ViaBlue kabler

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Innlegg
439
Antall liker
6
Hei

Er det mange her inne som har oppsett med kabler frå Viablue, og i så fall kva syns dere om kablene til Viablue, går det an å anbefale?
Personlig så tenkter eg mest på å kjøpe SC-4 Silver Series Bi-Amping kablene. Etter slik som eg fårstår det så går det også an å bestille det som "byggesett", og det kunne jo vert artig. Må si at de ser fristende ut desse kablene her.
hjemmesiden deres; http://www.xtreme-cable.com/index.php
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.694
Antall liker
37.929
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
jeg bruker viablue kabler i mitt oppsett og er meget godt fornøyd,synes det er bra kvalitet og en grei pris på disse.
har testet litt forskjellige kabler her og falt til ro med viablue :)
men nå skal det sies at jeg personlig ikke henger meg så veldig opp i kabler.

mvh
 
M

marsboer

Gjest
Jeg hadde Better Cables - Kjøpte Viablue SC-4 singlewire, men endte opp med å kjøpe et nytt singlewire par med BetterCables igjen. Viablue låter noe innesluttet og uoppløst og mangler litt luft i forhold til Better Cables.
 

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Innlegg
439
Antall liker
6
marsboer skrev:
Jeg hadde Better Cables - Kjøpte Viablue SC-4 singlewire, men endte opp med å kjøpe et nytt singlewire par med BetterCables igjen. Viablue låter noe innesluttet og uoppløst og mangler litt luft i forhold til Better Cables.
Det var faktisk gjennom deg marsboer at eg kom over desse kablene. Du hadde ein eller anna annonse på avforum der du skreiv du hadde gått til anskaffelse av desse. Men eg ser på audiophile.no at dei har fått veldig god annmeldelse. http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=334 og http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=392
 
M

marsboer

Gjest
Det kan jo hende jeg bare innbilte meg ting forsåvidt, men de skal ha for å ha den sykeste byggekvaliteten jeg har sett på noen kabler. De er tunge og skikkelig lekre "live"
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Hei!

Jeg bruker viablue Sc4 silver bi-wire til høytalerne og NF-S1 xlr mellom cd og pre og synes de er vel verdt prisen. Kablene krever imidlertid lang innspillingstid (100 timer) før de yter maksimalt. Rett fra esken lyder de rimelig lukket.

Elektron
 

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Innlegg
439
Antall liker
6
ett annet pluss med desse kablene er jo at du bestille de i dei lengdene du trenger, slik at du kan bestille en kabel på 20 cm for den del ( koster vell kanksje litt ekstra med slike spessial bestillinger ). Dette er jo fint når det kommer til HT kabel, at du kan bestille i egne mål, slik at kabelen går "rett" i HT en og en slepper "kveiler" på golvet.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.460
Antall liker
2.119
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Jeg har Viablue all over og er kjempe fornøyd. Har tidligere testa div andre merker også dyrere, men har altså endt opp med Viablue. Synes de er bra på alle områder. Jeg har valgt å slå meg til ro med disse kablene, endelig ;)

Noen som har en Viablue XLR signal kabel til overs, send gjerne en PM :D
 

goxboxlive

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2008
Innlegg
60
Antall liker
1
Jeg er enig med en litt lenger opp i forumet her.

Jeg har nesten komplett sett med ViaBlue kabler. Jeg fikk til onfo om at de ville låte bedre etter 20-30 timer. Men jeg var fortsatt ikke overbevist.
Men etter ca 80-100 så begynner ting å skje. Det er mulig at jeg bare har vendt meg til lyden, men de hører i hvert fall mye bedre ut nå.
Nå har jeg akkurat kjøpt meg noen nye ViaBlue kabler, både digital coax og en fiber kabel.
Jeg benytter coaxen fra cd spilleren til DAC'n min. I og med at jeg kjørte cd'n tilDAC'n så har jeg fått ett løft i lydbildet, men jeg antar at etter flere timer med innkjøring av ViaBlue kabelen så tror jeg at det vil bli enda bedre.
Men jeg kan i hvert fall anbefale viaBlue sine kabler, stilig design og passerbra i ett Electrocompaniet/Abrahamsen oppsett.
 
Topp Bunn