VHS-spiller. (Ja, nettopp!)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg befinner meg i en litt overraskende situasjon der jeg trenger ny VHS-spiller. :eek: :eek: :eek: Nei, du har ikke blitt sendt tilbake til 80-tallet. Jeg gjør faktisk det. ;D

Kona har et lass med VHS-filmer som hun er glad i og gjerne vil ha muligheten til å se på, og den gamle spilleren ser ut til å takke for seg.

Da har jeg jo lyst på noe litt ordentlig. "Alle" selger en Funai (WTF) vhs-spiller til 12-1300 spenn, men kvaliteten på den tør jeg ikke akkurat vedde på at er topp.

Jeg har ikke nevneverdig lyst på en sånn kombimaskin med vhs og dvd, selv om disse gjerne kan kopiere vhs-filmer til dvd-r. (Noe som hadde vært lurt, men som jeg ikke anser som sannsynlig at hverken jeg eller kona kommer til å gidde å holde på med.

Så: Er det noen som vet om steder som fremdeles har kurante vhs-spillere i salg?

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.854
Sted
Phobos
For 1300,- regner jeg med at du får kjøpt inn alle de viktigste filmene til kona på DVD..

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Verdt å sjekke, selvsagt, men det har jeg veldig vondt for å tro, og jeg tror ikke alt finnes på dvd heller.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.173
Torget vurderinger
4
Prøv å få tak i en JVC fra årtesunskiftet, gode bilder og den BEST funksjonen gjør underverker med slitte VHS kassetter.

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Antall liker
165
Sted
Sunndalsøra
En gammel Panasonic før 90 tallet var solide. De hadde solid stål/alu ramme. Senere ble de dårligere og dårligere. Den siste Super VHS spilleren min hadde faktisk plast ramme ??? Den siste er en JVS kombi DVD/VHS. Har alle ennå ;D mvh guit

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.493
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Du kan få kjøpt min gode NAD for en billig penge!

M

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Litt kombispillere med HDD, DVD og VHS er jo på markedet, ikke minst Panasonic og Toshiba. Disse er jo også bygd for nettopp å kopiere VHS over til DVD, kunne jo vært kjekt for de filmene dere har som ikke finnes på DVD.

Er kombi uaktuelt så kan det nok bli vanskelig å finne noe nytt, må bli et lagersalg av eldre modeller i så fall. Personlig ville jeg sett etter en av de bedre modellene Philips hadde.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
LG RCT689H er sikkert helt fin til dette formålet.. (det er en kombispiller, men det er det vel vanskelig å unngå i disse dager) :)

Dazed skrev:
Jeg befinner meg i en litt overraskende situasjon der jeg trenger ny VHS-spiller. :eek: :eek: :eek: Nei, du har ikke blitt sendt tilbake til 80-tallet. Jeg gjør faktisk det. ;D

Kona har et lass med VHS-filmer som hun er glad i og gjerne vil ha muligheten til å se på, og den gamle spilleren ser ut til å takke for seg.

Da har jeg jo lyst på noe litt ordentlig. "Alle" selger en Funai (WTF) vhs-spiller til 12-1300 spenn, men kvaliteten på den tør jeg ikke akkurat vedde på at er topp.

Jeg har ikke nevneverdig lyst på en sånn kombimaskin med vhs og dvd, selv om disse gjerne kan kopiere vhs-filmer til dvd-r. (Noe som hadde vært lurt, men som jeg ikke anser som sannsynlig at hverken jeg eller kona kommer til å gidde å holde på med.

Så: Er det noen som vet om steder som fremdeles har kurante vhs-spillere i salg?

N

nb

Gjest
Sjekk "gis bort" på finn.no - jeg gav i alle fall bort min der...

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
nb skrev:
Sjekk "gis bort" på finn.no - jeg gav i alle fall bort min der...
Skremmende mange som har Wrestling/ Hulk Hogan i hvert fall.
8-pack VHS Wrestlemania ;D

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det ordnet seg. Clasern hadde rensekassetter, og da skrangler og går den igjen. ;)

Kombispillere vil jeg unngå. Trenger ikke tre (!) bokser i tv-kroken som kan spille dvd. ;)

Takk for alle tips.

Topp Bunn