Viasat driver gjøn med oss forbrukere!

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
I dag den 21-3 så ringte jeg Viasat kundeservice for og si opp mitt abonement der.
Jeg ringte også like før eller etter jul for og høre hvor lang tid det var igjen av bindingtiden på 1 år.

Da spurte jeg om det gikk og si i fra da pga. og slippe 4 måneders oppsigelses tid, som jeg hadde lest om at de har.
Jeg fikk da beskjed om at dette ikke var noen fare hvis jeg ringte i løpet av mars da skulle dette ordne seg.

Mars kom og i dag fant jeg ut at dette skulle gjøres.

Kundeservice sa at i April så er det 1 år og at da går bindingtiden min ut.
Men siden jeg ikke ringte 1 Mars så må jeg betale for 4 måneder oppsigelsestid, hadde jeg derimot ringt 1 Mars så hadde jeg sluppet med 1 måned sa de!!!

Jeg skjønner egentlig ingen ting, hva har det og si om jeg ringer 1 mars eller 21 mars så lenge jeg har gått over tiden?

Man kan si at bindingstiden ikke er 1 år, men 16 måneder!

Jeg takket for meg noget sur, pluss at jeg kommer aldri til og bruke Viasat mere som tv levrandør, og siden de tar opp det som blir sagt i telefonen så bad jeg bruke dette som lærdom for andre kunder!

Aldri mere Viasat her i hus!

nissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2007
Antall liker
15
Torget vurderinger
1
Møkkafirma.Er det noe annet enn dårlig service i den bransje?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Nope! Bare elendighet. Jeg har Homebase, de brukte 55 dager på å sende en tekniker etter at TV-signalet mitt forsvant.

Rune N

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.11.2003
Antall liker
0
Sted
Nedre Eiker
Jeg kan "trøste" deg med at jeg var utsatt for noenlunde det samme, men det var Canal Digital!

Rune

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
1.367
Sted
Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
Da var jeg heldig da... Canal Digital brukte "bare" litt over en mnd på å åpne tv-linja som allerede var lagt inn i huset.
Internett som jeg bestilte samtidig i slutten av nov-11 har de ennå ikke klart å få inn :eek:

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg hadde en episode med Janco/UPC/Get for noen år siden. De hadde fått en klage fra en nabo som ikke fikk inn TV, og målt seg fram til at det var et kabelbrudd i min leilighet. Jeg fikk nærmest ordre om å holde meg hjemme og vente på en tekniker. Ikke nok med det, de sendte meg en regning. Jeg som ikke eide leiligheten, eller hadde TV selv, fikk regning! Jeg krangla vel med dem flere måneder før de ga seg...

Er det rart sånne firmaer bytter navn med jevne mellomrom?

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Jeg lurer på hva de hadde kommet med hvis jeg hadde ringt den 1 Mars, helt sikkert noe som gikk til deres fordel da også!

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Fra Viasat sin side:

Ved oppsigelse av abonnement innenfor en kontraktsperiode vil du få tilsendt en sluttfaktura for resterende avtaleperiode. Ønsker du å si opp abonnementet når kontrakten utløper må dette gjøres senest 30 dager før kontraktslutt.

Avsluttes abonnementet mindre enn 30 dager før avtaleperioden avsluttes sies abonnementet opp fra inneværende måneded + 3. Løpende abonnement avsluttes fra inneværende måned +3

Ønsker du å avslutte abonnementet, gjøres dette muntlig via Viasat support på 815 22 044.

Husk å returnere parabolkort som eventuelt ikke kan overdras ny kunde i rekommandert sending til Viasat Kundeservice, Postboks 8873 Youngstorget, 0028, senest 14 dager etter at overdragelsen har funnet sted. Ikke-returnerte kort vil bli belastet med et særskilt gebyr i henhold til enhver tid gjeldende priser.
Husk å returnere kortet, jeg mener at gebyret er 990,-.

Frode

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Frode skrev:
Fra Viasat sin side:

Ved oppsigelse av abonnement innenfor en kontraktsperiode vil du få tilsendt en sluttfaktura for resterende avtaleperiode. Ønsker du å si opp abonnementet når kontrakten utløper må dette gjøres senest 30 dager før kontraktslutt.

Avsluttes abonnementet mindre enn 30 dager før avtaleperioden avsluttes sies abonnementet opp fra inneværende måneded + 3. Løpende abonnement avsluttes fra inneværende måned +3

Ønsker du å avslutte abonnementet, gjøres dette muntlig via Viasat support på 815 22 044.

Husk å returnere parabolkort som eventuelt ikke kan overdras ny kunde i rekommandert sending til Viasat Kundeservice, Postboks 8873 Youngstorget, 0028, senest 14 dager etter at overdragelsen har funnet sted. Ikke-returnerte kort vil bli belastet med et særskilt gebyr i henhold til enhver tid gjeldende priser.
Husk å returnere kortet, jeg mener at gebyret er 990,-.

Frode
Takk for advarsel, jeg synes de får nok penger pga. min uvitenhet!
De skal ikke få mere av meg, enn det de allerede har gnidd meg for.

Topp Bunn