Venner av QNKTC/Henry Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Baldiman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.06.2009
    Innlegg
    127
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har ikke prøvd å koble strøm på først enda. Men det kan jeg gjøre når jeg får laget en ny kabel. Peak-meteret danser litt frem og tilbake, så den gir kanskje noe ujevn strøm. Jeg kan prøve å koble den via skilletrafo du ser i bakgrunnen. (brukes på teddy pardo til Naim'en) Kanskje det hjelper. Skal rote frem multimeteret fra skuffen og sørge for at den ikke overgår 6V før jeg kobler på neste gang. Moro dette her :)
     

    Baldiman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.06.2009
    Innlegg
    127
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Så den i dag jeg også, da jeg kom fra Hi-fi klubben i andre enden av gata. Kjøpte en Audioquest Jitterbug.. Kort fortalt, som jeg pleier å si om din DAC. Løp og kjøp!
     

    Baldiman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.06.2009
    Innlegg
    127
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Hvis denne Jitterbug gir et så bra løft som jeg med fler syns, hvorfor bygges den ikke bare inn i dac'er?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan kan denne egentlig gjøre det den lover?
     

    maka

    Fersking
    Ble medlem
    05.10.2015
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Kjøpte en HA dac nylig. Lyden er veldig bra, men det er støy i bakgrunnen. Mistenker pga. USB strøm. Hvordan håndterer dere dette? Har bestilt jitterbug, men ellers... Kan man kjøpe ekstern strømforsyning? Tips? :p
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    403
    Antall liker
    239
    Torget vurderinger
    14
    Bruker per i dag en Squeezebox Touch og coax til en Rega Dac. Regaen skal jo være god til prisen. Har jeg noe å hente på å kjøre usb ut fra Squeezebox til en Henry USB Dac, kontra nåværende løsning?. Noen som har gjort noen tilsvarende erfaringer? Vurderer å kjøpe en Henry Audio DAC128 mkII
     
    Sist redigert:

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    869
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    Bruker per i dag en Squeezebox Touch og coax til en Rega Dac. Regaen skal jo være god til prisen. Har jeg noe å hente på å kjøre usb ut fra Squeezebox til en Henry USB Dac, kontra nåværende løsning?. Noen som har gjort noen tilsvarende erfaringer? Vurderer å kjøpe en Henry Audio DAC128 mkII
    Tror ikke du får lyd ut av USB'en uten å tweake softwaren i Touch. Om du får til det, så er du også avhengig av at dac'en kan bruke generic usb-driver.
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    403
    Antall liker
    239
    Torget vurderinger
    14
    Touchen er tweaket slik at jeg kan bruke usb kabel til Rega DAC, som forøvrig ikke er asynkron. Det jeg lurer på er om Henry Audio dac'en er asynkron, altså styrer klokken om den er koblet til Touch?
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Hei Kjetil,

    DACen er asynkron. Den er det med både USB Audio Class 1 og med UAC 2. Jeg har selv ikke brukt den med Sqeezebox, men de som har gjort det har ikke kommet tilbake med særlig mye spørsmål.

    Det er uansett 14 dagers åpent kjøpt som alt annet man kjøper i webshop i Norge. Så det er fullt mulig for deg å teste den og returnere den om den ikke skulle virke. Og om alt funker, er jeg nysgjerrig på oppsettet. Hadde vært fint med en oppskrift og noen bilder etc. i denne tråden.


    Børge
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Stilig! Flott estetikk med harde bokser og mykt teppe :)

    Børge
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gratulerer med en springskalle av en omtale i 6moons, Børge! Om ikke den får folk til å åpne øyne og ører, er det ikke rettferdighet i verden.
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    :) De gjorde en veldig, veldig grundig test der, ja!

    Børge
     

    larsy1995

    Medlem
    Ble medlem
    11.06.2013
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Kjøpte meg en MKII for noen dager siden, fikk den i posten i går og er stor fornøyd!

    Jeg har derimot ett lite spørsmål. Jeg har brukt JPlay som ASIO driver det siste året, og jeg kan fint velge DACen i UAC1, men når jeg er i UAC2 modus finner ikke lenger JPlay DACen. Heller ikke Infinity Blade SQ spilleren som krever ASIO for å kunne spille av musikk finner UAC2 driveren.

    Noen tips? Er ikke så glad i JRiver eller Foobar, da de høres litt tamme ut i forhold.
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Så bra at du liker den!

    Den enste måten å finne DACen på i kombinasjonen Windows og UAC2 er via ASIO-driveren som ligger på websiden. I UAC2 forsvinner den fra listen over lyskort som Windows kjenner igjen. Dette er gjort med vilje for å unngå "forurensning" av hi-res-playback med "pling you got mail" type lyder og fordi kommersielle UAC2-drivere som funker med alt av Windows-programmer koster det hvite ut av øyet.

    Fra JRiver og Foobar er det lett å sende musikk til ASIO-driveren "asio uac2". Det skal også være mulig å lage en kjede av ASIO-drivere hvor playeren sender lyd til JPLAY, som i sin tur sender den videre til ASIO-driveren som DACen bruker. Dette er forholdsvis avansert bruk av ASIO og noe jeg selv ikke har testet på en lang stund.

    For å gjøre det hele enda litt mer komplisert, finnes ASIO-drivere i 32- og 64-bits varianter. Så godt som alle programmer som kan ta inn en ASIO-driver bruker 32-bits varianten. Den installeres automatisk med installer-programmet på websiden. Det kan hende at JPLAY som standard forventer en 64-bits ASIO-driver. Det har jeg ikke fått til å putte inn i installeren. Hvis noen her kan noe om oppsett av windows-installere, gi lyd! Derimot finnes 64-bits ASIO-drivere tilgjengelig, men de lar seg foreløpig kun legge inn vha. regedit og en del håndspåleggelse.

    Børge
     

    larsy1995

    Medlem
    Ble medlem
    11.06.2013
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Det kan hende at JPLAY som standard forventer en 64-bits ASIO-driver. Det har jeg ikke fått til å putte inn i installeren. Hvis noen her kan noe om oppsett av windows-installere, gi lyd! Derimot finnes 64-bits ASIO-drivere tilgjengelig, men de lar seg foreløpig kun legge inn vha. regedit og en del håndspåleggelse.

    Børge
    Hei,
    Jeg sjekket nettopp kravene til JPlay og den krever absolutt 64bit ASIO drivere. Du nevner at det finnes 64bit ASIO drivere som kun lar seg legge inn gjennom regedit osv. Kunne du pekt meg i riktig retning hvor jeg finner ut hvordan jeg gjør det?
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Jepp, du kan se etter ASIO bin patch her: https://github.com/borgestrand/widget_binaries

    Det kan hende at jeg mente "C:\Program Files (x86)" der det står "C:\Program Files" i readme-filen. Dette er eksperimentelle greier. Det har fungert på testmaskiner hos meg, men det begynner å bli en liten stund siden.

    Børge
     

    larsy1995

    Medlem
    Ble medlem
    11.06.2013
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Vell, det fikk oss i alle fall ett steg lengre. Både JPlay og Infinity Blade oppdager 64bit driveren, men det ser ikke ut til at de får startet den.

    Infinity Blade oppgir at den ikke vet hvilke sample rates DACen klarer å avspille, noe den gjør på JPlay, ASIO4ALL og Blue Yeti mikrofonen min.
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Jeg har ikke brukt Infinity Blade, så der kan jeg nok ikke hjelpe deg. Da jeg fiklet med dette, var det med en gammel versjon av JPlay. Hvilken versjon bruker du?

    Børge
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Det tar nok dessverre litt tid får jeg får sjekket dette ordentlig. Må bl.a. sette opp en testmaskin og en del sånt. I mellomtiden er det fint om du gir meg alle detaljer på hva som virker og ikke.

    Børge
     

    larsy1995

    Medlem
    Ble medlem
    11.06.2013
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Jeg skal teste litt ut på en annen maskin, og så skal jeg komme med det som går igjen på begge.
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Det er veldig bra hvis du kan være systematisk med hva som funker og ikke. Steinberg (som lager ASIO) har mange proff-verktøy for musikk-produksjon. Gjør jeg først en omarbeiding av ASIO-driveren og 64-bits funksjonalitet etc, vil jeg at den skal funke mot disse verktøyene også. Da er man nødt til å være litt metodisk.

    Børge
     

    larsy1995

    Medlem
    Ble medlem
    11.06.2013
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Hei,
    Beklager at jeg ikke har svart før nå, men tar tid å balansere ut reformatering, testing og livet.
    Har testet både på Windows 8, Windows Server 2012 R2 og Windows 10, alle 64 bit og alle får samme resultat.
    Jeg fulgte samme fremgangsmåte på begge maskinene.

    Installerte Windows på 2 test maskiner.
    Installerte så DAC driveren, restartet maskinen for så legge inn 64bits driverene etter readme.
    WidgetTest/64 åpner og lukker ett cmd vindu på brøkdelen av ett sekund.
    Installerte så JPlay 6.2, Infinity Blade 5.52 + Foobar2000 og ASIO component for å teste om DACen fungerer.
    Restartet maskinene igjen. Åpnet så JPlay og valgte ASIO: ASIO USB Audio Class 2 Driver.
    Så kjørte jeg Foobar2000 med UAC2(32) driveren. Musikk spilles av. Velger JPlay Driver. Unrecoverable playback error: Could not start ASIO playback.
    Kobler til Fiio E17k dac/amp og velger den i JPlay. Starter Foobar igjen. Musikk spilles av. Kobler Fiio E17k ut.
    Velger igjen ASIO USB Audio Class2 Driver i JPlay og starter InfinityBlade.
    Jeg velger JPlay og starter en sang. Sangen starter ikke. Velger ASIO UAC2 starter og starter en sang.
    Får en feilmelding: "Can't find a free/valid driver. Could you check (the) ASIO devices? ASIO didn't set (sample rate. f.eks. 192000MHz/44100MHz) or (some) other error. (Does) Your product support this mode?".

    Som sagt, gikk gjennom på begge maskinene samtidig og fikk samme resultat på begge.

    EDIT: Vil si at viss jeg installerer ASIO Bridge som står i readme'en, velger ASIO bridge i JPlay og ASIO USB Audio Class 2 Driver i ASIO Bridge så får jeg lyd, men så er det dessverre ikke ett alternativ på AudioPCen min, hvor jeg kjører Windows Server 2012 R2 i Core mode.
     
    Sist redigert:

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Hei Lars,

    takk for detaljert og god forklaring. Det er lenge siden jeg har testet driveren mot JPlay 6.2. Jeg skal sette opp et tilsvarende system her og kjøre inn debug-versjonen av driveren.

    Børge
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Ja, den var fin. Det er bra å bli sammenliknet med billigere DACer også, ikke bare de som er mye dyrere.

    Det begynner å bli en del tester etterhvert. Det er linker til alle fra henryaudio.no. Og det er DACer nok på lager til alle som vil gi Far en ekstra oppmerksomhet :)

    Børge
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Der ja! Jeg forsøker å spre det glade budskap i flere kanaler. God lyd skal ikke være vanskelig, det støvete hybel-anlegget fortjener en oppvåkning etc. etc!

    Børge
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Kult! Her skjer det saker og ting!
     

    Dopus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.12.2013
    Innlegg
    84
    Antall liker
    17
    Sted
    Rogaland
    Har tidligere brukt en Fiio e7k med fiio e9 doc/amp sammen med mitt Nad viso h50 headset. var ikke helt fornøyd med lyden. litt for mørk.
    Har jo en qnktc\henry audio dac koblet til annlegget, denne måtte prøves med e9 forsterkeren og hadsettet. Må si det var virklig en veldig merkbar oppgradering i forhold til fiio dacen. Mye mer punch i bassen, vokalistene var mer fremtredende og sentrert, og diskanten, ...som jeg savnet litt på fiio dacen, var plutslig til stede.

    Kanskje jeg må skaffe meg enda en henry dac :)

    eneste jeg ikke likte, var at det var merkbar susing i bakgrunnen, men det tror jeg skyldes det analoge inngangen på E9 doc/forsterkeren, som ikke er i bruk når Fiio e7k er docket i den.
     

    Egete

    Medlem
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    5
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    3
    Allo allo, til alle i tråden!

    Er det noen her inne, som har implementert ny 5V forsyning til DAC'en (Henry Audio USB DAC 128 mkII)?

    Har gått til innkjøp av en IFI ipower. Den er tiltenkt å forsyne HENRY'en med ren strøm. Har sjekket tegningene og kommet frem til at jeg må lodde noen ledere til loddepunkt 2 (0 VDC) og 3 (5 VDC), ref. Power Bypass Breakout, men finner ikke helt ut av hva jeg må gjøre videre. Tidligere i denne tråden var det henvist til at R26 måtte fjernes. R26 finnes, men her eksisterer ikke noen motstand lenger og når jeg måler der, ser det ut til at der er der brudd nå. Det skal ikke så mye til for å forvirre meg, så jeg lurte på om noen har en enkel og forståelig beskrivelse for hvordan jeg skal gå frem for ikke å klure det til med strømforsyningen fra USB (PC forsyningen).

    Det er påske og hadde håpet på at den kunne bringe noe godt med seg. Blandt annet å få hentet ut mer av Mr. Henry Audio.

    Takker så meget på forhånd og ha en riktig fin påske og after ski!

    Vennlig hilsen

    PJTL
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Det er litt annerledes å sette på eksternt power på mkII. Her er oppskriften på hvordan bypasse VBUS inn og tilhørende strømbegrenser.

    Eksternt power til digital-del: Ta ut R37 og sett 5V på J5:3 eller TP28.

    Eksternt power til analog-del: Ta ut R38 og sett 5V på J5:4.

    Jording er på J5:2.

    Lykke til! Garantien ryker, men jeg skal forsøke å hjelpe deg hvis du setter deg fast.


    For eksternt power er en firmware-oppgradering nesten påkrevet. Den tillater at eksternt power og USB-kabel kobles til i vilkårlig rekkefølge. Følg oppskrift på linje 508 av https://github.com/amontefusco/sdr-widget/blob/audio-widget-experimental/AW_readme.txt
    med firmware-filen awx_20151202_ext_pwr_01.elf på https://github.com/borgestrand/widget_binaries


    Børge


    Allo allo, til alle i tråden!

    Er det noen her inne, som har implementert ny 5V forsyning til DAC'en (Henry Audio USB DAC 128 mkII)?

    Har gått til innkjøp av en IFI ipower. Den er tiltenkt å forsyne HENRY'en med ren strøm. Har sjekket tegningene og kommet frem til at jeg må lodde noen ledere til loddepunkt 2 (0 VDC) og 3 (5 VDC), ref. Power Bypass Breakout, men finner ikke helt ut av hva jeg må gjøre videre. Tidligere i denne tråden var det henvist til at R26 måtte fjernes. R26 finnes, men her eksisterer ikke noen motstand lenger og når jeg måler der, ser det ut til at der er der brudd nå. Det skal ikke så mye til for å forvirre meg, så jeg lurte på om noen har en enkel og forståelig beskrivelse for hvordan jeg skal gå frem for ikke å klure det til med strømforsyningen fra USB (PC forsyningen).

    Det er påske og hadde håpet på at den kunne bringe noe godt med seg. Blandt annet å få hentet ut mer av Mr. Henry Audio.

    Takker så meget på forhånd og ha en riktig fin påske og after ski!

    Vennlig hilsen

    PJTL
     

    Egete

    Medlem
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    5
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    3
    Takker og bukker, Børge!

    Garantien visste jeg ryker når jeg klurer med DAC'en. Nå er det bare til å tune øyne og briller, slik at korrekte motstandere blir fjernet. Selve loddingen av lederne kommer til å gå greit.

    Skulle DAC'en ta kveld, så skal du ikke se bort i fra at det blir bestilt en ny.

    God påske til deg og dine!

    Vennlig hilsen

    PJTL
     

    Egete

    Medlem
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    5
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    3
    Halloen, Børge!

    Da var Henry'en koblet opp med IFI IPOWER. For å få den til å spille uten software-endringer, starter jeg bare PC'en først og deretter kobler til ekstern power. Så nå funker det uten dikkedarer og med Audioquest Jitterbug så spiller Henry'en utrolig bra og behagelig.

    Takker igjen for veiledning og ha en fortsatt god påske!

    Vennlig hilsen

    PJTL
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn