Jeg lurer på å bestille en 10-pakk med Vicoustic Wavewood-paneler (60cm*60cm, 6 cm tykke). Disse skal jeg ha i taket (lett skrånenede, gips). Wavewood skal være en kombinert diffusor/absorbent (acoustic foam under treplate med spalter), og absorbsjonen er større i mellomtone enn i diskant. Jeg forstår det slik at man ofte demper for mye oppover i frekvens, og dette panelet skal unngå dette. Det jeg sliter med er å finne ut av og å forstå hvor godt panelet diffuserer ulike frekvenser. Kan noen hjelpe? Link under.
Grunnen til at jeg vil ha disse panelene og ikke en mer tradisjonell og bredspektret diffusor er først og fremst estetiske. Jeg kan få wavewood med hvit plate og hvit foam under, så de vil bli om ikke usynlige, så i det minste diskrete i stua.
Wavewood Nordik
Grunnen til at jeg vil ha disse panelene og ikke en mer tradisjonell og bredspektret diffusor er først og fremst estetiske. Jeg kan få wavewood med hvit plate og hvit foam under, så de vil bli om ikke usynlige, så i det minste diskrete i stua.
Wavewood Nordik