Versjoner Little Wing

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Jimi er jo nesten en uutømmelig kilde. Den låten som er min favorittcoverlåt er imidlertid Little Wing. Lurer på om ikke dette er den mest covra Hendrix låten. Her kommer noen:

Mvh
Geir

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.362
Torget vurderinger
1
... er det hengingsgrunn å trekke inn Marius og Carmen ift Little wing?

mvh
KJ

Suomela

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2009
Antall liker
40
Sted
Jönköping, Sverige
Var lite for rask med den föregående/ovan versionen. Det var denna jag egentligen ville visa.

Häng med till slutet...

/Suomela

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Den ultimate versjonen, bortsett fra Jimis egen.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Som i går da vi koste oss med tråden til FallenA og de ulike versjonene av Voodoo Child så er dette kjempekjekt. Jeg er enig med Oddgeir i at Stevie Ray Vaughan sin tolking er så nær det er mulig å komme. En versjon av Little Wing finnes også her.

Elektron

Vedlegg

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Elektron skrev:
Som i går da vi koste oss med tråden til FallenA og de ulike versjonene av Voodoo Child så er dette kjempekjekt. Jeg er enig med Oddgeir i at Stevie Ray Vaughan sin tolking er så nær det er mulig å komme. En versjon av Little Wing finnes også her.

Elektron
Er vel enig i det. SRV er vel kanskje på alle måter en god nr 2 etter Jimi. :D
Synes likevel det er spennende med alternative versjoner i tillegg. Både Corrs sin og Sting. Det ligger forøvrig noen10+ lange live versjoner av Sting ute. Her tar det vel kanskje litt vel mye av med all slags rare ideer. :D

Mvh
Geir

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Jimi har i utgangspunktet laget en varm og trivelig liten låt, men den er kanskje over altfor fort. Det er smakfullt at han ikke tværer materialet ut. SRV utvider jo låten til episke dimensjoner, med fantastisk tone. Jeg har også sans for Derek & the dominos (for Duane Allman har vel aldri spilt noe dårlig?) sin fyldige rockeversjon.

Med Little Wing synes jeg det er spesielt viktig at den aldri må brukes som et redskap for å la gitaristen vise sine tekniske ferdigheter. Det kler ikke en såpass stillferdig og beskjeden låt.

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
SRV og Marius/Funhouse gjør absolutt ikke skam på denna låta. 8)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Elektron skrev:

Elektron
Det er vel ikke tilfelle :-\
Mvh.KW

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.920
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Herlig tråd ;)

Jimi .... ingen over og ingen ved siden.
Vaughan er nesten der :)

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
KW skrev:
Elektron skrev:

Elektron
Det er vel ikke tilfelle :-\

Mvh.KW
Ikke meningen å feilinformere. Cdplaten ligger på hytten men mente i farten at det var en versjon der. Sorry :-[

Mvh Elektron

Topp Bunn