Ventetid på service...?

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
Da var min PS-Audio PPP tilbake fra reperasjon etter 4-5 mnd venting på deler fra PS-Audio!!!
Det gode midt oppi dette er at jeg visstnok har fått det "nyutviklede" regenerator kortet så jeg håper dette er et "brannsikkert" kort ;D
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.892
Antall liker
26.718
Sted
Oslo/Grebbestad
Karla skrev:
JK skrev:
PS-Audio produkter blir reparert i Sverige og blir ikke sendt over dammen. Problemet er at PS-Audio ikke fremskaffer og sender deler, spesielt ikke garanti deler ser det ut som!
Ett ytterligare problem för mig är att verkstaden Golden Age (Generalagenten för
PS Audio) använder är känd som Stockholms långsammaste... :(

Nåt som gjorde mig :mad: var att det bara var 1 års garanti. jag överskred den
med 3 uker. I framtiden ska jag kontrollera garantitider och allmänt rykte av
hififabrikanter innan köp. PS Audio/Golden Age handlar jag aldrig mer av.

När jag läser trådar som denna så är 3 månader inte så farligt. Men jag hoppas
jag får lyssna till mina vinyler till jul i alla fall ;)

Och värt att nämna är suverän service jag fått av Hegel, SVS och REL. Där
handlade det om 1 - 2 uker ibland bara några dagar. Sånt gör mig märkestrogen!!
Karla om garantien gått ut, må du bruke deg av kjøpsloven!!! mener den er 2år i Swe
 

Karla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
319
Antall liker
5
PS Audio tar ej betalt för reservdelarna. Problemet är
att de tar sån lång tid på sig. Se vad JK skriver. Det
verkar vara "normalt" för drit-företaget.

Nu vill jaga bara få tillbaka Riaat. Sen ska jag gå till botten
med det hela.

Helt klart är att service är en parameter att ta med i beslutsunderlaget
när man köper Hifi. Ps-Audio/Golden Age har straffat ut sig.
 

jona89

Medlem
Ble medlem
21.11.2006
Innlegg
22
Antall liker
0
Spørsmål til dere som venter. Hvor ofte syntes folket det er akseptabelt å "purre" på ventende produkter, altså sjekke status?
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Hver dag. Helst to ganger om dagen....
 

hel-elt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2009
Innlegg
462
Antall liker
102
På tide å presentere norsk standard for god service! Leverte min ECI5 til Soundgarten Forus mandag ettermiddag, hentet den mandagen etter! Garanti.
 

Karla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
319
Antall liker
5
Jag skrev till PS Audio direkt före julhelgen. Tonen var
vänlig men bestämd ;)
Jag får en ny GCPH Riaa skickad från Usa inom en vecka.

Det har visat sig genom åren att allt löser sig om man får kontakt
med tillverkaren direkt. Det är när saker går sönder man skådar
det rätta virket hos handlaren. När en Hegelförstärkare krånglade
för några år sedan såg jag på handlaren att han fick ångest. Då
tog jag kontakt med Hegel direkt istället. Snabb service och inga
bekymmer. ;D

Jag köpte en brukt Resolution Audio Cdspelare i somras. Jag mailade
dom i San Franciso och spörde om det fanns någon ny firmware.
Jag fick svar samma dag - - så även det företaget verkar bra att
ha att göra med.
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
og jeg venter fortsatt...... levert her i Norge. Hvor ofte er det vanlig at man må ringe for at man får svar tro...?


_Y





-Y
 

Torek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.07.2008
Innlegg
217
Antall liker
0
Da har Krell'en vært bortreist siden September og jeg har fremdeles ikke fått så mye som en pris på hva det vil koste å reparere den :-\... Det lover imidlertid ikke spesiellt godt, ettersom en av mine gjester tydeligvis har vært så vennlige å helle pilsglasset sitt i forsterkeren min :'( Mulig reparasjonskostnadene blir så omfattende at jeg like gjerne kan se meg om etter en ny.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
YEL skrev:
og jeg venter fortsatt...... levert her i Norge. Hvor ofte er det vanlig at man må ringe for at man får svar tro...?


_Y
For noen år tilbake, var det en purremetode som ble kalt "Olav Thon-metoden". Den gikk ut på å purre opp byggesaker osv. særlig i Oslo kommune, og besto i at man begynner med å ringe sånn hver 14. dag, så hver uke, så hver dag, så to ganger pr. dag osv... Den virker fortsatt!!! Bare prøv.....

;D mvh. VilhelmW
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Har prøvd den metoden også... virker ikke. Venter fortsatt. O svar...



-Y
 

Torek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.07.2008
Innlegg
217
Antall liker
0
Sånt er så usannsynlig kjedelig...og unødvendig :-\
 

Torek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.07.2008
Innlegg
217
Antall liker
0
Så viste det seg omsider at min forsterker mangler serienummer, og høyst sannsynlig ikke lar seg reparere i det hele tatt... Jaja, da har man lært den leksa også :'(
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Torek skrev:
Så viste det seg omsider at min forsterker mangler serienummer, og høyst sannsynlig ikke lar seg reparere i det hele tatt... Jaja, da har man lært den leksa også :'(
Brukte de nesten 4 måneder på å finne ut det :eek:

Mvh.KW
 

Torek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.07.2008
Innlegg
217
Antall liker
0
KW skrev:
Torek skrev:
Så viste det seg omsider at min forsterker mangler serienummer, og høyst sannsynlig ikke lar seg reparere i det hele tatt... Jaja, da har man lært den leksa også :'(
Brukte de nesten 4 måneder på å finne ut det :eek:

Mvh.KW
Det var det jeg også tenkte... :-\
 

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
Torek skrev:
Så viste det seg omsider at min forsterker mangler serienummer, og høyst sannsynlig ikke lar seg reparere i det hele tatt... Jaja, da har man lært den leksa også :'(
Lar den seg ikke reparere fordi den har et "ukjent" serienr eller fordi den er såpass ødelagt at hele "moduler" må byttes ut?

Forøvrig er 4 mnd laaang tid å finne ut dette på.. (Ei heller ukjent for min del som venter på rep av tv med pixelfeil/heving av kjøp. Produsenten klarer hverken å få levert nytt panel eller å si om jeg får hevet kjøpet i stedet. ::))
 

Torek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.07.2008
Innlegg
217
Antall liker
0
Terka skrev:
Torek skrev:
Så viste det seg omsider at min forsterker mangler serienummer, og høyst sannsynlig ikke lar seg reparere i det hele tatt... Jaja, da har man lært den leksa også :'(
Lar den seg ikke reparere fordi den har et "ukjent" serienr eller fordi den er såpass ødelagt at hele "moduler" må byttes ut?
Serienummeret er fjernet, også på embalasjen...uten serienummer vil visst ikke Krell engang gi pris på delene det gjelder. Forøvrig ville delene som trengs sannsynligvis blitt like dyrt eller dyrere enn en ny brukt av samme type.
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
triste greier..

Jeg er like langt.... venter... 0 svar. ikke på tlf ikke pr sms el mail. Vurderer å legge ut navnet på sjappa/vedkomende her.. Men får meg ikke til det..
11 mnd nå...

-Y
 
N

nb

Gjest
Finnes det noen annen premium-bransje hvor enkelte forhandlere, importører og produsenter kan behandle kundene sine slik??
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Torek skrev:
Terka skrev:
Torek skrev:
Så viste det seg omsider at min forsterker mangler serienummer, og høyst sannsynlig ikke lar seg reparere i det hele tatt... Jaja, da har man lært den leksa også :'(
Lar den seg ikke reparere fordi den har et "ukjent" serienr eller fordi den er såpass ødelagt at hele "moduler" må byttes ut?
Serienummeret er fjernet, også på embalasjen...uten serienummer vil visst ikke Krell engang gi pris på delene det gjelder. Forøvrig ville delene som trengs sannsynligvis blitt like dyrt eller dyrere enn en ny brukt av samme type.
Hvorfor er serienummeret fjernet?
Tyvgods eller kjøpt på politiauksjon?
 

Torek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.07.2008
Innlegg
217
Antall liker
0
Anonym skrev:
Torek skrev:
Terka skrev:
Torek skrev:
Så viste det seg omsider at min forsterker mangler serienummer, og høyst sannsynlig ikke lar seg reparere i det hele tatt... Jaja, da har man lært den leksa også :'(
Lar den seg ikke reparere fordi den har et "ukjent" serienr eller fordi den er såpass ødelagt at hele "moduler" må byttes ut?
Serienummeret er fjernet, også på embalasjen...uten serienummer vil visst ikke Krell engang gi pris på delene det gjelder. Forøvrig ville delene som trengs sannsynligvis blitt like dyrt eller dyrere enn en ny brukt av samme type.
Hvorfor er serienummeret fjernet?
Tyvgods eller kjøpt på politiauksjon?,
Det er det jeg også lurer veldig på, men det får jeg nok aldri vite. Har prøvd å få tak i han som solgte meg den en rekke ganger uten hell, og det har vel sine grunner. Han finnes heller ikke i Oslo Hifi-centers system, der han angivelig hadde kjøpt den. Jeg husker nok å sjekke sånt litt grundigere ved fremtidige bruktkjøp.
 
Topp Bunn