Vienna Acoustics Consert Grand

gunnhamm

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.04.2004
Innlegg
90
Antall liker
6
Endelig er høytalerne på plass i stua.Kjørte til Sverige i går og hentet de(114mil). Høytalerne ble kjøpt brukt (5 mnd gamle). Ble stoppet i tollen og avkrevd 5140kr!!!!
Er det noen som kjenner reglene på dette området? Det er jo betalt Svensk moms tidligere.
Vel, dette tar ikke humøret fra meg, dette var en gedigen lydmessig oppgradering.
Gunnar
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
du betalte vel bare moms, ikke toll?
 

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
659
Antall liker
1
Hvis du har kvittering på innbetalt norsk moms og originalkvitteringen til høyttalerne, så tror jeg du kan få svensk moms refundert fra butikken de ble kjøpt i. Er ikke hundre prosent sikker, men det er gode muligheter for at dette stemmer.
 

gunnhamm

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.04.2004
Innlegg
90
Antall liker
6
Betalte bare moms. Kjøpte de privat, så da må jeg få fatt i original kvitering. Uansett lyden er både toll og momsfri. Meeeget fornøgd med høgtalerne.

Gunnar
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Gratulerer med nye høyttalere :) Synd med tull`en :( Men kommer det noen bilder :)

Mvh.....
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Gratulerer med "nye" høyttalere!

Du kan nok ikke få refundert den svenske merverdiavgiften. Det er kun mulig ved førstehåndssalg fra avgiftspliktig virksomhet i det landet du kjøper varen fra. Du kan lese mer på [url]www.toll.no[/url].

Hva var grunnlaget for beregningen av avgiften? Prisen du oppga som du hadde betalt?

Til neste gang: Sjekk avgiftsreglene grundig og vær forberedt!
 

gunnhamm

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.04.2004
Innlegg
90
Antall liker
6
Grunnlaget var prisen jeg betalte. Høytalerne er 5 mnd gamle, fikk de for 20500, uansett et godt kjøp på tross av moms.
Gunnar
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Du kunne sakt de kostet f.eks. 10.000 SEK.....

Ikke for å oppfordre til skatteundragelse, men for å påpeke hvor tilfeldig regelverket kan slå ut. Den som blir stoppet og er ærlig må betale....

Nyt musikken og gled deg over nyanskaffelsen! :)
 
Topp Bunn