Venner av DCM ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    Lars.N

    Gjest
    Du snakker :) de var riktig flotte , er de i daglig bruk enda ?

    Hørte de førtse gang på festiviteten i Sarpsborg på en messe for mange år siden , glemte ikke det så lett nei .

    Mvh

    Lars
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Nydelig den lektyren der vokser ikke villt i verden på nett , tusen hjertlig takk for opplasting dette var helt konge .

    Mvh
     

    tigerw97

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    246
    Antall liker
    337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    5
    De er bokstavlig talt i daglig bruk, de står på soverommet mitt og jeg sover mye bedre når jeg kan avslutte dagen med litt go'lyd ;-)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Yay, det må jeg si :)

    Interesant lesing, takk for at du/dere deler.
    Samme med meg som med Lars, hørte de (DCM) på den nå så etterhvert berømte messa på sagahuset :)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Skal ikke så mye til Lars ;)

    tiger,- ser du bor rett nedi gata her, burde jo nesten ha ett mimre møte en dag. Lars stiller med godt humør, du med noen brosjyrer, jeg med kaffe ;)

    /jan
     

    tigerw97

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    246
    Antall liker
    337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    5
    Det er bare å ta seg en tur ;-) det er nok lettere å ta med kaffe hit til meg enn å ta med samlinga til dere hehe
     

    tigerw97

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    246
    Antall liker
    337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    5
    Drar på Hvaler for å telte/fiske i dag, hvor lenge jeg blir borte avhenger av hvor fint vær det er og om vi får nok mat ;-)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Drar på Hvaler for å telte/fiske i dag, hvor lenge jeg blir borte avhenger av hvor fint vær det er og om vi får nok mat ;-)
    Du får skrike ut når du er hjemme og har tid for besøk.

    Skitt fiske :)



    Kjeder du deg ille Lars er det bare å svinge oppom ;)

    /jan
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Drar på Hvaler for å telte/fiske i dag, hvor lenge jeg blir borte avhenger av hvor fint vær det er og om vi får nok mat ;-)
    Du får skrike ut når du er hjemme og har tid for besøk.

    Skitt fiske :)



    Kjeder du deg ille Lars er det bare å svinge oppom ;)

    /jan
    Lurer ille på hvor ørreten på hvaler har gjemt seg , det var bra før juni mnd men nå nesten helt stille bare f møkka makrell , en sei pluss en sko .

    Gir en pling JanR når det høver seg kjeder meg litt ja :)
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Det var da fanden det ene elemente her helt tyst , så nå splittes topp plata i håp det bare er en tullefeil på,n .

    Så da har jeg jo spillet på dem med et element som kun i slavedrift , å enda så lager de et knall flott lydbilde ( ække til å tru en gang )
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Lekent, bilder liker vi :)

    Fant du ut av "feilen" ?

    /jan
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Fant feilen en feit stygg dings hadde delt seg i 2 sjekk denne (den med hvit grønn svart stripe på hehe )
    P1030058.jpg
     

    JHolm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2007
    Innlegg
    492
    Antall liker
    26
    Sted
    Oslo
    Brun = 1, sort = 0 og grøn =5. Det gir: 10 ganger 10 opphøyd i 5 = 1 000 000.
    HVIS jeg husker riktig er pF (1 * 10 opphøyd i-12 farad) underforstått enhet.

    I så fall ender vi på 1 * 10^-6 farad (uF). Hvordan stemmer dette med oppgitt delefrekvens og impedans? Dette bør bekreftes før komponenten dyttes.

    For, med rimelig sikkerhet, å kunne si at det er en kondensator – mål motstanden til komponenten i den andre høyttaleren. Hvis du måler “brudd” bør det være en kondensator. Eller har du et universalmeter som kan måle kapasitans? Maks anbefalt forsterker effekt gir en indikasjon på hvor høy spenning den skal tåle.

    Jeg ser du har funnet et skjema. Det er fristende å gå ut i fra at det er 10uF i serie med diskanten.
    Kan jeg ha bommet på kommaplassering?
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Tusen takk for hjelp , plukke i stykker den andre høytaler kommer ikke på tale da de har hel limt skrog å elementer finnes ikke en skrue i dem .


    (skal se om jeg kan få lagt ut et oversikt bilde av filter)

    Mvh

    Lars
     

    tigerw97

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    246
    Antall liker
    337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    5
    Ser ut som en 1uF med 10% toleranse ja.Er forresten ledig for besøk på Søndag hvis det passer for dere ;-)
     

    tigerw97

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    246
    Antall liker
    337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    5
    Kompisen min fikk 1 ørret, men vi dro vel opp nesten 30 makrell med stang. Vi slapp ut de vi ikke skulle spise. ;-)
     

    DCM4EVER

    Medlem
    Ble medlem
    05.09.2013
    Innlegg
    18
    Antall liker
    7
    Javel ingen venner ;D da er jeg eneste venn da kanskje (hehe)

    Venter inn et par av disse ( gleder meg ille ) har ikke hørt disse siden HiFi messa på Saga huset eller var det festiviteten i Sarpsborg en gang i tiden

    Mvh
    Treg sier du??Moi-Non! Tja, det tar sin tid å få fingra i gear..DCM er fine om enn litt obskure greier Det er vi vel alle enige om,jeg sitter på de fleste modellene de hadde på programmet da DCM var DCM og Steve Eberbach var bossen.
    Forøvrig vil jeg sammenligne Steve E.med David Blackmer (DBX RMS-chippet) og Ray Dolby (Dolby A/B/C/S) og etpar andre like viktige for
    sin tid..
    Jeg har bygd en liten samling DCM,alle i tidvis aktiv bruk (nei ikke Slik aktiv bruk, men i aktivt bruk!)
    fra Time Piece via Half Time, QED,Macrophone,TW1,TW3 og til og med de diminuative Time Piece gir liten pekepinne på DCM-lyden,men det
    er selvsagt Laaaangt mellom disse og fx TW1 eller 3. Macrophone er meget gode høyttalere i klassisk bokhylleformat (rettere sagt er de i
    samme format som en lp 33X33 D/H) oftest koblet opp mot min Onkyo M-510 gir disse DCM'enne en herlig ubeseiret(?)lytteopplevelse med sin uovertrufne musikalitet.. De utmerker seg ikke på papieret,men jeg har skjeldent eller aldri hørt maken til ren spilleglede.jeg kaller dem mine
    lydhydranter da det bare fosser ut med ren og skjær musikkGlede...
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Godt å se det er litt liv her i tråden ( en skamm jeg er enda ikke ferdig med mitt par TW 1 da delefilter gikk i oppløsning )

    Mvh
     

    Juballong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    115
    Antall liker
    155
    Er det riktig at DCM står for: DeCriminalize Marijuana ?
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Er det riktig at DCM står for: DeCriminalize Marijuana ?
    Mye rart som blir sakt på www , men vet det har blitt nevnt på veven at de laget de første i en garasje men alt annet en tobakk i kjeften ( mye rart som renner ut av folk om det er sant eller ei må gudene vite )

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn