N
nb
Gjest
En del tørre fakta her
http://no.wikipedia.org/wiki/Pakistanere_i_Norge
http://no.wikipedia.org/wiki/Pakistanere_i_Norge
Er dette sarkasme eller ironi? ;DSlubbert skrev:^ Ikke la fakta komme i veien for diskusjonen.
Takk. Knallgod analyse Arve. ;D Vi er kanskje alle slubbertianere?Audiophile-Arve skrev:Frå Wikipedia (om sarkasme, og samanblandinga av dette og ironi):
"Det er mulig å være ironisk uten å være sarkastisk, og å være sarkastisk uten å være ironisk. For eksempel kan man komme med en uttalelse som, riktignok sarkastisk, er det samme som (ikke det motsatte av) den bokstavelige tanken som blir uttrykt: Nei, tro det eller ei, jeg kan ikke lese tankene dine!"
Eg trur dette er ironi, og inga sarkasme.
Ein fruktbar diskusjon må ha fakta som basis. Når dette vert poengtert som eit problem, er det vel eigentleg ikkje det ideelle, slik eg tolkar Slubbert si grunnhaldning. Og når ein ser alle dei diskusjonar han har rota seg bort i opp gjennom hifisentralen si historie, verkar det som han eigentleg ikkje tykkjer det er noko særleg å diskutere ut frå synsing og lettvint babl.
Og då er han vel ironisk?
På den andre sida; han deltek faktisk med synsing og babl også, og dermed er han ein del av det systemet han kritiserer. Altså ei rimeleg nihilistisk grunnhaldning, så det kan godt vere eg tek feil.
Slubbert forklarar sikkert sin ståstad nærare.....
Det er din fulle rett å ikke være bekymret for framtiden.cruiser skrev:Skumle holdninger her på sentralen (og selvsagt ellers i samfunnet). Jeg foretrekker hvertfall grønland foran holdningene til f.eks oddgeit any day.
Å synse og bable er fint det, men når synspunkter og "folkemening" baserer seg på feiloppfatninger og uvitenhet så er det et dårlig grunnlag for konstruktiv diskusjon. Siste tids innvandringsdebatt må være kroneksempelet på institusjonalisering av mobbmentalitet og antiliberale, kollektivistiske holdninger. Og frepperne og svepperne er like på trynet, har knapt sett noe fornuftig på den fronten side Bent Mosfjell skrev denne artikkelen i Liberaleren for over fire år siden.Audiophile-Arve skrev:På den andre sida; han deltek faktisk med synsing og babl også, og dermed er han ein del av det systemet han kritiserer. Altså ei rimeleg nihilistisk grunnhaldning, så det kan godt vere eg tek feil.
Dette skyldes det enkle faktum at mennesker har en tendens til å sortmale sine meningsmotstandere for selv sammen med sin politiske agenda å fremstå i best mulig lys. Det er så mye lettere å argumentere mot fanden på veggen i forhold til en nyansert virkelighet. Denne menneskelige intellektuelle svakhet har også preget liberalister i forbindelse med deres viktige kamp for ytringsfrihet den siste tiden.
Selvfølgelig.Slubbert skrev:^ Snakker du bare for deg selv eller?
Hvem er oddgeit?cruiser skrev:Skumle holdninger her på sentralen (og selvsagt ellers i samfunnet). Jeg foretrekker hvertfall grønland foran holdningene til f.eks oddgeit any day.
Det var jo i grunnen leit, for jeg trodde det var korrekt stavet jegSpiralis skrev:Jeg tror det har gått litt fort i svingene da cruiser skrev.
"oddgeit" er nok bare en unnskyldelig "tyrkleif" for Oddgeir. Det har gått fort med et visst engasjement derfor har han glemt stor forbokstav i navnet, og "t" "r" står ved siden av hverandre på tasaturet, så her har han nok bare bommet på tasten. !!
Hva som er feil med holdningene til Oddgeir? Fint lite spør man meg!men nå spør man gjerne ikke meg! :-\ Problemet er kanskje at ikke alle er like enige med ham og vil ikke innse at han kan ha rett. ( I allefall ikke ennå ! ) Da blir det jo pr def. noe "galt" med meningene hans.
Ikke mange innlegg i denne tråden hvor du har ment noe som helst angående Norsk integreringspolitikk, de fleste går jo nettopp på muslimer som gruppe og religionen islam.oddgeir skrev:Det forekommer meg at enkelte ikke forstår at det ikke er muslimer som gruppe som kritiseres, men innvandringspolitikken som våre myndigheter fører.
Er det du/dere som har fasit hva god integreringspolitikk angår?BT skrev:Er det dårlig holdning å ønske god integreringspolitikk? Eller er det sånn han-snakker-om-integrering-dermed-er-han-frper-og-alle-frpere-har-dårlige-holdninger-opplegg som vi ofte ser?
Er det noen spesiell innlegg du tenker på? Jeg kan ikke se at jeg har skrevet negativt om muslimer som gruppe, ikke som enkeltpersoner heller for den del.cruiser skrev:de fleste går jo nettopp på muslimer som gruppe og religionen islam.
Er det slik at man ikke kan diskutere en problemstilling om man ikke har fasit? Gjelder det på andre områder i samfunnet også?cruiser skrev:Er det du/dere som har fasit hva god integreringspolitikk angår?BT skrev:Er det dårlig holdning å ønske god integreringspolitikk? Eller er det sånn han-snakker-om-integrering-dermed-er-han-frper-og-alle-frpere-har-dårlige-holdninger-opplegg som vi ofte ser?
Bare svarte et spørsmål med et spørsmål jeg, er uenig at "dere" står for en god integreringspolitikk, jeg stiller meg også negativ til at man ikke kan diskutere integreringspolitikk uten å komme med oppgulp som... "Pakistanere har dårlig arbeidsmoral" etc , er det jeg karakteriserer som dårlige holdninger.oddgeir skrev:Er det slik at man ikke kan diskutere en problemstilling om man ikke har fasit? Gjelder det på andre områder i samfunnet også?cruiser skrev:Er det du/dere som har fasit hva god integreringspolitikk angår?BT skrev:Er det dårlig holdning å ønske god integreringspolitikk? Eller er det sånn han-snakker-om-integrering-dermed-er-han-frper-og-alle-frpere-har-dårlige-holdninger-opplegg som vi ofte ser?
Det man kan gjøre, er å se mot andre land, og se hvilke erfaringer de har gjort med sin integreringspolitikk. Er det noe du kan godta?
Jeg har definitivt ingen fasit, dette er et komplekst og viktig emne som jeg synes er verdt å diskutere. Men diskusjoner blir sjeldent gode når enkelte angriper andres holdninger i stedet for å diskutere saken.cruiser skrev:Er det du/dere som har fasit hva god integreringspolitikk angår?BT skrev:Er det dårlig holdning å ønske god integreringspolitikk? Eller er det sånn han-snakker-om-integrering-dermed-er-han-frper-og-alle-frpere-har-dårlige-holdninger-opplegg som vi ofte ser?
Hvilke innlegg tenker du på? Du har vel konkret innlegg å vise til går jeg ut fra?cruiser skrev:Er vel flere innlegg her som går på arbeidsmoral, religion etc.
Det er helt riktig, og jeg er helt enig i at fanden males på veggen med brei pensel. Islamiseringen av Norge er ikke reell i det omfanget som enkelte hevder er det scenarioet som er mest sannsynlig. Statistikken er ikke så voldsom. I tillegg viser statistikk at befolkningseksplosjonen vil flate ut innen 2030 nå, og at det er fullt mulig at Attenborough er litt ute å sykle med sin nye serie. Tolkning av trender sannsynliggjør at vi kommer til å nå en topp rundt ni milliarder, før det snur og går svakt nedover. Det skyldes at kvinner i blant annet muslimske land føder langt mindre kvinner nå. Det gjelder den generasjonen som er småbarnforeldre nå. Men det at forrige generasjon fortsatt avler så gir de fortsatt et bidrag til statistikken som kan leses som "eksplosiv". Dagens iranske og algirske mødre føder faktisk færre barn enn norske, som i dag føder nesten to hele barn i gjennomsnitt (1,98 hvis jeg ikke husker feil). Kvinner i Iran og Algerie føder nesten et kvart barn mindre i dag. Det viser seg altså at selv om vi ser en radikalisering i regionen (som innebærer konservative holdninger) så synkroniserer deres kvinner seg mer og mer med sine vestlige søstre. Dette er selvsagt en trend som også vil slå inn her i landet, og vi vil innen overskuelig framtid se at innvandrerkvinner føder like mange barn som "etnisk" norske medsøstre.cruiser skrev:Er vel flere innlegg her som går på arbeidsmoral, religion etc.
Forøvrig så går nettoinvandring av muslimer ned i Norge, muslimer utgjør noe sånt som 1.9-2.0% av norges befolkning, fødselsraten blant muslimer er vel 0.5-06% høyere enn norske kvinner, det meste tyder på at (også ifølge SSB) at hoveddelen av invandringen i framtiden fortsatt kommer fra Europa.
Argumentene om snikislamisering etc er jo bare vrøvl og kan ikke være basert på noe annet enn fremmedfrykt, hvertfall ikke fakta.. der er tallene klinkende klare.
Jeg syns det er på tide at du henviser til konkrete innlegg. Jeg finner ingen slike påstander eller antagelser i mine innlegg. Du er ikke uredelig vel?cruiser skrev:Helt greit å diskutere integrering, men hvis man leser på side 2 så basere oddgeir mye av sin argumentasjon på f.eks islamisering og islams negative virkninger, islamisering er ikke og blir ikke en aktuell problemstilling, her er jo statistikken helt klar. Lenger nede på side 2 så antar oddgeir at alle som vil jobbe jobber og resten bare ligger på sofaen....
*kremt*oddgeir skrev:Jeg syns det er på tide at du henviser til konkrete innlegg. Jeg finner ingen slike påstander eller antagelser i mine innlegg. Du er ikke uredelig vel?cruiser skrev:Helt greit å diskutere integrering, men hvis man leser på side 2 så basere oddgeir mye av sin argumentasjon på f.eks islamisering og islams negative virkninger, islamisering er ikke og blir ikke en aktuell problemstilling, her er jo statistikken helt klar. Lenger nede på side 2 så antar oddgeir at alle som vil jobbe jobber og resten bare ligger på sofaen....
Skjønner ikke hvorfor dette skal diskuteres på alle fora når det ikke er tilfellet?Når vi (etnisk norske) blir i mindretall i her i landet om noen tiår, kan det være at velferdsstaten som vi kjenner den, forliser, og det uten at en eneste norsk statsborger er spurt.
Det kan jo også være at nordmenn ønsker at våre verdier mhp menneskerettigheter skal videreføres, og ikke gradvis svekkes, som kan bli situasjonen om islam blir den dominerende religionen. I alle fall ønsker jeg det, ikke minst av hensyn til mine barn og barnebarn (jada jeg er blitt bestefar Kult ).
Nå er det slik at India har noe geniale skoler med meget skarpe elever, i og med endel av disse blir headhuntet til Norske bedrifter antar du at alle Pakistanere som ønsker å jobbe jobber, at det ikke er noe som helst form for diskriminering på arbeidsmarkedet og at resten ligger hjemme på sofaen og mottar ytelser.Høres rimelig ut dette. Da må man anta at mesteparten av de som ønsker å jobbe, faktisk jobber.
Vel, det er forskjell på muslimske kulturer og islam.oddgeir skrev:Velferdsstatens fremtid er debattema over hele Europa, og i alle politiske parti, bortsett fra i SV kanskje. At vi blir i mindretall er bekreftet fra Statistisk sentralbyrå senest forrige uke. At menneskerettigheter er et forsømt tema i muslimske kulturer er også et faktum som du, om noe noe motvillig ser det ut som. må innrømme.
Men dette skal vi altså ikke snakke om mener du? Du skal slippe å svare. Jeg ser tegningen.
At pakistanere ligger på sofaen har jeg ikke skrevet, det har du funnet på selv.
Ditt forhold til sannheten kan se litt tvilsom ut.
God natt unge mann.![]()
Nei, de fleste kommer fra Polen. Polakker har vært den størte grupper innvandrere til Norge siden 2008. Pakistanere er nummer to, svensker nummer tre. Derreter kommer irakere/kurdere, somaliere og vietnameserelomt skrev:De aller fleste innvandrere kommer vel fra muslimske land øst for europa?