oddgeir skrev:
Globaliseringen er kommet for å bli, og det er greit for meg, og for de fleste vil jeg tro.
Hehe, les litt på IRF-forumet til VG-debatt. Der går freppere og HRS-fanbots hånd i hånd med folk som avslutter hver post med 14/88. Det er "grasrota" det.
At man uten respekt for de menneskene som blir berørt, gjennomfører det største demografiske eksperimentet noensinne, i et tempo som er utenfor enhver mulighet for bærekraft, samtidig som man aktivt forsøker å stenge krtiske røster ute, ved stigmatisering og brunbeising.
Hvis "de kritiske røstene" hadde argumentert rasjonelt istedet for å spre om seg med faktafordreining, stråmenn, sammenrøring av ukorrelerte variabler, konspirasjonsteorier, paranoia og demonisering så hadde de kanskje nådd ut til litt flere enn sin egen kult. Konspirasjonsteoriene er resirkulering av gammelt søppel, hvis du ser både "Fitna" og "Der Ewige Jude" så er det slående hvor like de er i budskap såvel som filmteknisk fremføring og innhold.
Når vi (etnisk norske) blir i mindretall i her i landet om noen tiår, kan det være at velferdsstaten som vi kjenner den, forliser, og det uten at en eneste norsk statsborger er spurt.
Velferdsstaten som vi kjenner den vil forlise helt uavhengig av hvorvidt det er etnisk norsk flertall eller ikke. Og bra er det; en etnosentrisk og proteksjonistisk velferdsstat med stengte grenser er en så dypt uetisk og rett ut forkastelig konstruksjon at den ikke har noen plass i en åpen verden. Og da har vi ikke engang begynt å berøre de stadige innskrenkingene i individuelle friheter som er nødvendige for å få denne abominasjonen til å henge sammen; konsensus betinger konformitet, konformitet betinger lydighet, lydighet betinger tvang.
Det kan jo også være at nordmenn ønsker at våre verdier mhp menneskerettigheter skal videreføres...
Det virker ikke som frepperne er så opptatt av menneskerettigheter når de vil kaste ut Krekar, innføre klespoliti, ha drakoniske lover for innvandrere, repatriere arabere, gå til krig mot alle og enhver osv. "Send dem tilbake dit de kom fra alle sammen", "teppebomb Iran og hele midtøsten"...vitner om stor respekt for menneskerettigheter sånt ja.
...og ikke gradvis svekkes, som kan bli situasjonen om islam blir den dominerende religionen.
Hvordan mener du man skal bestemme fra politisk hold hva som blir den dominerende religionen, uten å gå på akkord med nettopp de menneskerettighetene som du snakker om? Én av de mest grunnleggende menneskerettighetene er tros- og meningsfrihet, at politikere og partier skal styre religiøs demografi er i seg selv ikke menneskerettighetskompatibelt. Staten burde holde fingrene sine unna alt som har med religion å gjøre, så får man håpe at folk tar til vettet og forkaster de abrahamske eventyrene i takt med at kunnskap og vitenskap går fremover. Eller kanskje ikke, kanskje menneskeheten har nådd epitomien av sitt utviklingsnivå og vil synke tilbake i mørket, i så fall er det ikke mye vi kan gjøre noe med.
Det er ikke lov å ikke bry seg om sine barns framtid.
Ikke noe problem, har ikke barn og vil ikke ha barn. Forøvrig er meningsfrihet en menneskerettighet, så jeg har lov til å bry meg om nøyaktig det jeg vil. 8)