Verdi på Teac 25x?

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
191
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Heisann,

Driver å rydder litt hjemme, og lurer derfor på hva en kan forvente/håpe på å få for en Teac 25x... Spilleren er identisk med den på bildet. På forhånd takk :)

L

Ludo

Gjest
Tja, jeg kan være grei og gi deg 500,- for den cash i labben ;D

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.571
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Litt vanskelig å si, men en rundt 5000 bør være mulig?
Det er jo en glimrende spiller og et enda bedre drivverk.

Kjøpte for endel år siden en strøken vrds10 for 1500 kr... Men det var nok et sjeldent godt kjøp..

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.915
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Mener jeg så en sånn anonsert på et annet brukttorg, for et par måneder siden for 3500,-
Et flott drivverk er det ;-)

Felix Krull

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Antall liker
35
Sted
Trondheim
Den spilleren kan du få vesentlig mer for dersom den er i strøken stand. Selv om den ikke kostet skjorta som ny, er det snakk om et ettertraktet drivverk som kan modifiseres til nye høyder. Sett gjerne inn en annonse med bud over f.eks. 5500kr+frakt.

B

bamsemann

Gjest
Heisann,

Driver å rydder litt hjemme, og lurer derfor på hva en kan forvente/håpe på å få for en Teac 25x... Spilleren er identisk med den på bildet. På forhånd takk :)

Bør være mulig å få mellom 5-7000 kr, såfremt det er en x verson, og er i orden..

bamsemann.. :)

bjornarp

Fersking
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Sted
Trondheim
Dette er en ypperlig spiller som jeg selv bruker. Kjøpte min for 5500 for 2 år siden og må si meg fornøyd med den prisen. Er det forresten noen som bruker denne med en ekstern dac, er det mye bedre enn den som er i spilleren? Er jo et drivverk av en annen verden.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.162
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Sort går lavere enn champagne.
Og, en bør tenke på at en ny laser til denne er dyr, somregel over € 100 + frakt & mva,
Oppgraderingene (oversampling-chip + digital-filter) kommer på et par høvdinger til, så kommer klokkekrets; 2 klokkekretser om en skal bruke intern-dac'en...+ op-amper+kondensatorer+psu-mod....
Jeg vet den kan bli bra! Men jeg vet også at den kan bli dyr....(har en).

Arne K

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
191
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Takker for svar.. :)

Spilleren har faktisk allerede fått ett nytt hjem..dette er det hi-fi produktet jeg hurtigst har blitt "kvitt". Solgte den med tungt hjerte, er en sjelden byggkvalitet, men kan ikke spare på alt heller.. Sonos som drivverk er i mine ører bedre! ;)

B

bamsemann

Gjest
Dette er en ypperlig spiller som jeg selv bruker. Kjøpte min for 5500 for 2 år siden og må si meg fornøyd med den prisen. Er det forresten noen som bruker denne med en ekstern dac, er det mye bedre enn den som er i spilleren? Er jo et drivverk av en annen verden.
Den er absolutt verdt å sette en ekstern dac på...

Drivverket er klasser bedre enn den innebygde dacen..

Her har du garantert mye å hente..

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Synes den innebygde dac'en er bra jeg.. en separat dac kan vel forandre på lyden, men man skal da visserlig langt opp i pris før den egentlig forbedrer lydkvaliteten..?
Jeg har pleid å like veldig godt alle vrds'er, helt fra VRDS-10, for sin organiske musikalitet. Man kan fort "ødelegge" dette ved å fleske inn en dac spør du meg, og man bør ha tunga rett i munnen. Dessuten er det klare fordeler ved å benytte den fine layouten, den velregulerte psu'en og det velklingende dac-kortet og AD analoge utgangstrinnet som Teac bruker.

Dette er en spiller som låter bedre i en musikalsk forstand enn mange nye 10-20k spillere spør du meg.

Bare et apropos; jeg har hatt noen uheldige opplevelser med VRDS drivverk ift kompatibilitet (lydmessig) med enkelte dac'er, bl.a fra Meridian.. merkelige greier, men noen dac'er låter simpelthen ikke bra på de?

Mvh Vidar P

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.162
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
De innebygde dacene...er blandt de beste av "klassiske" chipper...Men opp-samplings-chippen er "kjip". Og analog-delen (op-ampene) kan med fordel byttes til nyere typer...

Arne K

B

bamsemann

Gjest
Nei her er det masse å hente på en god dac, den innebygde dacen lyder ikke bra..

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Eller bruk den sammen med en dac fra Audio Note! Da er det ikke en eneste mann i hvit frakk å se !(eller høre) ;-)

Topp Bunn