Vi tester Edge G CD spiller

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
13.001
Denne testen var et meget oversiktlig, ærlig og solid stykke arbeid.
takk for at du delte det med oss!
Kudos 8)
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
alfalfa skrev:
Karma skrev:
Dersom modifisering skal være med som grunnlag for en sammenligningstest, bør vel BEGGE spillere modifiseres?
At ikke en spiller til over 50 000 kr skal være representativ i standard utførelse, er uansett et tankekors.
Helt enig. Er de foresten noen som har løftet på lokket til den integrerte forsterkeren til Edge? Ville ikke bli forundret om de sitter en tilsvarende innmat i den.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=25683.msg491594#msg491594
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Rhesus skrev:
alfalfa skrev:
Karma skrev:
Dersom modifisering skal være med som grunnlag for en sammenligningstest, bør vel BEGGE spillere modifiseres?
At ikke en spiller til over 50 000 kr skal være representativ i standard utførelse, er uansett et tankekors.
Helt enig. Er de foresten noen som har løftet på lokket til den integrerte forsterkeren til Edge? Ville ikke bli forundret om de sitter en tilsvarende innmat i den.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=25683.msg491594#msg491594
Artig volumkontroll på denne pre-ampen! En standard servo for rc-bruk. Kreativt, og kanskje en løsning jeg selv hadde gått for i en DIY-prosjekt. Men, jeg hadde vel ikke ventet å se en slik løsning i en preamp til så mange tusen? :-\

 

Vedlegg

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.044
Antall liker
1.837
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Hva er galt med en standard rc-servo?

For billig?
For lite eksklusiv?
Påvirker den lydkvaliteten negativt?
Er den ikke rask nok?
Bruker den formye strøm?
Er den ikke nøyaktig nok?

;)
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
John_Harald skrev:
Hva er galt med en standard rc-servo?

For billig?
For lite eksklusiv?
Påvirker den lydkvaliteten negativt?
Er den ikke rask nok?
Bruker den formye strøm?
Er den ikke nøyaktig nok?

;)
Ingenting galt. Det er bare så rart å se en rc-servo på innsiden av en forsterker, uten det minste forsøk på å få det til å se litt mindre hjemmesnekret ut. De kunne i det minste støpt den inn i klump epoxy og gitt enheten ett tøft navn: SSM- Super Silent Motor 8)

Tøffe navn er viktig: Som på min Calypso Aesthetix preamp er lokket festet med noe som kalles ett "Advanced Polymer Interlocking Material" som gjør det enkelt å ta topplokket av og på. Jeg hadde kjempeforventing til denne fantastiske låsemekanismen og ble noe skuffa da jeg oppdaget at mekanismen besto i 4 stk. Velcro eller borrelås som det heter på norsk...

Eller som på denne nå kjente cd-spilleren som har blitt testet her, der det heter seg at strømforsyningen er av typen "Double-shielded power supply and processor PCB Aluminum can with high-frequency absorption material." Det høres avansert ut, men i realiteten så er det altså brettet en aluminiumsplate over noe som mest sannsynlig er en helt standard strømforsyning.

Ja, nå er jeg langt utenfor topic. Burde kanskje starte en egen tråd der vi avslører all juks og fanteri i denne bransjen!
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
tomerik skrev:
Artig volumkontroll på denne pre-ampen! En standard servo for rc-bruk. Kreativt, og kanskje en løsning jeg selv hadde gått for i en DIY-prosjekt. Men, jeg hadde vel ikke ventet å se en slik løsning i en preamp til så mange tusen? :-\
Artig ja, og der gikk det opp for meg hvilken Tom Erik du er. Sitter faktisk med 3D Fly-in 2005 T-skjorte på meg nå. ;D

Men legger merke til at monteringen av servoen er under enhver kritikk, ikke nok med at de kun bruker 2 skruer, men de har jammen utelatt gummibøssingene også. Får jammen håpe at forsterkeren er skikkelig balansert så den ikke tar sin død av vibrasjoner.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.044
Antall liker
1.837
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
tomerik skrev:
John_Harald skrev:
Hva er galt med en standard rc-servo?

For billig?
For lite eksklusiv?
Påvirker den lydkvaliteten negativt?
Er den ikke rask nok?
Bruker den formye strøm?
Er den ikke nøyaktig nok?

;)
Ingenting galt.

Ja, nå er jeg langt utenfor topic. Burde kanskje starte en egen tråd der vi avslører all juks og fanteri i denne bransjen!
Avsløre all juks og fanteri i denne bransjen, haha!

Da sprenger vi kapasiteten på hifisenralen ;)
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Veggen skrev:
tomerik skrev:
Artig volumkontroll på denne pre-ampen! En standard servo for rc-bruk. Kreativt, og kanskje en løsning jeg selv hadde gått for i en DIY-prosjekt. Men, jeg hadde vel ikke ventet å se en slik løsning i en preamp til så mange tusen? :-\
Artig ja, og der gikk det opp for meg hvilken Tom Erik du er. Sitter faktisk med 3D Fly-in 2005 T-skjorte på meg nå. ;D

Men legger merke til at monteringen av servoen er under enhver kritikk, ikke nok med at de kun bruker 2 skruer, men de har jammen utelatt gummibøssingene også. Får jammen håpe at forsterkeren er skikkelig balansert så den ikke tar sin død av vibrasjoner.
Er det en digital eller analog servo mon tro? Og takk for sist ;D
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.719
Torget vurderinger
1
Kan vi ikke forsøke å holde oss til tema, og unngå usakligheter. Det er greit å diskutere servoen, men la det være saklig.

Mvh
Høvdingen
 
Topp Bunn