Verdens største platesamling?

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.723
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
lurer på om han har hørt på all musikken, eller om han bare samler plater...

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.428
Torget vurderinger
10
slartibartfast skrev:
lurer på om han har hørt på all musikken, eller om han bare samler plater...
Det lurer jeg også ofte på når jeg hører om platesamlinger på flere tusen og en forutsetter rundt 45 minutter på hver plate. Selv har jeg bare rundt 1000 LP'er og CD'er til sammen og det meste blir bare stående uspillt pga. mange andre gjøremål og prioriteringer. Glad jeg har "holdt bestanden nede" på dette nivået i alle fall, gjennom å selge unna fra tid til annen.

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
Det står at havlparten av platene er nye, da antar jeg uspilte.
More than half of the recordings are actually NEW, and many of the records are worth hundreds or thousands themselves.
Om jeg hadde hatt et slikt lager, så hadde jeg solgt unna en liten del, nok til å opprette et AS med meg selv som ansatt adm.dir og salgsjef, og så hadde jeg levd resten av livet av "salg fra lager" - samt kost meg med å lytte meg gjennom noen hyllemeter pr. år. :)

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.424
zimon skrev:
More than half of the recordings are actually NEW, and many of the records are worth hundreds or thousands themselves.
Om jeg hadde hatt et slikt lager, så hadde jeg solgt unna en liten del, nok til å opprette et AS med meg selv som ansatt adm.dir og salgsjef, og så hadde jeg levd resten av livet av "salg fra lager" - samt kost meg med å lytte meg gjennom noen hyllemeter pr. år. :)
Et av de bedre forslagene jeg har hørt på lenge! ;D

Noen som vil gi gode odds på at fyren var singel?

V

vredensgnag

Gjest
BigSwifty skrev:
zimon skrev:
Et av de bedre forslagene jeg har hørt på lenge! ;D

Noen som vil gi gode odds på at fyren var singel?
Nope. Gift. På Stevehoffman.tv ble han beskrevet som halstarrig usympatisk - den er visst fortsatt til salgs, den samlingen.

kappel

Medlem
Ble medlem
05.12.2007
Antall liker
0
Tenk bare litt på dette før dere legger inn bud :
3mill plater , dvs ca 12000 hyllemeter, eller ca1080 kubikkmeter, med en vekt på ca 600000 kg.
Det betyr at du må fullpakke 28 stk 20fot shippingcontainere ( hjelper ikke å bruke 40fot pga vektbegrensning , da må du likevel ha 21 stk ;). )
men hvis dette ikke er noe problem , og heller ikke prisen , er det jo bare å legge inn bud , rydde kjellerboden , ta en øl og sette seg å vente på å få 14 vogntog inn på gårdsplassen ;D

Toma_99

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2010
Antall liker
1
Nesten bedre å legge på litt mere penger, og kjøpe med huset/lagret hans i samme slangen.. :p
Da hadde man hatt et flott feriehus der man kan slappe av med vinyl..

Toma_99

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2010
Antall liker
1
Men bør en da starte det firmaet i Norge eller USA? Mht vekten på produktet(ene), må en jo uansett ha det lokalisert der..

Topp Bunn