Venner av Oracle!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer med nydelig spiller JanOlav. Jeg har liten eller ingen erfaring med Oracle selv, men har alltid likt synet av dem.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Fosse skrev:
    Gratulerer med nydelig spiller JanOlav. Jeg har liten eller ingen erfaring med Oracle selv, men har alltid likt synet av dem.
    Takk for det Fosse! :D

    Jeg er veldig fornøyd med den.
    Kjøpet var faktisk litt tilfeldig, jeg var på besøk hos Terje (troll) og der stod den, i all sin skue. ;D
    Jeg har også alltid likt synet av Oracle, de ble jo skamrost i sin tid, og det med rette. ;)
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Gammel tråd men tar sjangsen på å bringe den til toppen.

    Min far har en Oracle Delphi III med Alphason HR100MCS (mener jeg det er). Denne blir så godt som aldri brukt og jeg foreslo at da kan han jo selge den.
    Noen som har peiling på hva en slik er verdt i dag? Den er strøken etter det jeg vet og har vel ikke vært mye brukt. Den er i røykfarget akryl/gull, husker ikke om man fikk den i klar akryl på den tiden.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Kan du ikke knipse noen bilder av den og legge de ut her i tråden. :)
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg herved inn i Venner av Oracle! med denne historien:

    For noen år siden kom jeg over et drivverk uten arm som interesserte meg. Den stod i et skap og var ikke i bruk. Spurte eieren om hvorfor. Fra den var ny og fabrikkmontert arm så spilte greit, men så byttet noen ut originalarmen til en Linn Ittok LV II. Etter dette spilte den aldri bra. Armen ble solgt og drivverket plassert i skapet. Jeg kjøpte det og demonterte til minste detalj. Fant ut at bl.a. Opphengsfjærene var byttet om. Smurte opp og monterte iht manual. Fikk tak i en Linn Ittok LV II og satte i gang. Oppdaget til min store forskrekkelse at hullet til armen var hele 11 mm feil. Leste alt jeg kom over på nett og lastet ned de aktuelle sjablongene som kunne brukes og sammenlignet med originalsjablongen som var med armen. Joda, 11 mm feil var hullet. Laget ny armbase og monterte sammen. Brukte 2 dager. Kjøpte en AT33EV og stillte inn etter alle kunstens regler. Resultat: En fantastisk oppgradering! En dynamikk og en rytmisk lyd kombinert med en ro i lydbildet som jeg ikke var vant med fra tidligere spillere. Magisk! :)
    Skal prøve å laste opp bilde. Spiller; Oracle Alexandria MK III.
     

    Vedlegg

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Den der var pen, du..
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Styggpen var den! :)

    Også slik en flott PU. Den spiller enormt bra.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    En eldre Paris med AT OC9 er heller ikke ueffen..
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Noen bilder av min Oracle!! :)

    Jeg har laget hylle til den. Greit å ha rackdeler til overs. ;)
    Delte to klemmeballer på midten, slik at to ble til fire. La de så under hvert sitt hjørne av plata. :)
    Om man ikke har mulighet for vegghylle så er ei plate under en bra erstatning.
    Med plate under ble det en helt annen verden. :)

    Også har jeg oppgradert med en AT-OC9 :cool:










     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Veldig pen spiller. Ser mye bedre ut i klar akryl og alu enn den i røykfarget/gull synes jeg. Den siste er en sånn grell-harry greie som Electrocompaniet :)
     

    Juballong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    115
    Antall liker
    155
    Oops, ble oppmerksom på denne tråden akkurat nå, har vært lykkelig Oracle Delphi-eier i mange år, kanskje den komponenten jeg har hatt lengst. Sendte den til ny eier i dag.
    IMG_5565.jpg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.505
    Antall liker
    15.360
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Har i de siste dagene drevet litt service på min platespiller Alexandria Mk III - byttet drivreim, justert oppheng, smurt lager og justert pu. Oi, oi, oi - for en platespiller! Herlig lyd; stillhet, raskhet, klang og ro er ord som kommer opp. Det sies at de har tatt opp igjen produksjonen av denne og prisen er satt til 4000 US dollars. Det er den verdt!

    Vis vedlegget 272606
     

    Vedlegg

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    3.845
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Er her noen som kan gi meg et svar på om 20.000kr for en tilsynelatende strøken Delphi mk IV er en grei pris?
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    Har ca. 1 år hatt en Oracle Delphi VI med Sme V og Lyra Delos. Hadde i lengre tid irriterende problem
    med skjevt lydbilde, men dette ser nå ut til å ha rettet seg, kanskje på grunn av en utmerket Ayre phono stage.
    Men egentlig vet jeg ikke sikkert hvorfor dette har rettet seg - etter massevis av justeringer/innstilliger av arm
    og pick-up. Hadde vært interessant å få vite om andre har hatt lignende problem. Er nå svært fornøyd med hele
    systemet heldigvis. Mvh
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Har ca. 1 år hatt en Oracle Delphi VI med Sme V og Lyra Delos. Hadde i lengre tid irriterende problem
    med skjevt lydbilde, men dette ser nå ut til å ha rettet seg, kanskje på grunn av en utmerket Ayre phono stage.
    Men egentlig vet jeg ikke sikkert hvorfor dette har rettet seg - etter massevis av justeringer/innstilliger av arm
    og pick-up. Hadde vært interessant å få vite om andre har hatt lignende problem. Er nå svært fornøyd med hele
    systemet heldigvis. Mvh
    Det høres jo ut som et stift problem, at den var ørlite ute av vinkel. Er det Stylus Rake Angel det heter tro? Motsatt av VTA.
     

    Rolv-Karsten

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.10.2007
    Innlegg
    82
    Antall liker
    7
    Pakket fram Delphi III etter åtte år i esken. Ny rem innkjøpt. Men den "sagger" litt. Dvs ulyd. Trodde først det var motoren, men det er kanskje behov for noe mere olje i lageret til tallerkenen, ev også motoren.
    - motoren er en Pabst GS38.09.
    - er det noen som kjenner til en erstatningsmotor?
    - kan/skal ev motoren smøres?
    - hvilken olje skal man ev bruke på tallerkenlageret?
    - syntetisk motorolje er anbefalt. Noen erfaringer?
    Jeg begynner med olje til tallerkenlageret og så får jeg ta det derfra.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Blir litt vemodig - hadde akkurat den samme - og den ble solgt for billig i hine hårde dage. Gratulerer med et musikalsk smykke.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn