Vennetråd Wiim Streamere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.655
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har lyttet til plus amp? Skal ordne et TV/stereo system til en venn. Han har Dali 104-DXT som er ganske lettdrevne og svært oppløste. Fikk også tak i en matchende Denon CD spiller 👌🏻. Men vi må vurdere plus amp kontra plus med ekstern forsterker. Også skal han ha subwoofer. Stuen er ikke stor. Min erfaring med Texas 3255 forsterkeren er at den låter mer enn bra nok i mange sammenhenger.

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    599
    Torget vurderinger
    3
    Ok,takker for svar. Hvordan er det med Qobuz Connect,noen erfaringer ang stabilitet der? Eller er det Spotify Connect som e mest stabil? Eller krype til korset og bruke app i Wiim?

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    16.646
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Qobuz connect er dønn stabilt. Og du får det til å virke som om det er en nedtur å bruke Wiim sin egen app? Den er meget intuitiv og stabil.

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    599
    Torget vurderinger
    3
    Det er ikke en nedtur akkurat men mangler lyrics som æ bruker endel og kjerringa synes det e et must. Og så blir det ikke sømløst hvis æ hopper i bilen og da må bruke Tidal appen.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.234
    Vedrørende stabilitet. Jeg erfarer at Qobuz innimellom kan stoppe nå når jeg har valgt >192000. Det skjer ikke så ofte, men da jeg hadde den til CD kvalitet kunne jeg spille kontinuerlig 24/7 uten problemer. Jeg spekulerer om problemet er lokalt hvor Squezeelite snubler når den skal bytte SR og dermed stopper spillekø.

duc916

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har lyttet til plus amp? Skal ordne et TV/stereo system til en venn. Han har Dali 104-DXT som er ganske lettdrevne og svært oppløste. Fikk også tak i en matchende Denon CD spiller 👌🏻. Men vi må vurdere plus amp kontra plus med ekstern forsterker. Også skal han ha subwoofer. Stuen er ikke stor. Min erfaring med Texas 3255 forsterkeren er at den låter mer enn bra nok i mange sammenhenger.
    Har ikke hørt noen av de, men har de ikke forskjellig dac chip (?). Begge har vel 3255 forsterker chiper (?)
    Sub, aktiv eller passiv ? Hvis en tenker passiv, så er kanskje en Fosi mono amp noe som kunne vært et alternativ (?)

fro

Medlem
    Ble medlem
    24.10.2017
    Antall liker
    0
    Hei WiiM venner. Spørsmål ang platespiller og WiiM Amp Ultra. Har koblet platespiller med RIAA trinn og på Line-in på WiiM. Spørsmålet er om det er noe anbefalt innstilling på linjeinngangen? Tenker på sample rate og Bit depth. Er det bare mitt øre som gjelder eller er det noe standard eller teknisk som er best med tanke på Vinyl? Hvor høy kvalitet er eller var det på LP? Er jo fristene å tenke at 192 /24 Bit er best. Prøvd litt fram og tilbake, men ikke lett når lyden klipper litt når man bytter... Takker

Sist redigert:

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.234
    Hei WiiM venner. Spørsmål ang platespiller og WiiM Amp Ultra. Har koblet platespiller med RIAA trinn og på Line-in på WiiM. Spørsmålet er om det er noe anbefalt innstilling på linjeinngangen? Tenker på sample rate og Bit depth. Er det bare mitt øre som gjelder eller er det noe standard eller teknisk som er best med tanke på Vinyl? Hvor høy kvalitet er eller var det på LP? Er jo fristene å tenke at 192 /24 Bit er best. Prøvd litt fram og tilbake, men ikke lett når lyden klipper litt når man bytter... Takker
    Selv kjører jeg 768kHz SR bare fordi jeg kan ;) Men fra 48kHz burde filtrene i analog til digital konverteringen være ute av veien for det man regner som passband.

Det er ikke klart for meg hvilken frekvens intern DSP i Wiim opererer med. Men ideelt burde man velge samme frekvens til ADC konverteringen. Basert på hvilken prosessor Wiim benytter ville jeg tippe dem kjører enten fast 48 eller 96kHz og resampler alt til dette formatet uavhenging om det lavere eller høyere på inngangen.

Merk at dette bare er spekulasjoner da det er fult mulig å få en Raspberry Pi 3 som benytter samme CPU til å kjøre med variabel resampler. Men da med dropout m.m. som resultat når det blir for mye last. Noe man gjerne omgår i komeriselle produkter nettopp med å benytte fast SR. Som eksempel så velger min RME ved 768kHz å kjøre et mindre krevende mykt filter samt jeg får tilgang færre PEQ filtre.

• Liker
    Reaksjoner: fro
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn