Drøm for noen, mareritt for andre; watergate..
Det er nesten som man begynner tro at Peter Thiel faktisk er den som styrer butikken der nå. Da skal jo først alt rives ned.Kor er Amerika på veg?
www.hifisentralen.no
Er de så bakvendte som det kan virke som?
He he, muligens, men jeg lurer faktisk litt på dette. Er rasismen og hangen til å gå bakvendt inn i fremtiden så sterk i enkelte miljøer i USA? Er dette noe som ligger latent i sjelen på enkelte steder? Det virker som de gjør det så lett og som en ryggmargsrefleks.Retorisk antar jeg?
Når du begrenser tankevirksomhet til hva som står i flere tusen år gamle tekster, for å konsentrere makt i hendene til noen få utvalgte, gjør du hva klaner alltid har gjort. Det er kun bakvendt dersom du er av den underlige oppfatning at alle skal ha like rettigheter i et samfunn. I disses øyne er det opplagt at Gud er hvit i huden, mann, mektig og ubøyelig i sin vilje til overherredømme over andre. Og det står jo i teksten som gir dem makt at kvinner skal tie i forsamlinger.De beveger seg virkelig mot en farlig avgrunn, og ser ikke at dette vil få katastrofale følger.
Det er helt utrolig at slike tanker overhodet tenkes i dag. Hva pokker skjer i USA? Er de så bakvendte som det kan virke som? Har mange bare ventet på en korpulent galning med oransj hår, for å kunne vende tilbake 100 år?
Kan det virkelig være så "enkelt"? Det religiøse aspektet altså?Når du begrenser tankevirksomhet til hva som står i flere tusen år gamle tekster, for å konsentrere makt i hendene til noen få utvalgte, gjør du hva klaner alltid har gjort. Det er kun bakvendt dersom du er av den underlige oppfatning at alle skal ha like rettigheter i et samfunn. I disses øyne er det opplagt at Gud er hvit i huden, mann, mektig og ubøyelig i sin vilje til overherredømme over andre. Og det står jo i teksten som gir dem makt at kvinner skal tie i forsamlinger.
Dette ble skrevet kort før ratifiseringen det vises til over, som ga kvinner rettigheter i USA. Det er en meget god novelle som viser hvordan kvinner ble satt på plass av menn, og hvordan kvinner kunne gjøre opprør, på sitt vis.
Hykleriet kjenner ingen grenser, når det åpner for at man får stå som Guds stedfortreder blant de forvillede, og kan melde Herrens harme og skape gudfryktighet, alt til de utvalgtes beste.Kan det virkelig være så "enkelt"? Det religiøse aspektet altså?
Og her var det, at jeg igjen manglet en "spy"-emoji.Hykleriet kjenner ingen grenser, når det åpner for at man får stå som Guds stedfortreder blant de forvillede, og kan melde Herrens harme og skape gudfryktighet, alt til de utvalgtes beste.
Du kan få låne en av megOg her var det, at jeg igjen manglet en "spy"-emoji.
Carlson er ikke hovedpersonen her, derimot tidligere leder av HUD som han lar komme til ordet i denne podcasten. Utrolig skremmende og kynisk det hun forteller om nåværende regime i USA.Er ikke Carlson en del av den samme eliten? Alt for å komme i posisjon...?
Passer det inn med en transmann i det miljøet der, da?Hvis det er en lang artikkel man skal lese i 2026 så er det denne.
Catherine Austin Fitts er en amerikansk investeringsbankmann og tidligere offentlig tjenestemann som fungerte som administrerende direktør i Dillon, Read & Co., og under George H.W. Bushs presidentperiode som USAs assisterende minister for bolig og byutvikling.
Wikipedia er ikke feilfri, men dette er bare støyPasser det inn med en transmann i det miljøet der, da?
Det har jo nettopp vært diskutert hvordan USA tenker løse dette. Færre innbyggere. Nå er jeg usikker på hvordan strengere abortlover egentlig passer inn. Men logisk tenking er kanskje ikke hva som behøves for å bli medlem i den indre sirkel? 🫠
Det er det religiøse vanviddet som slår inn her.Det har jo nettopp vært diskutert hvordan USA tenker løse dette. Færre innbyggere. Nå er jeg usikker på hvordan strengere abortlover egentlig passer inn. Men logisk tenking er kanskje ikke hva som behøves for å bli medlem i den indre sirkel? 🫠
For drøyt 20 år siden satte jeg ned foten da datter nr2 ville på utveksling til USA.Takk for den @xerxes .
Ses jo tydeligt med dagens "demolition" of utdanningssystemet derovre.
Vi (de, et al) VIL jo ikke, at folk skal få lære den sanne historien.