Forsterkere Venter i spenning på å hente ASR EMITTER II Exclusive Version Blue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Screamingeagle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    119
    Antall liker
    49
    Sted
    Nesodden
    Da har jeg "gått i fella" og tømt sparepengene til fordel for en ASR. På tross av svært upraktiske dimensjoner, fire enheter og ingen erfaring med produktet, ble jeg svært fascinert gjennom det glade internett. Det blir også spennende og se hvordan den fungerer sammen med kilden Meridian 808 og høyttalerene Chario Ursa Major. Forhåpentligvis blir det en markant oppgradering fra mine Meridian 557 som er verd penga:) Målet er at det blir mer liv og storslagenhet uten å gå på bekostning av oppløsning og presisjon.

    Noen andre her med erfaringer fra denne forsterkeren? Kom også gjerne med synsing rundt mulig matching her...

    images-1.jpeg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis!
    Kan vel nesten ikke gå feil med det valget.
    Liker også ditt valg av ht, noe helt annet enn Hvermannsen. Sammen med KK-suben må jeg si at du har et interessant oppsett :)
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Grattis med knall forsterker, vurderte en slik jeg også men endte opp med en Luxman.
    Ser det ligger som solgt på Finn nå .
     

    Screamingeagle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    119
    Antall liker
    49
    Sted
    Nesodden
    Grattis!
    Kan vel nesten ikke gå feil med det valget.
    Liker også ditt valg av ht, noe helt annet enn Hvermannsen. Sammen med KK-suben må jeg si at du har et interessant oppsett :)
    Ser du har et par KK du også. Fine subs det der. Min er "såvidt" på og legger seg under 50HZ. Man hører ikke at den er der men savner den når den er skrudd av. Vurderer også å ha en til hvis det dukker opp etterhvert.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Grattis!
    Kan vel nesten ikke gå feil med det valget.
    Liker også ditt valg av ht, noe helt annet enn Hvermannsen. Sammen med KK-suben må jeg si at du har et interessant oppsett :)
    Ser du har et par KK du også. Fine subs det der. Min er "såvidt" på og legger seg under 50HZ. Man hører ikke at den er der men savner den når den er skrudd av. Vurderer også å ha en til hvis det dukker opp etterhvert.
    Hei. Ser dere snakker om sub også, det å ha 2 stk, det har jeg også vurdert, dere som kjører med 2 sub`s er det veldig merkbart ? Jeg har Sonus Faber Gravis 2. Vurderer også 1 i tillegg
     

    Gammeln

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Innlegg
    742
    Antall liker
    43
    Graturlerer med en fantastsik forsterker der eneste kjente ulempe vel er "svært upraktiske dimensjoner" som du skriver.
    Skulle fungere med det meste så lenge du ikke har behov for farging av lyden.
    Mitt 12 år gamle eksemplar er til og med godkjent av en rørfanatiker som fri for transistorlyd!
    Og dagens versjon skal være enda bedre.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Da har jeg "gått i fella" og tømt sparepengene til fordel for en ASR. På tross av svært upraktiske dimensjoner, fire enheter og ingen erfaring med produktet, ble jeg svært fascinert gjennom det glade internett. Det blir også spennende og se hvordan den fungerer sammen med kilden Meridian 808 og høyttalerene Chario Ursa Major. Forhåpentligvis blir det en markant oppgradering fra mine Meridian 557 som er verd penga:) Målet er at det blir mer liv og storslagenhet uten å gå på bekostning av oppløsning og presisjon.

    Noen andre her med erfaringer fra denne forsterkeren? Kom også gjerne med synsing rundt mulig matching her...

    Vis vedlegget 521058
    Dette var ett langt mer spennende valg enn dette Hegel greiene du funderte på :) Tommel opp for godt valg.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Grattis!
    Kan vel nesten ikke gå feil med det valget.
    Liker også ditt valg av ht, noe helt annet enn Hvermannsen. Sammen med KK-suben må jeg si at du har et interessant oppsett :)
    Ser du har et par KK du også. Fine subs det der. Min er "såvidt" på og legger seg under 50HZ. Man hører ikke at den er der men savner den når den er skrudd av. Vurderer også å ha en til hvis det dukker opp etterhvert.
    Hei. Ser dere snakker om sub også, det å ha 2 stk, det har jeg også vurdert, dere som kjører med 2 sub`s er det veldig merkbart ? Jeg har Sonus Faber Gravis 2. Vurderer også 1 i tillegg
    I utgangspunktet vil jeg si ja, det er en stor fordel med 2 stk sub. Men alt kommer an på hvordan du får plassert de osv. for å kunne få de skikkelig integrert.

    Hadde KK12012 i sin tid, og den er såpass kjapp og detaljert at den funker fint i ett stereoppsett.

    Sist jeg dreiv å supplerte med subber endte jeg med å plassere de oppå høyttaleren for å få minst mulig problemer med fase osv.
     

    Screamingeagle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    119
    Antall liker
    49
    Sted
    Nesodden
    Da har jeg "gått i fella" og tømt sparepengene til fordel for en ASR. På tross av svært upraktiske dimensjoner, fire enheter og ingen erfaring med produktet, ble jeg svært fascinert gjennom det glade internett. Det blir også spennende og se hvordan den fungerer sammen med kilden Meridian 808 og høyttalerene Chario Ursa Major. Forhåpentligvis blir det en markant oppgradering fra mine Meridian 557 som er verd penga:) Målet er at det blir mer liv og storslagenhet uten å gå på bekostning av oppløsning og presisjon.

    Noen andre her med erfaringer fra denne forsterkeren? Kom også gjerne med synsing rundt mulig matching her...

    Vis vedlegget 521058
    Dette var ett langt mer spennende valg enn dette Hegel greiene du funderte på :) Tommel opp for godt valg.
    Hehe, ja det har du rett i
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Gratulerer med ein av verdas beste integrerte forsterkarar. Han er i praksis så å seie heilt "audiofilt usynleg", noko som gjer at særpreget til andre komponentar i kjeden vert tilsvarande "synlege", så spesielt høgtalarane dine vil no vere avgjerande. Det hadde vore spennande å høyre kva erfaringar du gjer deg framover, så post gjerne om dette.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med fantastisk forsterker, har selv eid Emitter 2 exclusive. Er det den nyeste utgaven, HC utgaven du har kjøpt? Det eneste jeg må si jeg følte manglet da jeg hadde min, var litt mer ‘rå’ power med et litt mer fullendt grep på tunge laster, føltes litt for snilt til tider. Hc utgaven skal være vesentlig bedre. Utrolig forsterker uansett, syntes også den ikke gjorde så mye ut av seg til tross for størrelse og antall, og er veldig flott
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har hatt Emitter 1 tidligere. Dog en noe eldre modell. Ble byttet i kaoset jeg hadde, den tiden jeg skulle teste ut mest mulig. Skal ikke se bort fra at det kommer en ny en senere. Vil si at den er så gjennomsiktig som noen som jeg har hatt før. Alt kommer frem. Begrensninger i lyden vil være høyttalerene, plassering av de og sweetspot samt akustikk. Noen vil kanskje oppleve den som kjedelig, da den ikke legger til noe. Har desverre aldri hørt Emitter 2 i omgivelser jeg kjenner.

    Gratulerer med ny forsterker. Blir flott gave til deg selv det. Håper du har stort juletre!
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Gleder meg oppriktig på dine vegne - du som har ervervet deg Emitter II. Ei heller er de dyre, jeg vil påstå regelrett billige, mot hva man får.

    Så en annen her i tråden, som valgt Luxmann, skulle vært moro og visst hva japsen tok tyskeren på.
     

    Screamingeagle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    119
    Antall liker
    49
    Sted
    Nesodden
    Gratulerer med fantastisk forsterker, har selv eid Emitter 2 exclusive. Er det den nyeste utgaven, HC utgaven du har kjøpt? Det eneste jeg må si jeg følte manglet da jeg hadde min, var litt mer ‘rå’ power med et litt mer fullendt grep på tunge laster, føltes litt for snilt til tider. Hc utgaven skal være vesentlig bedre. Utrolig forsterker uansett, syntes også den ikke gjorde så mye ut av seg til tross for størrelse og antall, og er veldig flott
    Info om forsterker:
    ASR Emitter II Exclusive battery AKE2X210 (30th Anniversary Edition)
    Version Blue
    chrom plated heatsinks
    chromfeet for 2x psu and 1x battery psu
    1,5 mtr. Cable between psu + battery to main-unit
    WBT Nextgen package in silver: 4 pole plug 705 ag and 4 RCA 210 ag for CD 1 and Direct
    second pair of speaker output for Biwire
    also with WBT Nextgen 4 pole plug 705 ag
    special-engraving as follows: only ASR Logo on psu and battery psu
    30 anniversary edition ingraved on the backside mainunit
    Roman Letters (0 I II III IV V) on front- and backside mainunit

    Den ble kjøpt ny på Stereofil i 2010 og ble visstnok også oppgradert til siste versjon i 2015 på samme sted.
    Vet ikke helt hva alt dette innebærer ifht andre modeller eller hva "HC" betyr. Kan du forklare?
     
    Sist redigert:

    Screamingeagle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    119
    Antall liker
    49
    Sted
    Nesodden
    Har hatt Emitter 1 tidligere. Dog en noe eldre modell. Ble byttet i kaoset jeg hadde, den tiden jeg skulle teste ut mest mulig. Skal ikke se bort fra at det kommer en ny en senere. Vil si at den er så gjennomsiktig som noen som jeg har hatt før. Alt kommer frem. Begrensninger i lyden vil være høyttalerene, plassering av de og sweetspot samt akustikk. Noen vil kanskje oppleve den som kjedelig, da den ikke legger til noe. Har desverre aldri hørt Emitter 2 i omgivelser jeg kjenner.

    Gratulerer med ny forsterker. Blir flott gave til deg selv det. Håper du har stort juletre!

    Ja, det blir ikke så mange julegaver til resten av familien nå;) Jeg kommer jo fra Meridian 557 som nok også har et rykte på seg for å være behagelig og kontrollert, så jeg håper at ASR likevel klarer å overgå den på "liv og røre"
     
    Sist redigert:

    Screamingeagle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    119
    Antall liker
    49
    Sted
    Nesodden
    Gratulerer med ein av verdas beste integrerte forsterkarar. Han er i praksis så å seie heilt "audiofilt usynleg", noko som gjer at særpreget til andre komponentar i kjeden vert tilsvarande "synlege", så spesielt høgtalarane dine vil no vere avgjerande. Det hadde vore spennande å høyre kva erfaringar du gjer deg framover, så post gjerne om dette.

    Interessant. Man leser og hører seg jo gjerne både blind og døv på eget utstyr. Meridian 808i var visstnok noe av det bedre å oppdrive som CD-kilde da den kom i 2006. Chario Ursa Major er det også skrevet mye bra om ifht at de kan bli med høyt opp i "ligaen" med heftig elektronikk. Dette kan man jo ta med et par klyper havsalt, da anmeldelser alltid blir subjektive og tiden går framover. Likevel har jeg tro på at dette kan bli bra. Jeg skal selvfølgelig prøve å få til en liten review når stæsjet er på plass.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Fint å få fleire meiningar om ASR Emitter. Eg har jau hatt min ganske lenge, og det er rart med slikt som ein venjer seg til over tid. Anlegget mitt er svært nøytralt, kanskje hakket meir nøytralt enn godt er (som det skulle vere negativt i seg sjølv). Eg har fleire gongar tenkt at nokre monstrøse rørforsterkarar kunne gjort seg, men når eg no ikkje endrar noko, kjem det kanskje av at anlegget er fritt for alle tendensar. Skulle gjerne testa nokre forsterkarar i 500 watts-klassen, men det er ein del logistikk med sånt, så det vert nok utsett ei stund til....
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fint å få fleire meiningar om ASR Emitter. Eg har jau hatt min ganske lenge, og det er rart med slikt som ein venjer seg til over tid. Anlegget mitt er svært nøytralt, kanskje hakket meir nøytralt enn godt er (som det skulle vere negativt i seg sjølv). Eg har fleire gongar tenkt at nokre monstrøse rørforsterkarar kunne gjort seg, men når eg no ikkje endrar noko, kjem det kanskje av at anlegget er fritt for alle tendensar. Skulle gjerne testa nokre forsterkarar i 500 watts-klassen, men det er ein del logistikk med sånt, så det vert nok utsett ei stund til....
    Du får knalle til på en Emitter 2 til og kjøre de som monoblokker. :)
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    904
    Antall liker
    446
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Stacke dem så vil de ha samme utforming som Mcintosh mc2kw :cool:
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Gleder meg oppriktig på dine vegne - du som har ervervet deg Emitter II. Ei heller er de dyre, jeg vil påstå regelrett billige, mot hva man får.

    Så en annen her i tråden, som valgt Luxmann, skulle vært moro og visst hva japsen tok tyskeren på.
    Hei. Det var rett og slett pga varmen og dybden i Luxman L-509X`n. ASR ble for kald og virket "stiv" i lyden, jeg testet også et par andre varianter hos Stereofil, men var ikke i tvil om mitt valg.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.122
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Fint å få fleire meiningar om ASR Emitter. Eg har jau hatt min ganske lenge, og det er rart med slikt som ein venjer seg til over tid. Anlegget mitt er svært nøytralt, kanskje hakket meir nøytralt enn godt er (som det skulle vere negativt i seg sjølv). Eg har fleire gongar tenkt at nokre monstrøse rørforsterkarar kunne gjort seg, men når eg no ikkje endrar noko, kjem det kanskje av at anlegget er fritt for alle tendensar. Skulle gjerne testa nokre forsterkarar i 500 watts-klassen, men det er ein del logistikk med sånt, så det vert nok utsett ei stund til....
    Har du prøvd Hypex Ncore eller DP A1S på MBL ene?
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Gleder meg oppriktig på dine vegne - du som har ervervet deg Emitter II. Ei heller er de dyre, jeg vil påstå regelrett billige, mot hva man får.

    Så en annen her i tråden, som valgt Luxmann, skulle vært moro og visst hva japsen tok tyskeren på.
    Hei. Det var rett og slett pga varmen og dybden i Luxman L-509X`n. ASR ble for kald og virket "stiv" i lyden, jeg testet også et par andre varianter hos Stereofil, men var ikke i tvil om mitt valg.
    Dette gjev meining. Luxman har veldig hyggjeleg klangstruktur, og gjer ein kjempejobb om høgtalarane passar. Matchar til dømes JBL svært godt, og kan tilføre akkurat den aninga med varme mange likar. ASR er nesten utan lydleg "fingeravtrykk", og har noko vanvittig med krefter når det trengs. Dei kan drive kva som helst av lastar. Men skal du ha "tilført krydder", må du sjå andre stadar.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Fint å få fleire meiningar om ASR Emitter. Eg har jau hatt min ganske lenge, og det er rart med slikt som ein venjer seg til over tid. Anlegget mitt er svært nøytralt, kanskje hakket meir nøytralt enn godt er (som det skulle vere negativt i seg sjølv). Eg har fleire gongar tenkt at nokre monstrøse rørforsterkarar kunne gjort seg, men når eg no ikkje endrar noko, kjem det kanskje av at anlegget er fritt for alle tendensar. Skulle gjerne testa nokre forsterkarar i 500 watts-klassen, men det er ein del logistikk med sånt, så det vert nok utsett ei stund til....
    Har du prøvd Hypex Ncore eller DP A1S på MBL ene?
    Nei. Må google litt når eg får tid, så skal eg vurdere det.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med fantastisk forsterker, har selv eid Emitter 2 exclusive. Er det den nyeste utgaven, HC utgaven du har kjøpt? Det eneste jeg må si jeg følte manglet da jeg hadde min, var litt mer ‘rå’ power med et litt mer fullendt grep på tunge laster, føltes litt for snilt til tider. Hc utgaven skal være vesentlig bedre. Utrolig forsterker uansett, syntes også den ikke gjorde så mye ut av seg til tross for størrelse og antall, og er veldig flott
    Info om forsterker:
    ASR Emitter II Exclusive battery AKE2X210 (30th Anniversary Edition)
    Version Blue
    chrom plated heatsinks
    chromfeet for 2x psu and 1x battery psu
    1,5 mtr. Cable between psu + battery to main-unit
    WBT Nextgen package in silver: 4 pole plug 705 ag and 4 RCA 210 ag for CD 1 and Direct
    second pair of speaker output for Biwire
    also with WBT Nextgen 4 pole plug 705 ag
    special-engraving as follows: only ASR Logo on psu and battery psu
    30 anniversary edition ingraved on the backside mainunit
    Roman Letters (0 I II III IV V) on front- and backside mainunit

    Den ble kjøpt ny på Stereofil i 2010 og ble visstnok også oppgradert til siste versjon i 2015 på samme sted.
    Vet ikke helt hva alt dette innebærer ifht andre modeller eller hva "HC" betyr. Kan du forklare?
    Hc eller HV som de sier nå, High Voltage. Du kan lese alt om det her. Er uansett en knall forsterker, du kommer garantert til å bli utrolig fornøyd :http://www.asraudio.de/Epdf/IE16News.pdf
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ååå jeg skulle gjerne vert en flue på veggen når screamingeagle skal pakke ut dette å ser størrelsen på "hendelse" Her er det bare å glede seg, masse!
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Fint å få fleire meiningar om ASR Emitter. Eg har jau hatt min ganske lenge, og det er rart med slikt som ein venjer seg til over tid. Anlegget mitt er svært nøytralt, kanskje hakket meir nøytralt enn godt er (som det skulle vere negativt i seg sjølv). Eg har fleire gongar tenkt at nokre monstrøse rørforsterkarar kunne gjort seg, men når eg no ikkje endrar noko, kjem det kanskje av at anlegget er fritt for alle tendensar. Skulle gjerne testa nokre forsterkarar i 500 watts-klassen, men det er ein del logistikk med sånt, så det vert nok utsett ei stund til....
    Har du prøvd Hypex Ncore eller DP A1S på MBL ene?
    Nei. Må google litt når eg får tid, så skal eg vurdere det.
    Var ikkje klar over at Hypex var sjølvbygg. Så det vert nok ikkje noko av. Når det gjeld DP har eg venta på at Electrocompaniet skulle vidareføre noko av Erntsen, men etter kvar som tida går, vert eg mindre og mindre optimistisk om at det skal skje...
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Ååå jeg skulle gjerne vert en flue på veggen når screamingeagle skal pakke ut dette å ser størrelsen på "hendelse" Her er det bare å glede seg, masse!
    Men kvar skal han gjere av emballasjen? Den må takast vare på, i tilfelle batteripakken skal oppgraderast om ti års tid....
     

    Screamingeagle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    119
    Antall liker
    49
    Sted
    Nesodden
    Førsteinntrykk etter en halvtimes tid:
    Alt er mye større, mer detaljert, mer behagelig, mer luftig, mer naturtro, mer kraftfullt, mermermermer og FOR EN BASS!! For første gang tror jeg faktisk at Ken Kreisel skal ta seg en tur ut på bruktmarkedet, for den virker det ikke som om jeg trenger mer..... I brukermanualen står det at lyden ikke vil være veldig imponerende før forsterkeren har stått påskrudd i noen timer.....da har jeg tydeligvis mer å glede meg til.

    Noen ulemper? Ja, fjernkontrollen til Meridianen går på samme "koder" som ASR. Når jeg f. eks stopper en CD, går ASR i standby...... Noen tips her?
    I tillegg blir det etterhvert et nytt møbel hvor alt kan stå i hver sin hylle. Jeg "trenger" også nye høyttalerkabler...

    Tusen takk til fleksibel samboer som synes det er greit å ha et halvt artilleri i stua;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn