Villa Ottone

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga: Klassereisen

    Litt uforpliktende feriemoro:

    Når man har vinyl med MC PU må man ha litt bokser også :)
    Jeg prøver ut noen DYI RIAA og MC stepup -løsninger
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jøgga: Klassereisen

    Jøgga skrev:
    emotikon skrev:
    ........................................
    Joda, jeg er noenlunde enig med deg ang Shosta. Min favoritt innspilling er (nei, ikke Solti/Chicago ;)) men 7. med Czech Phil. /Neuman
    Ellers så har jo nevnte Solti/CSO noen knallsaker da....
    Sjostakovitsj eller ikke, begge de to kombinasjonene du nevner der, Solti/CSO og Czech/Neuman, har gjort sterkt inntrykk på meg og har litt spesiell status her. Jeg kommer til å kjøpe meg opp på begge. Takk for tips om 7eren.


    ps: Jeg ser til min store skuffelse at Ry Cooder akkurat har avsluttet Europa-turneen sin den dagen jeg begynte ferien. Han virker gammel og sliten syns jeg (på youtube), og jeg burde følge bedre med for å få oppleve ham live før det er slutt. :-\
    Ingen ting å takke for.
    Jeg liker den i allefall veldig godt. Vi har jo noen av de samme preferansene til virkeligheten J.

    Da får jeg finne frem "Jazz" plata til Cooder, før vi må skrive i en RIP Cooder tråd....
    Blir Cooder og en liten god brun en i nattetimene :)
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Jøgga: Klassereisen

    Jøgga skrev:
    Litt uforpliktende feriemoro:

    Når man har vinyl med MC PU må man ha litt bokser også :)
    Jeg prøver ut noen DYI RIAA og MC stepup -løsninger
    Og så lenge varte den morroa...Cambridgen er klar for henting! Jeg vil tro den har fått litt mer av det som "manglet" ;D (punch, gain & morro musikalitet)

    Arne K 8)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga: Klassereisen

    Klasseheisen går stadig oppover, idag et par etasjer.




     

    Vedlegg

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Jøgga: Klassereisen

    Gratulerer, ser veldig bra ut. Harbeth er fine saker, gleder meg til å få høyrt på eit par. Innbiller meg at spillestilen passer meg godt!
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.353
    Antall liker
    10.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Jøgga: Klassereisen

    Gratulerer med nye ht, samt 2009-prisen for årets korteste utpakningssekvens! "Kort og god" er juryens dom.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga: Klasseheisen

    Burnt_Island skrev:
    Gratulerer med nye ht, samt 2009-prisen for årets korteste utpakningssekvens! "Kort og god" er juryens dom.
    Beklager kort utpakking, klarte bare ikke vente. Den pakketapen ble ikke særlig gammel.
    Harbeth er anbefalt match med Sugden, så det er ingen overraskelse, og EC4.7 klinger veldig fint med. Om dette er nøytralt vet jeg ikke, men det kan være det samme. Henførende er det i hvert fall, og nattesøvn får bare være til høsten. Du skal ikkje sova bor sumarnatta.......
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga: Klasse-heisen

    Cobra2 skrev:
    Jøgga skrev:
    Litt uforpliktende feriemoro:

    Når man har vinyl med MC PU må man ha litt bokser også :)
    Jeg prøver ut noen DYI RIAA og MC stepup -løsninger
    Og så lenge varte den morroa...Cambridgen er klar for henting! Jeg vil tro den har fått litt mer av det som "manglet" ;D (punch, gain & morro musikalitet)

    Arne K 8)
    Takk for hjelpen, Arne!
    Den oppsprita Cambridgen RIAAen er i full aktivitet og låter levende og fint. Riktignok låter alt nytt idag, men dette virker veldig bra. Det ble godt trøkk i 70-talls-rocken.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga: Klassereisen

    Siden vi holder på med litt oppussing i et rom ved siden av stuen blir jeg minnet på hvor uregelmessige gamle hus kan være.
    Stuen med hifi-anlegget har to langvegger som langt fra er parallelle, og det er veldig posistivt for akustikken.
    Rommet er 30 cm bredere på den ene enden, og høyttalerne står på den korteste veggen med to åpninger (fjernet alle dører) i motsatt vegg. Litt heldig er jeg :)
    Skulle bare ønske det var enda litt mer forskjell!

    Harbeth er greie å tegne også...
     

    Vedlegg

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Jøgga: Klassereisen

    Grattis. Konge-høyttalere
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga: Klassereisen

    Får du noe kone-aksept for de greiene der? Men Harbeth er bra saker, for alle del.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Jøgga: Klassereisen

    Det finnes vel koner som hater hvit gloss...
    ;)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga: Klassereisen

    Men Harbeth er usedvanlig lite elegant. Jeg blir nesten glad og nostalgisk over designet (vel, design er vel ikke noe man driver med på den fabrikken), men kan jo lure på hvorfor de ikke like godt laget en gulvstående når den først var blitt såpass stor.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga: Klassereisen

    Bach_Man skrev:
    Får du noe kone-aksept for de greiene der? .......
    Joda, det viser seg at koner med rett fokus og prioritering setter pris på god lyd og kvalitet generelt.

    Brasse skrev:
    Det finnes vel koner som hater hvit gloss...
    ;)
    Og det finnes koner som liker Skylan stativer.


    Cobra2 skrev:
    Oppklassing av Cambridge 640 RIAA:

    Arne K
    Glimrende, og takk for jobben, Arne !

    J.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Jøgga: Klassereisen

    Cobra2 skrev:
    Oppklassing av Cambridge 640 RIAA:

    Arne K
    Spennende,hva er gjort med denne? Er det de komponentene som er rødt rundt som er byttet.Er det gjort noe ang gain,den er jo lav i denne,55dB i MC-modus vess æ huske riktig? Noen lastendring førr MC kanskje? Beklager en smule OT men spør fordi æ hadde en slik og det lave gainet plaget mæ.Ellers en bra sak :)
    Ellers må jo si at det va en trivelig og morsom tråd,stå på :D

    mvh Filip
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Jøgga: Klassereisen

    Ja, MC-gain er oppjustert med ~5dB, ++ 8)

    Arne K
     
    L

    lark

    Gjest
    Jøgga: Klassereisen

    Cobra2 skrev:
    Ja, MC-gain er oppjustert med ~5dB, ++ 8)

    Arne K
    Interessant!!! Er det mulig å få oppskrift på oppgraderingen?

    mvh
    lark
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Jøgga: Klassereisen

    Mot et mindre vederlag...Det tok meg 2 feriedager med lesing i 4-5 forskjellige forum, over 100 sider(flere tusen poster..!) å finne riktig informasjon...kunne sikkert klart meg med mindre research, men når noe skal gjøres riktig... 8)
    mvh
    Arne K
    lark skrev:
    Cobra2 skrev:
    Ja, MC-gain er oppjustert med ~5dB, ++ 8)
    Arne K
    Interessant!!! Er det mulig å få oppskrift på oppgraderingen?
    mvh
    lark
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga: Klassereisen

    Jeg har begynt de første spede seriøse forsøk på databasert avspilling.
    FLAC og Apple Lossless gjennom USB-inngangen på rørforsterkeren Jasmin Serenade låter fint på gamle Stax Lambda.

    Ett sted må man begynne, og bilder må vi har i en sånn tråd.

    Det foregår også testing av DACer, men det skjer anonymt av hensyn til eierne :-X ;)
     

    Vedlegg

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga: Klassereisen

    Med ønske om å sprite opp gamle billige CD-spillere til anlegg 2 på loftet tester jeg DACer i stuen.

    Idag en Lavry DA10 fra en engel på 'Lånebørsen'.

    Småtøff sak denne Lavry'en med volumkontroll, balanserte utganger, høyoppløselige muligheter og hodetelefonutgang.
    Den gir luft og rom til lyden fra den gamle traveren Marantz CD57, som ikke har vært i bruk siste året. Lite merkbart når jeg beveger meg i rommet, men tydelig i sweetspot. Klangbalansen ellers virker uforandret, faktisk overraskende lik, ingen nye topper og bunner her. Jeg har alltid oppfattet Marantzen som nøytral, men 'død'. Den er et ypperlig drivverk, rask og robust med fin fjernkontroll og godt display med justerbart lysnivå. Aldri noe tull med Marantzen.
     

    Vedlegg

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga: Klassereisen

    På databasert avspilling har jeg kommet så langt som til Clas Ohslon-nivå i oppgradering. Fremdeles på utredningsstadiet. må vi vel si.

    5 meter digital oppgradering er ikke verst på en dag.
    --Skulle egentlig bare ha en japansk sag, men sagen var så tøff at jeg rasket med meg litt ekstra maskulin hyllevare i begeistringen.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga: Klassereisen

    cardas skrev:
    Harbeth er fett! ;)
    Mvh
    Andreas
    At det er, ja

    Coolbiz sin Lavry der, med Klemperer-Beethoven oppå.

    Jeg har forresten boostet Cambridge RIAAen ytterligere med ny strømforsyning idag, også fra Clas Ohlson. Kjekt med noen Ampere i reserve....
     

    Vedlegg

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Jøgga: Klassereisen

    Noen forskjell?

    Og DAC-shootout resultater?

    Arne K
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Jøgga: Klassereisen

    Hei sann Jørgen.. :)

    Lenge siden det har skjedd noe på tråden din...
    På tide å leite den frem igjen - kanke komme for langt bak veit du...
    Du har heilt sikkert noe nytt å fortelle oss - ny musikk, hva DU lytter til og hva du anbefaler.

    Etter oppfordring fra deg har jeg lagt ut en del plater jeg liker godt på min tråd
    Det er berre å stikke innom å se. Kom gjerne med dine kommentarer vedr nevnte plater også..
    Eg treng også nokre anbefalinger av klassisk musikk - om du kan friste med noe... ;D

    mvh
    Fredd :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga: Klassereisen

    Jo, Fredd, en oppfordring frisker litt på motivasjonen, og det skjer jo stadig små forandringer her, så det er vel på tide med en aldri så liten oppdatering.
    Det er også motivert av en del negative innslag på HFS i det siste, som har ført til tanker rundt hva et sånt forum egentlig skal være godt for. Ingen av oss kan styre det, men jeg har kommet til at hvis HFS skal bli (forbli) som vi ønsker har vi ikke noe annet valg enn å bidra positivt selv. Så får heller moderatorer ta styring og luke ut de mest negative innslagene for å unngå forsuring og stagnasjon. Det er en iboende fare i alt som blir populært, som om du annonserer åpent hus på hjemme-alene-fest. (den som har prøvd kjenner til det :D )

    Dette er et forum for anlegg og bildetråder, og jeg har forbannt meg på at her skal jeg ikke skrive mye uten at det legges bilder til.

    For en tid siden dukket det opp et tilbud som jeg ikke kunne si nei til, en liten sak som har stått på ønskelisten en stund

    Sugden Headmaster, hodetelefonforsterker og forforsterker med tre linjeinnganger. Stilig, og ekstremt solid og velbygget.


    Den havnet på loftet, der bruksområdet egentlig var dekket, men den erstatter likevel disse to tøffingene

    Audio Innovations L2 og Sjøstrøm DYI-headamp'en (snadder-boks fra ArneK). Mest av praktiske og plassmessige grunner, en liten boks greiere enn to store når det er så trangt som her oppe. Jeg kommer ikke til å kvitte meg med disse to, de låter ypperlig begge og ser råtøffe ut, og ingen vet hvordan fordelingen mellom anleggene blir her i framtiden. To anlegg kan lett bli til tre, og vel så det ved nærmere opptelling av komponenter.

    En aldri så liten musikkanbefaling kan skimtes oppå AI'en der: Beethovens komplette strykekvartetter med Cleveland Quartet på Teldec. Denne boksen har fått fast tilhold her på loftet med de gamle Quadene. Anbefales.

    Jørgen
     

    Vedlegg

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga: Klassereisen

    Restaurerte Quad ESL er spennende saker bl.a. fordi de kan ende opp med ganske forskjellig volum. Det kan delvis kompenseres med balanse-kontroll som på AI L2, men maks-volum vil alltid begrenses av den av høyttalerne som yter minst.
    Da er det bare en ting å gjøre: gå igang og matche par

    Lydmessig matching, først og fremst.

    Utseende kan man vel alltid fikse på når man har tatt et valg basert på 'indre kvaliteter'

    Alltid kjekt å ha noen reserver i bakhånd(bakhold) :)

    Ut med balansekontrollen, dating and matching, og her ble det økt volum, ja!


    Såpass løft ble det at man gjerne supplerer med litt hifi-poesi fra Hardanger:

    Det er den draumen me ber på
    at noko vidunderlig skal skje,
    at det må skje -
    at tidi skal opna seg,
    at hjarta skal opna seg,
    at dører skal opna seg,
    at kjeldor skal springa -
    at draumen skal opna seg,
    at me ei morgonstund
    skal glida inn
    på ein våg me ikkje har visst um.


    (O. H. Hauge)
     

    Vedlegg

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Jøgga: Klassereisen

    Jøgga skrev:
    Det er også motivert av en del negative innslag på HFS i det siste, som har ført til tanker hva et sånt forum egentlig skal være godt for. Ingen av oss kan styre det, men jeg har kommet til at hvis HFS skal bli (forbli) som vi ønsker har vi ikke noe annet valg enn å bidra positivt selv.
    Utrolig bra innstilling, Jørgen, og jeg er hjertens enig med deg. Man må engasjere seg der man føler det er verdt det, velge sine kamper med omhu, og ha is nok i blodet til å holde seg unna eventuelle områder/emner man bare får elveblest av. 95% av mine poster er i 'musikk' og 'mitt anlegg,' trådene, og der synes jeg det er jysla hyggeligt.

    Jøgga skrev:
    Sugden Headmaster, hodetelefonforsterker og forforsterker med tre linjeinnganger. Stilig, og ekstremt solid og velbygget.
    Lekker ! Opp til nå har jeg plugget hörlurarna inn i forforsterkeren, men jeg tar meg i å undres på om Gradoene ville hatt godt av en egen forsterker. Men da blir det nok en boks, jeg som egentlig har lyst til å kjøpe meg en integrert med godkjent innebygget RIAA trinn. Men, det der var en særdeles snasen sak.

    Jøgga skrev:
    To anlegg kan lett bli til tre, og vel så det ved nærmere opptelling av komponenter.
    :D Sånn skal det være, musikk i hver en krok !
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Jøgga: Klassereisen

    Jøgga skrev:
    Restaurerte Quad ESL er spennende saker bl.a. fordi de kan ende opp med ganske forskjellig volum. Det kan delvis kompenseres med balanse-kontroll som på AI L2, men maks-volum vil alltid begrenses av den av høyttalerne som yter minst.
    Da er det bare en ting å gjøre: gå igang og matche par

    Lydmessig matching, først og fremst.

    Utseende kan man vel alltid fikse på når man har tatt et valg basert på 'indre kvaliteter'

    Alltid kjekt å ha noen reserver i bakhånd(bakhold) :)

    Ut med balansekontrollen, dating and matching, og her ble det økt volum, ja!


    Såpass løft ble det at man gjerne supplerer med litt hifi-poesi fra Hardanger:

    Det er den draumen me ber på
    at noko vidunderlig skal skje,
    at det må skje -
    at tidi skal opna seg,
    at hjarta skal opna seg,
    at dører skal opna seg,
    at kjeldor skal springa -
    at draumen skal opna seg,
    at me ei morgonstund
    skal glida inn
    på ein våg me ikkje har visst um.


    (O. H. Hauge)
    :D :D :D :D ;D :) :) :) :)
    Du Hauge
    Eg Aasen......

    mvh
     

    Wright

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    905
    Antall liker
    2
    Jøgga: Klassereisen

    Vakker poesi, klassisk britisk hifi og en fiffig hodetelefonaltmuligboks. Kan det bli stort bedre? Sugden-boksen ser ut som et knakende godt utgangspunkt for et rent hodetelefonanlegg; hadde det ikke vært for at jeg som ungkar kan spille Ringen i stuen til alle døgnets tider ville den vært mer enn attraktiv.

    Jøgga skrev:
    Ingen av oss kan styre det, men jeg har kommet til at hvis HFS skal bli (forbli) som vi ønsker har vi ikke noe annet valg enn å bidra positivt selv.
    Godt sagt! «Out in the country, far from all the soot and noise in the city, there's a vilage green ...»
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga: Klassereisen

    Cobra2 skrev:
    Noen forskjell?
    På ny strømforsyning til Cambridge RIAA?
    Det føltes tryggere i første omgang, siden du anbefalte det ;)
    men også en følelse av mer kraft og litt økt volum. Vet ikke om det er innbilning, min innbilningskraft er stor og kan spille meg et puss, men sålenge det virker positivt er jeg fornøyd.
    .....Og DAC-shootout resultater?
    Arne K
    Tja, den var ikke lett...
    Promithius, AYA, Lavry?
    Prøvde de tre på Marantz CD57 og Rega Planet, og forskjellene var overraskende små. Nyanseforskjeller som skiftet litt med dagsformen, men altfor små for meg til å bruke penger på nå. Lavry kanskje med bredere lydbilde, men den også klart dyrest av dem.
    (beklager at bilde av AYAen mangler, Arne)

    Men:litt senere kom det enda en engel og lånte meg en AudioNote 3.1, og der, spilt med Rega, Sugden og Quad+Quad, ble det nesten tårer i øynene. Macbook med lossless, Airport Express og toslink inn til dac var også henførende. Nøytralt eller ikke, dette er en ekslusiv rør-dac, men det låt levende rikt og deilig.
    Jaja, med nypris som en grei bruktbil skulle det vel bare mangle. Uaktuelt for meg å kjøpe, men morsom erfaring.

    J
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Jøgga: Klassereisen

    Må beskjemmet innrømme at jeg ikke har vært innom denne tråden på et par mnd. ble i godt humør!!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga: Klassereisen

    65finger skrev:
    Må beskjemmet innrømme at jeg ikke har vært innom denne tråden på et par mnd. ble i godt humør!!
    Da er vi to ;D
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jøgga: Klassereisen

    Ikke så mye å mase om ennå, men ting tyder på at det er en ny hobby på gang.

    Kulturvern og restaurering er anerkjente prinsipp her, i framtiden kanskje også innen hifi?


    Eller et alternativ til fluebindinga, kanskje. :)


    Godt å ha stort loft når hobbyene baller på seg...
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jøgga: Klassereisen

    LP12 er jo så mangt, kan du utdype? Og hva har du brukt inntil nå?

    Hilsen interessert :)
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Jøgga: Klassereisen

    LP-12? Stakkar, hva galt har du gjort nå??
    (god bedring)

    Arne K
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn