Møbler og underlag Vibrasjonsdemping og rack

Kristian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
283
Sted
Levanger
Torget vurderinger
32
Hei!
Etter å ha deltatt i (for) mange tråder om strøm og kabler, har jeg noen tanker og tips om rack og underlag. Jeg kjøpte for noen år siden et brukt Aavik A4, synd at disse ikke selges mere. Har Pulsar Points overdel (aluminium) skrudd inn i bena under. Har hittil brukt mest aluminium underdel også fra Pulsar Points. Nå idag erstattet jeg underdelene med Pulsar Points titan. Det gav kraftigere bass, mer polert lyd og flere detaljer. Hadde da 4 overdeler i titan til overs. De satte jeg under strømadapteren til min Asus N55S PC. Da ble lyden enda bedre! Alt falt liksom «på plass» lydmessig. Aavik rack er gode rack. Det andre racket mitt er Solid Tech Rack of Silence. Det har jeg skrudd Soundcare Superspikes under. Under Pioneer forsterkeren min står 4 stk Sort Kone BC, én plassert under hver fot på forsterkeren (under skruehullene). Det gjorde lyden fra forsterkeren mindre skarp og klart bedre generelt. Tipser om en slik plassering, da unngår man at Sort Kone riper opp under elektronikken. Totalt med disse rackene og Pulsar Points og Sort Kone er jeg meget fornøyd nå med lyden. Skulle ønske Aavik rack var å få kjøpt idag, for de passer ypperlig i lag med Nordost vibrasjonsdempere!!

P

parafinoksen

Gjest
Ett stykk Nordost Sort Kone BC koster 1990,- hos OHC. Fire stykk av de under en forsterker til 15000,- altså.

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Antall liker
1.617
Torget vurderinger
1
Disse Pulsar Påijnt-konene er fylt med krystallofioliliner, et sjeldent stoff som har vist seg å ha en symbiose-effekt med treverk påstemplet "Aavik". Uten stempel blir det så-dér.
Tømmervik blir veldig, veldig, VELDIG glad om du kjøper mange av dem, ja han får enda større grad av kronisk munndiaré, så fråden står i skjegget når han smilende vinker hade til deg gjennom butikkvinduet. .

Men husk at disse Pulsar Påijnt-konene låter enda bedre om du oppgraderer dem med en bedre forsterker og HT.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.726
Torget vurderinger
0
Jeg kjøpte for noen år siden et brukt Aavik A4....
Det er et nydelig AAvik rack som matcher lyden i komponentene her også, men i begynnelsen var det noe som skurret
så ble en runde med stramming av boltene med det resultat at.....
- Det gav kraftigere bass, mer polert lyd og flere detaljer.

Noen måneder senere ble en DAC plassert i hyllen ved siden av og lydbildet sank litt sammen,
men så fikk jeg plassert noen filtknotter under og opplevde at......

Senere det året bygget naboen ny garasje på andre siden av boligen og det ble noe grums
i lyden, men så installerte jeg en ny strømpadde fra Power og opplevde at........

Det er alltid noe mer å hente i gode tekniske løsninger som forbedrer lydbildet - anbefales (y)

M

musicus

Gjest
Disse Pulsar Påijnt-konene er fylt med krystallofioliliner, et sjeldent stoff som har vist seg å ha en symbiose-effekt med treverk påstemplet "Aavik". Uten stempel blir det så-dér.
Tømmervik blir veldig, veldig, VELDIG glad om du kjøper mange av dem, ja han får enda større grad av kronisk munndiaré, så fråden står i skjegget når han smilende vinker hade til deg gjennom butikkvinduet. .

Men husk at disse Pulsar Påijnt-konene låter enda bedre om du oppgraderer dem med en bedre forsterker og HT.
😴

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
28.122
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Kristian har fredag hele uka, tror jeg.
Jamen det er jo som vanligt.
Starter en tulletråd.
Bilder blir etterlyst............. ingenting.
Kommentarer.....................ingenting.
Og som vanligt har ingen herinne lært det: Don´t feed the F-ing troll 😁

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.669
Sted
Sølvbyen
Jeg har møbelknotter fra Bauhaus under mitt Aavik rack, hadde nesten kanskje vært moro med en blindtest. 🙂

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Antall liker
1.617
Torget vurderinger
1
Jeg måtte prøve selv, og det virker fa*n meg jæ*lig bra. Spotify på pædden låter nå like bra som vinyl, med en helt annen ro, sort bakgrunn, bredere bakteppe og luftigere presensområde.
Vibrasjonsdemping og løfting av kabler fra et gulv som allerede er løftet 3 meter over bakken, nå 3,015 meter over bakken ble noe helt annet.
20230207_235716.jpg

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.726
Torget vurderinger
0
The Spyke er laget av titan, som har utmerkede materialegenskaper som tillater en perfekt resonanskontroll. Dessuten følger Spykene en omstendelig prosess hvor titanet foredles ytterligere med det eksklusive Spyke Cone-belegget, som gir musikken en virkelig upåklagelig lydkvalitet. Atmosfæriske ustabiliteter undertrykkes og spesielt høytrykk reduseres betraktelig med balansert trykkfordeling i rackets komplekse struktur.

For noen år siden ble jeg tipset om dette fantastiske produktet og alle de progressive fordelingskreftene som kan gi en utrolig nøytral klangbalanse og utvidet utklinging opp til 75kHz. Legger ved et et bilde av en plassering på toppen av racket her...... som gir best opplevelse av lydbildet. Dette er ingen fasit da mulighetene for store løft og forbedringer kan variere mellom trykksoner - anbefales (y)

IMG_20230207_235924_768.jpg

lurvis

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2015
Antall liker
6.966
Sted
Nesodden-Toten-Valdres
Torget vurderinger
0
Jeg har sittet på noen slike siden midten av 90'-tallet og kan med sikkerhet si at sss'ene blir en smule overdøvende.

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Antall liker
19.461
Sted
Langesund
Han har i hvert fall skjønt at tråden var ment som en tulletråd. Ny tittel på tråden kunne jo vært "De morsomste svadahistoriene"

Sist redigert:
S

Shaktimannen

Gjest
Det er et nydelig AAvik rack som matcher lyden i komponentene her også, men i begynnelsen var det noe som skurret
så ble en runde med stramming av boltene med det resultat at.....

Noen måneder senere ble en DAC plassert i hyllen ved siden av og lydbildet sank litt sammen,
men så fikk jeg plassert noen filtknotter under og opplevde at......

Senere det året bygget naboen ny garasje på andre siden av boligen og det ble noe grums
i lyden, men så installerte jeg en ny strømpadde fra Power og opplevde at........

Det er alltid noe mer å hente i gode tekniske løsninger som forbedrer lydbildet - anbefales (y)
Synd med den naboen din da , du kunne jo spart deg for en del penger hadde han ikke bygd den jevla garsjen

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
2.607
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Jeg fant noen slike merkelige steiner når jeg gravde i hagen.
Vasket de og nå står forforsterker oppe på de.
Lyden blir bedre, vil si jeg har gått fra et lite kott til en hule lydmessig.

• Haha
Reaksjoner: KJ
Topp Bunn