Vibrasjonsdemping RPM5?

Sheriff

Medlem
Ble medlem
03.11.2005
Antall liker
0
Hei!

Jeg har et sterkt behov for å koble platespilleren min vekk bra mekanisk vibrasjon(Hovedsaklig gulvvibrasjon).
Spilleren er en Pro Ject RPM5, står nå på stereobenk rett på gulvet. Bor i en loftsleilighet i eldre hus, og gulvet er virkelig svingende.

Jeg skal flytte spilleren bort på en vegghengt bolia hylle (cell):

Jeg vil tro dette hjelper en god del, men vil tro at jeg bør anskaffe meg bedre isolasjon i tillegg. Jeg tenker på tre muligheter, men vet ikke hvor gode disse er:

1) Base Technology plattform? Er disse egnet for platespiller? Det er en på brukten i riktig dim.
2) Solid Tech Disc of silence direkte montert på spilleren (hvis gjengene er samme dimensjon)
Noen som har prøvd dette før?
3) Solid Tech Disc of silence montert på en plate, (MDF/stein) som en egen plattform under spilleren.

Har noen tips til hva jeg burde prøve ut og hvorfor? Jeg har også skjønt at ulike spillere passer best til forskjellige løsninger. Hva passer best til en RPM5?

Alle tilbakemeldinger settes stor pris på! :)

EP

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.01.2004
Antall liker
16
Torget vurderinger
26
Hadde prøvd Pro-jects egen plate av typen "Ground-it". Laget for formålet og fungerer..

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det viktige med en platespillerhylle er stabiliteten. Jeg vet ikke om Bolias Cell fyller de kravene, på meg virker den litt spinkel. Hadde den vært noe kraftigere, ville jeg glatt anbefalt deg Base, så lenge riggen din ligger innenfor basens optimale arbeidsområde.

Sheriff

Medlem
Ble medlem
03.11.2005
Antall liker
0
Takk for svar.

Spilleren står nok mer stabilt på stereobenken jeg bruker nå. Vil baseplattformen dempe godt nok i forhold til vibrasjoner?

Problemet mitt blir når jeg en gang anskaffer meg tv, og platespilleren må bort på hylla, eller et eget veggstativ.
Jeg tviler litt på at projects eller andre sine vegghyller er mer stabilt enn cell hylla, i allefall hvis jeg modifiserer den litt med ekstra feste.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.362
Torget vurderinger
1
Prøv evt med tema isolator, f.eks. 3 stk av vektklassen 0-10 Kg, selges bl.a. av www.dynabel.no (se på webbutikken under «diverse», og nederst på siden med «høyttaler stativer»). Alternativet er SD-foten fra www.sonicdesign.se Alternativt kan du eksperimentere med å sette RPMen på ei tung treplate eller noe liknende (IKEA slakterblokk har vært et yndet remedie i denne sammenhengen). Du kan enten bruke skumputer bare under plata, eller for å etterlikne Base Tech, både mellom RPMen og plata (skumputene tilpasses vekta av RPMen), og mellom plata og underlaget (skumputene tilpasses vekta av RPMen+plata).

mvh
KJ

Topp Bunn