Vi har hybridbusser

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.382
Torget vurderinger
1
-flest av dem, sier NRK. Her i Tromsø merker jeg at det ble mer stille på veien i dag når et nytt busselskap; Nobina overtok driften av busstrafikken her. Blir spennende å se hvordan de klarer seg under forholdene. Mange har vært skeptiske til hybridbusser, og ment at de ikke vil fungerer tilfredsstillende under vinterforholdene her. Vi får se.

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.233
Tror vi har noe lignende i Trondheim.
Bussene går stort sett bra de. Var vel noen rykter om at de ikke likte lange motbakker i begynnelsen.

Sikkert noen her inne som i bartebyen og frekventerer offentlig transport mer enn meg som kan greie ut. :)

*Rettelse: Biogass og noen hybridbusser.*
http://miljopakken.no/prosjekter/biogass-og-hybridbusser

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
2.136
Torget vurderinger
1
Vert og interessant å sjå korleis Nobina klarer seg i Tromsø. Her i Nordhordland gjekk det lang tid før ting var i orden. Same i Sunnhordland. I Bergen er det faktisk ganske mange gassbusser og nokre trolleybusser og :)

N

Nifelheim

Gjest
Palmaris skrev:
Vert og interessant å sjå korleis Nobina klarer seg i Tromsø. Her i Nordhordland gjekk det lang tid før ting var i orden. Same i Sunnhordland. I Bergen er det faktisk ganske mange gassbusser og nokre trolleybusser og :)
Ble ikke trolleybussene forsøkt lagt ned for noen år siden i Bergen? Leste noe om det i avisa, husker jeg. Husker også fra da jeg studerte der at bussruten opp forbi haukeland hadde trolley.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
2.136
Torget vurderinger
1
Artig sak det med trolleybussene. Gaia fekk mykje tilskot fordi det var dyrt å drifta dei. Då det vart snakk om bybane hadde dei brått ikkje trong for tilskot, då var dei brått i stand til å køyra veldig billeg med desse ;D

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.773
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
VilhelmW skrev:
De bør vurdere noen sånne i Bergen også - snarest!!!
Bergen har ganske mange gassbusser. Mener å huske at det ble kjøpt 60 for noen år siden.

Topp Bunn