Vennetråder, hva er poenget?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Dette er hentet fra tråden 'DP menigheten':

Hydrolift skrev:
Hva er så fantastisk med DP? Føler at disse produktene har blitt hauset så vanvittig opp i skyene. Fortell? Forklar? Hvorfor?
Hydrolift skrev:
eneste erfaring jeg har er av dp er en test: dpa1 vs adyton cordis 1..8 og det var liten tvil hvem som spilte fletta av hvem.
adyton spilte ringer rundt dp og dette sier jeg ikke fordi jeg hater dp eller har noe som helst i mot dp eller deres produkter. ei heller fordi jeg er en adyton fundamentalist. dette var kun en session hvor jeg i utgangspunktet skulle lytte til dpa1, men etter kort tid foreslå selger å heller høre på adyton, da jeg underveis kommenterte at dette ikke var spesielt imponerende. og du verden som adyton gjorde rett der dp gjorde, jeg vil ikke si feil, men det låt hvertfall annerledes i negativ forstand. dette er egentlig litt synd med tanke på at jeg hadde STORE forventninger til DP etter all skryten og de gode testene.

så hvis noen har et referanse anlegg som inneholder dp produkter, dpa1s f.eks. og bor i oslo, kunne jeg gjerne tenke meg å ta en tur for å bli overbevist. vin og sjokolade spanderer jeg, ikke tolk det på feil måte, hehe.
Jurassic skrev:
Zomby_Woof skrev:
Jurassic skrev:
Litt tidlig på morgenen for deg?
Er allerede en tråd med Adytons venner litt lengre nede på siden.
Hva i all verden er da poenget med å diskutere Adyton i DP-tråden?
Hvis du tar og leser det JEG har skrevet har jeg ikke diskutert Adyton i denne tråden.

Eneste jeg har nevnt angående Adyton er at Cordis 1.8 ikke er en 100 Watts forsterker.

Hva i all verden har jeg gjort for å få deg så grinete?
Hvis du leser innlegget mitt, og ser hvem jeg quoter, så ser du kanskje også hva som er min agenda.

Det er overhode ikke du som har fått meg grinete, men derimot Hydrolift. Jeg ser ikke noen god grunn til å la et innlegg med dissing av produsenten/produktet/temaet styre tråden. De hører ikke hjemme under vennetråder i det hele tatt. Det som går til deg, Jurassic er en bønn om å ikke fortsette/forsterke et innspill som leder tråden vekk fra 'vennenes' interesse.

Dette er hjørnet for vennetråder, og dermed 'vennenes' tråder.

Det finnes vennetråder her for merker og produkter som jeg rett og slett synes ''låter bæsj, og har ingen interesse'' (Ø. Sunde).

Disse trådene er for de som mener noe annet. Derfor holder jeg meg unna.

Såpass respekt for andres smak og interesse bør være normen.

Om et merke jeg ikke liker dukker opp under HIFI generelt er det åpent for å komme med innvendinger.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Problemstilligen med at folk som IKKE er venner av et merke poster innlegg er ikke noe nytt...Personlig må jeg si at det er DIREKTE tåpelig å forsvare egen smak med diverse oppgulp under en tråd om et annet merke..,. De får heller starte sin egen tråd eller holde sine dårlige manerer i skjakk ! :)

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Ja, se Rel-tråden, der gikk det helt skeis. Gud, hvor koselig det er i naim-tråden ;D

J

Jurassic

Gjest
Zomby:

Hvis du tar deg tid til å lese innlegg fra nr 53 til 57 i DP tråden ser du at jeg ikke bidrar til å hverken fortsette eller forsterke et innspill som leder tråden vekk fra DP.

Og det innlegget fra meg du quoter blir fremstilt feil når ikke de foregående innleggene vises her i denne tråden.

Red.
Mener du at det ikke er lov til å korrigere et upresist innlegg?

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.509
Torget vurderinger
4
MaHa skrev:
Ja, se Rel-tråden, der gikk det helt skeis. Gud, hvor koselig det er i naim-tråden ;D
Det er fordi naim-tråden er så sabla lang at ingen gidder å sette seg ned og lese igjennom elendigheten ;)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
pelsjeger skrev:
MaHa skrev:
Det er fordi naim-tråden er så sabla lang at ingen gidder å sette seg ned og lese igjennom elendigheten ;)
;D ;D

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Poenget med slike tråder er at vi som har/eier produkter som hører under respektive vennetråd kan velte oss i vår engen selvgode tilfredshet uten å plage andre.

Trodde det var ganske åpenbart.

Finn noe annet så sutre for!

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Jeg mener at hvis man har prøvd produktet så kan man få si hva man mener i en vennetråd. Men alt i alt bør det vara positive innlegg... Og si "denne her er bære enn den dritten dekk har" blir litt dumt.
"Hva er så fantastisk med DP? Føler at disse produktene har blitt hauset så vanvittig opp i skyene. Fortell? Forklar? Hvorfor?" - dette blir bare et helt idiotisk innlegg.

"eneste erfaring jeg har er av dp er en test: dpa1 vs adyton cordis 1..8 og det var liten tvil hvem som spilte fletta av hvem.
adyton spilte ringer rundt dp og dette sier jeg ikke fordi jeg hater dp eller har noe som helst i mot dp eller deres produkter. ei heller fordi jeg er en adyton fundamentalist. dette var kun en session hvor jeg i utgangspunktet skulle lytte til dpa1, men etter kort tid foreslå selger å heller høre på adyton, da jeg underveis kommenterte at dette ikke var spesielt imponerende. og du verden som adyton gjorde rett der dp gjorde, jeg vil ikke si feil, men det låt hvertfall annerledes i negativ forstand." - preferanser, sagt på en dårlig måte.

"dette er egentlig litt synd med tanke på at jeg hadde STORE forventninger til DP etter all skryten og de gode testene." - dumt skrevet.

Pk

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jurassic. Jeg er ikke ute etter deg. Grunnen til at jeg quotet ditt innlegg er ganske enkelt at du kommenterte at jeg opprettet en Adyton-tråd når det allerede eksisterte en. Poenget med denne var som nevnt å lede Adyton ut av DP-tråden.

Enda en gang: Det er ikke deg jeg er sur på.

Jeg bare ber om at avsporinger ikke besvares. 'Lov til' er vel litt drøyt. Men ja, jeg mener at ethvert svar på avsporingene lar dem fortsette, og dermed ødelegger trådene.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
I følge Geir Tømmervik, som fører både Adyton og dp, vil han ikke la Fidelity teste Adyton Cordis 1.8, nettop fordi den er så mye bedre enn dp a1s til samme pris. Han synes det er viktig at dp har et godt rennomè så de får solgt produktene sine.

Men hva som er vitsen med vennetråder? Det blir jo mye opp til vennene i den enkelte tråd å avgjøre.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Erland skrev:
Poenget med slike tråder er at vi som har/eier produkter som hører under respektive vennetråd kan velte oss i vår engen selvgode tilfredshet uten å plage andre.

Nettopp!

Og også for å pludre om matching og annet kos, uten å måtte sile ut oppgulp fra alle de som ikke liker hjertebarnet vårt.

En vennetråd skal vel helst være 'to the point'.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
BT skrev:
I følge Geir Tømmervik, som fører både Adyton og dp, vil han ikke la Fidelity teste Adyton Cordis 1.8, nettop fordi den er så mye bedre enn dp a1s til samme pris. Han synes det er viktig at dp har et godt rennomè så de får solgt produktene sine.

Men hva som er vitsen med vennetråder? Det blir jo mye opp til vennene i den enkelte tråd å avgjøre.
Håper en privatperson stiller med sin Cordis 1.8 slik at det kan foretas en test. Det Tømmervik prøver på er å få eget produkt, som gir mest penger i lomma, til å virke best UTEN at Fidelity får teste. Dette blir latterlig av herr GT ;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Viking skrev:
BT skrev:

Håper en privatperson stiller med sin Cordis 1.8 slik at det kan foretas en test. Det Tømmervik prøver på er å få eget produkt, som gir mest penger i lomma, til å virke best UTEN at Fidelity får teste. Dette blir latterlig av herr GT ;)
Jeg er redd KV har for mye respekt for GT til at han vil gjøre det uten tillatelse fra GT.
Men Lyd & Bilde fikk jo lov å teste Cordis 1.8, så det er litt merkelig. De ble jo helt himmelfallen av den. Kanskje GT er redd for en mer nyansert omtale. Ikke vet jeg.

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Når det gjelder DP vs. Adyton vil jeg på bakgrunn av det jeg har hørt
av Adyton (Opera og 3B) på ingen måte si at disse spilte ringer rundt
DP-forsterkere.
Flere mener forøverig at Opera er den beste forsterkeren Adyton har
produsert.

Innleggene til Hydrolift illustrerer på en særdeles god måte hvorfor jeg
mener at OHC ikke bør selge DP. GT har som kjent interesser i Adyton
og vil ved enhver anledning fremheve Adyton på bekostning av DP.
For en slu selger med lang fartstid vil det heller ikke være spesielt van-
skelig å kaste blår i øynene på en godtroende kunde.

J

Jurassic

Gjest
Nye Adyton har ingenting til felles med gamle Adyton å gjøre heller utenom navnet.

Forøvrig synes jeg DP lager kremprodukter, kunne godt tenkt meg noe DP selv men jeg har egentlig bestemt meg for å kutte ut byttesirkuset dessuten er ikke A1 så ofte til salgs.

Z

Zomby_Woof

Gjest
BT skrev:

Siden avsporingen allerede er et faktum.  ;)

Grunnen til at GT ikke vil ha Cordis 1.8 testet er at L&B har gitt den en himmelstormende, panegyrisk, reservasjonsløs og unyansert test (eller lovprising, som er mer korrekt). Dette bildet er akkurat hva GT ønsker seg. Selvsagt vil han ikke ha det nyansert. Han er ikke det minste interessert i å ta sjansen heller. Derfor får ingen andre teste den, ikke bare Fidelity, ingen! Dette er forståelig nok. At han vil ha forsterkeren presentert akkurat slik for Fidelitys er også bare naturlig. Derfor rykket han inn en tosiders annonse i et tidligere Fidelity, hvor testen fra L&B var gjengitt i sin helhet. Denne hadde ingen tydelig overskrift, og kunne derfor lett forveksles med redaksjonelt stoff. At han unnlater å la Fidelity teste Cordis 1.8 for å skjerme DP A1 er tull og tøys!!

Eller som Mor Aase ville sagt: ''Geeir, du lyver!'' ''Gjør jeg ei!'' svarte Geeir.....

Legg merke til at dette ikke handler om forsterkerne, men GT/OHFC, og markedsføringsstrategi.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Viking skrev:
BT skrev:

Det er ikke ofte jeg er enig med deg, men har traff du spikeren på hodet Viking.

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
wotg skrev:
Viking skrev:
BT skrev:

Det er ikke ofte jeg er enig med deg, men har traff du spikeren på hodet Viking.
Gomåren, folx...... ;D Hmm... jeg har hørt grisedyre... & avanserte anlegg som JEG opplevde som "feil" tunet & "feil" matchet både rom... & utstyrsmessig......... uitifra MINE lydpreferanser... & opplevelse der & da...... MEN ikke dermed sagt at alle andre ville opplevd det sånn som jeg opplevde det...... mao mener jeg at det blir grunnleggende galt å påstå at f.eks. DP... eller adyton for den saks skyld er dårlige produkter...... Noen av MINE aller beste... råeste... & mest vidunderlige musikkopplevelser har jeg hatt med Krell som jeg forøvrig er den heldige... & privilgerte eier av...... men jeg har nær selvsagt hørt flere såkalte seriøse hifi selgere påstå at Krell er dårlige prdukter...... jeg synes det er både trist... useriøst & unødvendig at de prøver å pushe sine egne produkter ved å disse f.eks. Krell...... + at det er respektløst overfor meg som kunde / musikkelsker...... :( Det var dagens urk fra meg...... ;)

Mvh DoMentor......... c",)

PS... vi dør neppe av å respektere hverandres preferanser...... & glede oss over andres gode musikkopplevelser formidlet på SITT favoritt / referanseutstyr, også........ :D :D :D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Erland skrev:

hehe, presist.

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
Gago skrev:
Erland skrev:

hehe, presist.
Nemmelig...... ;D ;D ;D

Topp Bunn