Vibrasjonsdemping under platespiller.

logen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
55
Antall liker
0
Hei.
Jeg har nettopp kjøpt meg en Rega Planar 3. Da jeg bor på en liten studenthybel må jeg plassere den på pulten, der jeg fra før har forsterker, cd-spiller, tv og datamaskin. Tror dere det er nødvendig med en eller annen form for demping under platesnurreren? Tar gjerne i mot forslag. hadde ikke tenkt å bruke mer enn 800,- men billigere gjør heller ikke noe ;)

Mvh Vidar
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.917
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Jeg kjøpte en pakke med gummimellomlegg for fjærer til bil på biltema. Funker skikkelig bra. De du ikke får bruk for fungere ypperlig som kabeløftere :)
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Eller ett ikea Lack bord,sleng beina og du har en bra underlagsplate,gjør susen med vpi,rega vet jeg ikke,det er stående bølgepapp inni plata,kostyer 79,- så ikke verdens undergang om det ikke funker(spar beina til du har gjort deg opp en mening.) ;D ;D
 

logen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
55
Antall liker
0
Takk for svar! Ikea må jeg helt til Sandnes for å komme til(bor i Kristiansand) så det blir lite aktuelt, men hørtes ut som en innteressant idé. Tror jeg prøver Necroth sitt tips i første omgang, billiger kan det jo i hvert fall ikke bli 8)
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.244
Antall liker
3.475
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Regas egen vegghylle koster 1000 kroner. Enhver butikk kan ta inn en slik.
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.244
Antall liker
3.475
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Gummi/sorbothane eller lignende under en fast opphengt platespiller, tror jeg fungerer særs dårlig.
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
C._Alshus skrev:
Gummi/sorbothane eller lignende under en fast opphengt platespiller, tror jeg fungerer særs dårlig.
Rega planar 3 har føter med mjuke gummiknottar mot plintet.

Sigurd
 
K

kbwh

Gjest
Poenget er at man ikke bruker noe med høy masse (som kan lagre energi) under den. Derfor IKEA Lack rett på gulvet eller Regas eget veggstativ.
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Har en Rega vegghylle liggende på loftet ubrukt (he he, begynner å bli mye rart på det loftet etterhvert). Den kan du sikkert få overta for en pris vi blir enige om ;) Hvis nå vegghylle er en aktuell løsning da? Send meg en PM hvis du vil overta den..
 

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Innlegg
205
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
16" sykkelslange med litt luft - (eller vann, eller olje, eller silikon??) - gjerne to stykker med forskjellig innhold og en tung plate mellom.
Bedre blir det neppe til 30 kroner stykket :D
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
Kjøp hylleknekter + furuplate hos Biltema eller Clas Ohlsson. Billig, og bedre blir det ikke.
 

calle_jr

Medlem
Ble medlem
18.06.2007
Innlegg
39
Antall liker
0
emotikon skrev:
Slik demping fungerte absolutt ikke på Rega P5 da jeg hadde det. Det er nå min erfaring :)
:)

Bra att veta. Med Rega P5 skulle jag provat Isoclear mellan en trä- och en stenplatta.
 
Topp Bunn