Hei.
Det finnes masse gode høyttalere i små pakker og mange eksempler er dratt fram i denne tråden.
Mitt førstevalg med moderat størrelse men samtidig god fullfrekvent lyd ville vært
Suesskind BEO:
Vis vedlegget 334592
Suesskindaudio | Beo
Dette er en høyttaler fra det ene av Joachim Gerrards to nye selskaper - etter at han forlot Audio Physichs.
Dette er mannen bak Virgo II som nevnes tidligere i tråden og som på ingen måte var analytisk. Gerrard er
flinkere enn noen annen høyttalerkonstruktør jeg vet om, til å sy sammen faselinjære høyttalere med
konvensjonelle dynamiske elementer. Dette betyr varm lyd og fantastisk tegning av lydbilde både i bredde
og dybde. Tåler dessuten å plasseres langt fra hverandre med kort lytteavstand (bredere enn likesidet
trekant). Jeg hørte disse i Munchen 2014 sammen med den grommeste platespilleren fra Loricraft
(Gerrard 501/OL Concourer/Lyra Etna) og høykvalitets tysk elektronikk (av for meg ukjent merke), og
det spilte helt fantastisk. Spørsmålet er om du kan leve med utseende...
Disse er (dessverre) ikke å se i norske butikker (selv om jeg har anbefalt dem for GT hos OHFC) så man
må kanskje påregne å ta dem inn selv. Pris: euro 8.800,- Hør med OHFC.
(Et annet alternativ som har noe av det samme utseendemessig - og lydmessig - er Doxa 8.2 men disse
rager mer enn meteren i høyden.
DOXA - PRODUCTS - SPEAKERS
mvh
Gunnar Brekke