikke fått det med meg, beklager
Fine høyttalere, men passer ikke min smak og akustikk. Håpet var å kunne gå ned i størrelse og vekt og få tilsvarende kvalitet og musikkopplevelse, med litt reduksjon i mellombassen. Fact8 gikk altfor langt i denne retningen.
De ble desverre kjøpt uhørt, og uten bytterett, så de er pakket pent ned og fyller plass i redskapsboden.
Hvis jeg klarer å selge dem blir det med betydelig tap. Synd for nesten nye høyttalere.
Ja. Dagsland og Eidsvåg rippes idag."Tapt uskyld og Landet lenger bak" av Eidsvåg og "Stup" av Dagsland - det var tider det..
Ikke skyld på meg, det er kona sin plen. Og roboten sin. De to er nære venner.Vakkert! Ligner veldig lite på min gressplen, men hvor er hullet til golfballen
Ja hun får det til, og vel så det. Liker det og, og jeg nyter det.Som vanlig: skikkelig utført arbeid! Fint gulv siden sist.