Politikk, religion og samfunn Vi må få slutt på dette!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.903
    Antall liker
    19.752
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Den største faren i Norge, er "snikFrpfisering."

    Og den har kommet langt.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.116
    Antall liker
    7.743
    Sted
    Oslo
    Til Vofsen
    Belegg påstanden om at SV forsvarer masseovergrep i Kina takk!
    Om du ikke kan det, beklag dine infame løgner
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Belegg påstanden om at SV medlemmer forsvarer Kina's overgrep da, det var det du skrev

    Morsomt dette. FRP skal altså stå til rette for enhver forkastelig holdning som noen som stemmer på dem måtte ha. Vi hører ikke et slikt krav for fløypartier på venstresiden. Hva tror du grumset på venstresiden stemmer på?
    Det er medlemmer av Rødt og SV som konsekvent forsvarer alle overgrep fra Kina i kommentarfeltene. Jeg har snakket med medlemmer av begge partier og vet nok om holdningene som florerer der. Ikke minst hverdagsrasismen der folk med andre hudfarger/religion blir systematisk infantilisert og stakkarsliggjort. FRP er ikke alene om velgere med tvilsomme hodninger....
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    10.121
    Morsomt dette. FRP skal altså stå til rette for enhver forkastelig holdning som noen som stemmer på dem måtte ha. Vi hører ikke et slikt krav for fløypartier på venstresiden.
    Det er medlemmer av Rødt og SV som konsekvent forsvarer alle overgrep fra Kina i kommentarfeltene. Jeg har snakket med medlemmer av begge partier og kan garantere deg om holdningene som florerer der. Ikke minst hverdagsrasismen der folk med andre hudfarger/religion blir systematisk infantilisert og stakkarsliggjort.
    Har du et eksempel?
    Jeg er enig i innlegget ditt i all hovedsak, men akkurat påstanden om at medlemmer i de nevnte partier forsvarer Kinas overgrep, er vel ca. like drøy som om noen skulle påstå at medlemmer i FrP forsvarer terror.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.116
    Antall liker
    7.743
    Sted
    Oslo
    Alle partier kan ha mer eller mindre skrullinger innskrevet.
    Ingen her har sagt at Frp medlemmer støtter ABB, selv om de helt sikkert fins
    Poenget er vel et manglende oppgjør med slike holdninger.
    SV har tatt oppgjør med autoritære styrer også på venstresida, og støtter opp om demokrati bevegelser
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Alle partier kan ha mer eller mindre skrullinger innskrevet.
    Ingen her har sagt at Frp medlemmer støtter ABB, selv om de helt sikkert fins
    Poenget er vel et manglende oppgjør med slike holdninger.
    SV har tatt oppgjør med autoritære styrer også på venstresida, og støtter opp om demokrati bevegelser

    Dersom "skyld ved assosiasjon" er et gyldig prinsipp må det gjelde for alle, og ikke bare de man er uenig med politisk.
    Jeg er uenig i påstanden at man ikke har tatt et oppgjør. Ingen politisk ideologi har blitt tatt mer avstand fra enn høyreekstremisme og det gjelder også FRP.
    Ingen av våre politiske partier forsvarer voldsbruk som politisk verktøy.
    Jeg har derfor problemer med å se hva dette oppgjøret konkret skal bestå i.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.116
    Antall liker
    7.743
    Sted
    Oslo
    Snikislamisering, som dama m korset opp i halsen insisterer på å bruke, sleike imamer eller dra 22 julikortet er jo nettopp å spille ball med de kreftene. Nettopp det motsatte av å ta oppgjør
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.903
    Antall liker
    19.752
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå er det renhekla tøv her. Medlemmer er én ting; noe helt annet er at enkelte av toppene i Frp bevisst spiller på fremmedfrykt og brune holdninger.

    Voff, du er totalt ute og kjører.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Snikislamisering, som dama m korset opp i halsen insisterer på å bruke, sleike imamer eller dra 22 julikortet er jo nettopp å spille ball med de kreftene. Nettopp det motsatte av å ta oppgjør

    Men det er da et fullstendig legitimt standpunkt i et demokrati å være uenig i at man tilrettelegger for religiøse bevegelser og religiøs praksis. Så kan man mene at valg av ord er uheldig, men da gjør man dette om til en fillediskusjon om hvilke ord man bør bruke på et fenomen, i stedet for å diskutere innhold.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.903
    Antall liker
    19.752
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Men det er da et fullstendig legitimt standpunkt i et demokrati å være uenig i at man tilrettelegger for religiøse bevegelser og religiøs praksis. Så kan man mene at valg av ord er uheldig, men da gjør man dette om til en fillediskusjon om hvilke ord man bør bruke på et fenomen, i stedet for å diskutere innhold.
    Så er det også fullstendig legitimt å ta et kraftig oppgjør med holdninger òg bevisst spilling på fremmedhat og brune holdninger.

    Ytringsfrihet betyr ikke "uimotsagt".
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det renhekla tøv her. Medlemmer er én ting; noe helt annet er at enkelte av toppene i Frp bevisst spiller på fremmedfrykt og brune holdninger.

    Voff, du er totalt ute og kjører.

    Du må snart innse at du lever i et demokrati og at du ikke har definisjonsretten til hva som er akseptable eller uakseptable holdninger. Du deler tankegods med de du kritiserer; dere er bare uenige om hvem som har uakseptable meninger og feile holdninger.

    Når det gjelder medlemmer vs. topper svarte jeg på en link til en artikkel der FRP måtte stå til ansvar for hva velgerne deres måtte ha av holdninger.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.116
    Antall liker
    7.743
    Sted
    Oslo
    Venter fortsatt på en konkretisering av SV medlemmer som konsekvent forsvarer drap på over 100 millioner, som støtter overgrep og kaller konsentrasjonsleire for konspirasjon.
    Og det holder ikke med det litt bleike, jeg har snakket med
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.903
    Antall liker
    19.752
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Du må snart innse at du lever i et demokrati og at du ikke har definisjonsretten til hva som er akseptable eller uakseptable holdninger. Du deler tankegods med de du kritiserer; dere er bare uenige om hvem som har uakseptable meninger og feile holdninger.

    Når det gjelder medlemmer vs. topper svarte jeg på en link til en artikkel der FRP måtte stå til ansvar for hva velgerne deres måtte ha av holdninger.
    Jeg har total definisjonsrett over mine meninger, hva jeg aksepterer og hvilke holdninger jeg fullstendig tar avstand fra. Og om noen føler seg trampet på, kunne det ikke brydd meg mindre.

    Jeg har i over 40 år ansett FRP som farlige, og kommer fortsatt til å benytte en hver anledning til å tale de midt i mot, ta leflingen deres med brune krefter knallhardt, si akkurat hva jeg mener direkte i møte med noen av de.
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.730
    Antall liker
    4.544
    Sted
    Nøtterøy
    Når skal en del av folkene ut på venstresiden ta avstand fra hva røde Khmer gjorde på syttitallet. «Deres seier er vår seier» var slagordet fra norsk venstreside. Svært få har virkelig tatt avstand fra utryddelse av millioner av mennesker. Er nifst mange tullinger ut på venstresiden som hyllet Røde Khmer.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.903
    Antall liker
    19.752
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Når skal en del av folkene ut på venstresiden ta avstand fra hva røde Khmer gjorde på syttitallet. «Deres seier er vår seier» var slagordet fra norsk venstreside. Svært få har virkelig tatt avstand fra utryddelse av millioner av mennesker. Er nifst mange tullinger ut på venstresiden som hyllet Røde Khmer.
    Venstresiden hadde en gjeng med tullinger i AKP. De ble ettertrykkelig satt på plass av Arbeiderpartiet og SV.

    Tullingene i Frp derimot, skal tydeligvis forsvares.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.116
    Antall liker
    7.743
    Sted
    Oslo
    Nå har vel til og med rødt tatt avstand fra politikken fra 70tallet.
    Høyre har tatt avstand fra deres Tyskland politikk på 30tallet, og Aftenposten fra deres politikk fram til 45.
    Annonsemonopolet de opparbeidet da, har jo ellers kommet bra med
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.691
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    1. Morsomt dette. FRP skal altså stå til rette for enhver forkastelig holdning som noen som stemmer på dem måtte ha.
    2. Vi hører ikke et slikt krav for fløypartier på venstresiden.
    3. KvHva tror du grumset på venstresiden stemmer på?
    4. Det er medlemmer av Rødt og SV som konsekvent forsvarer alle overgrep fra Kina i kommentarfeltene.
    5. Jeg har snakket med medlemmer av begge partier og vet nok om holdningene som florerer der.
    6. Ikke minst hverdagsrasismen der folk med andre hudfarger/religion blir systematisk infantilisert og stakkarsliggjort.
    7. FRP er ikke alene om velgere med tvilsomme hodninger....
    1. Ikkje særleg god humor, dette.
    2.Har du døme på slikt?
    3.Grums på Venstresida? Kven er det du tenkjer på? Hordane som går for væpna revolusjon i Noreg?
    4. Kanskje ein link hadde vore på sin plass?
    5. Det har ikkje eg lagt merke til. Så vi har sikkert ulik omgangskrins.
    6- No er det ikkje venstresida der eg har registrert mest rasisme.
    7- Det kan du kanskje ha rett i. Men eg har ein istanke om at vi legg ulikt i termen "tvilsam".
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest

    God artikkel som RRR og co bør lese.
    Tja, når artikkelforfatteren selv sier at hun kun har intervjuet noen få Sian-medlemmer og at man ikke kan konkludere noe som helst (kun få en ide) samt at hun skriver at FrP har tatt avstand fra dem (medlemskap i Sian er ikke forenelig med medlemskap i FrP) - så er jeg usikker på hva man kan trekke ut av dette.

    Hun gjør også en feil ved å sette FrP i bås med ytterliggående partier i Europa. Det er store forskjeller som er mye diskutert tidligere.

    Jeg er ingen fan av FrP - men tenker at de må kritiseres på riktig grunnlag. Kanskje spesielt når vi diskuterer et såpass alvorlig tema.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Venstresiden hadde en gjeng med tullinger i AKP. De ble ettertrykkelig satt på plass av Arbeiderpartiet og SV.
    De er tatt inn i varmen i den grad de noen gang har vært utenfor.
    Hvor mange høyreekstreme er tatt inn i varmen (retorisk spørsmål)?
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.116
    Antall liker
    7.743
    Sted
    Oslo
    If it walks like a duck, if it looks like a duck and squeaks like a duck, it probably is a duck
    Uttallige uttalelser fra tillitsvalgte i Frp som helt klart er rasistiske.
    Trekker kun fram hun lokallagslederen i Oslo som omtalte en annen politiker som:
    Hun vietnameser f***a
    Problemet for en del av disse folka, er at de tror fb meldinger er helt private,
    Og derfor blottlegger de seg fullstendig også.
    Riktignok nok få som sender trussel brev og tenner på bilen til ektemannen
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    1. Ikkje særleg god humor, dette.
    2.Har du døme på slikt?
    3.Grums på Venstresida? Kven er det du tenkjer på? Hordane som går for væpna revolusjon i Noreg?
    4. Kanskje ein link hadde vore på sin plass?
    5. Det har ikkje eg lagt merke til. Så vi har sikkert ulik omgangskrins.
    6- No er det ikkje venstresida der eg har registrert mest rasisme.
    7- Det kan du kanskje ha rett i. Men eg har ein istanke om at vi legg ulikt i termen "tvilsam".
    1. Enig.
    2. Har aldri hørt at noen har krevd at partier på venstresiden skal ta avstand fra holdninger noen av deres velgere måtte ha.
    3. Antidemokratiske holdninger. Bortforklaring og/eller fornektelse av folkemord. Får gjenta meg selv: Å stå å rope om munnkurv for holdninger og meninger man ikke liker er desverre symptomatisk for deler av venstresiden, og viser de antidemokratiske strømninger som finnes der - grums med andre ord. Det er disse kreftene som er farlige uansett om de kommer fra høyre eller venstre. Det er viljen til å bruke makt og vold for å nå sine politiske mål som er det farlige tankegodset uansett i hvilke miljøer de oppstår i.
    4. Les avisenes kommentarfelt og finn ut hvem gjengangerne er.
    5. Dere er antagelig for edrue når dere omgåes...
    6. Det har jeg. Ren rasisme. Dvs at folk behandles forskjellig pga hudfarge. Fremmedfrykt er nok mer utbredt på høyresiden.
    7. Mulig det.
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.903
    Antall liker
    19.752
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dette er engentlig såre enkelt;

    De av oss som har advart mot frp (mange av de siden dannelsen) ,har spesielt advart mot allminneliggjøring av fremmedfrykt, måte å se andre kulturer på, nasjonalisme osv.

    Hvor er vi nå? Jo, der at det er allminneliggjort, der at feks voff på ramme alvor mener at siden det er en del av demokratiet å ha slike holdninger kan man nærmest ikke motsi dem.

    Dette var faren med frp. Og det ble akkurat som fryktet. Man aksepterer ting nå, som tidligere var helt utenkelig.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Det er så klart viktig å motsi slike holdninger, om det er rasistiske ytringer type SIAN eller om det er flørting slik som nå skjedde på Hamar. Det samme gjelder uakseptable meninger på venstresiden som går imot demokratiet blant enkeltmennesker. Eksemplet fra Hamar viser også at dette blir slått ned på og omhyggelig diskutert.

    Noe annet er å ansvarliggjøre partiene for et tankegods som har ført til terrorhandlinger. Det tror jeg ikke er formålstjenelig for en god debatt.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.903
    Antall liker
    19.752
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    En god debatt? Man debattere ikke flørting med brune krefter. Derimot slår man det ned, kapper hodet av rasismen som ligger bak. Her finnes ingen formildende omstendigheter, ingen for og i mot. Kun fordømmelse.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Dette er engentlig såre enkelt;

    De av oss som har advart mot frp (mange av de siden dannelsen) ,har spesielt advart mot allminneliggjøring av fremmedfrykt, måte å se andre kulturer på, nasjonalisme osv.

    Hvor er vi nå? Jo, der at det er allminneliggjort, der at feks voff på ramme alvor mener at siden det er en del av demokratiet å ha slike holdninger kan man nærmest ikke motsi dem.

    Dette var faren med frp. Og det ble akkurat som fryktet. Man aksepterer ting nå, som tidligere var helt utenkelig.

    Jeg har da ikke sagt at noen ikke skal bli motsagt, men det du (og andre) gjør er i tilegge folk holdninger de ikke nødvendigvis har. Du brunbeiser ukritisk over en lav sko. Innvandringskritisk og fremmedfrykt er ikke synonyme begreper. FRP's politikk finner man i partiprogrammet.
    Det å hele tiden tolke avsenderen av et budskap i værste mening er ikke et fundament for en saklig debatt. Det er dette som i stor grad skjer. Det avsenderen som er feil - budskapet er uinteressant - vi vet hvem de er. Dersom avsender ikke eksplisitt har sagt det mottaker tolker som sagt, forandrer mottaker definisjonen av ord som er brukt av avsender, slik at man dermed bekrefter sine forutinntatte meninger om avsender. Det hele koker da ned til en diskusjon om ordbruk og at avsender har uakseptable meninger.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.903
    Antall liker
    19.752
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har da ikke sagt at noen ikke skal bli motsagt, men det du (og andre) gjør er i tilegge folk holdninger de ikke nødvendigvis har. Du brunbeiser ukritisk over en lav sko. Innvandringskritisk og fremmedfrykt er ikke synonyme begreper. FRP's politikk finner man i partiprogrammet.
    Det å hele tiden tolke avsenderen av et budskap i værste mening er ikke et fundament for en saklig debatt. Det er dette som i stor grad skjer. Det avsenderen som er feil - budskapet er uinteressant - vi vet hvem de er. Dersom avsender ikke eksplisitt har sagt det mottaker tolker som sagt, forandrer mottaker definisjonen av ord som er brukt av avsender, slik at man dermed bekrefter sine forutinntatte meninger om avsender. Det hele koker da ned til en diskusjon om ordbruk og at avsender har uakseptable meninger.
    Tolker i verste mening?

    La meg se. Jeg har opplevd flere av disse rasistene i fri dressur. Blant annet var jeg til stede den gangen Per Sandberg først sa til en asylsøker fra Bosnia; " ha dæ vækk, din svarting". Dette skjedde på en pub, hvor Sandberg og jeg hadde denne asylsøkeren mellom oss ved bardisken. Senere på kvelden skallet samme rasist-trollet ned denne asylsøkeren. Der var jeg også tilstede. Sandberg ble senere nestleder i partiet, leder i justiskomiteen på Stortinget, fiskeriminister og sannelig også justisminister.

    Frp syder og koker av rasister- både i velgermassen, blant medlemmene òg i ledende posisjoner.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.250
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    I følge de fleste i denne tråden foregår det knapt rasisme mot etnisk norske 🙈
    rasisme går vel begge veier og ser vi på alvorlige lovbrudd som knivstikkinger etc hver eneste dag så tipper jeg det er klart flertall for ikke etnisk norske gjerningsmenn 🙈
    Du går i den fella som heter dem og oss. Tror du de holdningene gjør livet greit for dama på 40 år fra Somalia som jobber som hjemmehjelp eller 25 åringen fra Nigeria som føler seg utstøtt og mistenkeliggjort i alle settinger ?
    Vi må komme forbi dette stadiet. Det finnes råtne egg med alle fargesjateringer.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.116
    Antall liker
    7.743
    Sted
    Oslo
    Du går i den fella som heter dem og oss. Tror du de holdningene gjør livet greit for dama på 40 år fra Somalia som jobber som hjemmehjelp eller 25 åringen fra Nigeria som føler seg utstøtt og mistenkeliggjort i alle settinger ?
    Vi må komme forbi dette stadiet. Det finnes råtne egg med alle fargesjateringer.
    En drittsekk er en drittsekk uansett farge eller religion.
    Fortsatt er vi hvite en såpass stor majoritet, at man trygt kan si de fleste drittsekkene er etnisk hvite nordmenn
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Storhaug er en helt og et forbilde for tusener av muslimske kvinner, mange er henne evig takk emlig for at hun reddet livene deres med fare for sitt eget liv, det eneste hun sier som venstresiden reagerer på er fakta!
    Da fokuserer du på dette og jeg på appellen hun har til de nyttige idiotene sine. Fair enough det.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Og Petain var en helt. Men etter ww2 hadde han ikke helt den samme heltestatus som etter ww1.

    Hva Storhaug sto for i 2005 er ikke det samme som hva hun står for nå.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    En god debatt? Man debattere ikke flørting med brune krefter. Derimot slår man det ned, kapper hodet av rasismen som ligger bak. Her finnes ingen formildende omstendigheter, ingen for og i mot. Kun fordømmelse.
    AUF ønsker mer debatt rundt 22/7. Jeg tror sjefen deres gjorde dem en bjørnetjeneste ved å snakke om Høyre og FrP. Problemet ligger ikke hos dem. Selv idiotiske kommentarer som denne fra Hamar forklarer ikke radikalisering som fører til terror og vold.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.691
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    1. Enig.
    2. Har aldri hørt at noen har krevd at partier på venstresiden skal ta avstand fra holdninger noen av deres velgere måtte ha.
    3. Antidemokratiske holdninger. Bortforklaring og/eller fornektelse av folkemord. Får gjenta meg selv: Å stå å rope om munnkurv for holdninger og meninger man ikke liker er desverre symptomatisk for deler av venstresiden, og viser de antidemokratiske strømninger som finnes der - grums med andre ord. Det er disse kreftene som er farlige uansett om de kommer fra høyre eller venstre. Det er viljen til å bruke makt og vold for å nå sine politiske mål som er det farlige tankegodset uansett i hvilke miljøer de oppstår i.
    4. Les avisenes kommentarfelt og finn ut hvem gjengangerne er.
    5. Dere er antagelig for edrue når dere omgåes...
    6. Det har jeg. Ren rasisme. Dvs at folk behandles forskjellig pga hudfarge. Fremmedfrykt er nok mer utbredt på høyresiden.
    7. Mulig det.
    - Haldningsansvarsargumentet er ganske nytt, og eg kjøper det. Gjennom kjendiseri, retorikk, rykte og anna uformelt kan ein formidle mykje haldningar. Det er vel også litt av vitsen med å ha valkampreiser. Elles hadde det nok vore greitt å berre sende ut partiprogram.
    - Med det mediaapparatet vi har i dag, er det veldig vanskeleg å fornekte det som skjer. Og det som er historisk, som Pol Pot, Stalin og dei andre i same kategori, er vel dokumentert så til dei grader. Skal ein fornekte slikt, er ein i same kategori som konspriasjonsteorigutane og naustgubbane, vanskeleg å ta på alvor (før dei marsjerer i gatene, iallfall)
    - Eg les Klassekampen i helgane, og tykkjer det står mange saklege og gode ytringar der. Eit velsigna alternativ til fotball og slanketips..
    - Edru og edru....
    - Du tenkjer kanskje "positiv rasisme"? At det er feil å hjelpe folk med annan etnisitet/genetikk, og integrere dei? Eller legg eg ord i munnen på deg?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.250
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    AUF ønsker mer debatt rundt 22/7. Jeg tror sjefen deres gjorde dem en bjørnetjeneste ved å snakke om Høyre og FrP. Problemet ligger ikke hos dem. Selv idiotiske kommentarer som denne fra Hamar forklarer ikke radikalisering som fører til terror og vold.
    Når en politiker bruker ord som "såkalte" nye landsmenn og truer med svenske tilstander er dette et forsøk på å påvirke oss til å tenke at våre nye landsmenn er annenrangs borgere (dehumanisering, velkjent retorisk grep fra f.eks. Goebbels og co.) Da blir det lettere å tenke; Dem og oss.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.987
    Antall liker
    6.210
    Jeg skjønner ikke helt dette behovet for å prakke på politikerne våre holdninger og meninger de ikke har.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.250
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Norge etterlater sine ansatte til en skjebne som sannsynligvis betyr døden.
    Hadde vi gjort det samme hvis disse var hvite i huden og hadde navn som Peter, Jack ? Tror ikke det akkurat.
    Men så lenge de er brune og heter Ahmed, Mahmood o.l. så lukker vi øynene og rister den ekle følelsen av oss og tar et kakestykke til.

     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn