Velodyne dd, skjerm eller pc løsning for innstilling?

C

Medlem
Ble medlem
09.02.2011
Innlegg
6
Antall liker
0
Heisann,

Mitt LED fjernsyn støtter ikkje formatet som min dd 10 subwoofer sender. Trenger dermed ei anna løysing for å få innstilt denne.
Gjerne ein liten skjerm kun for dette formålet, men leste også at det var nevnt i ein gammal tråd på forumet ein såkalt "grabber" som skal kunne gjere det mulig å bruke pc. Har søkt litt rundt på nett, men ikkje funne passande skjerm, og er litt usikker på "grabber" løysningen.

Er det nokon som har erfaring med "grabber", er det bare å kjøpe ein kva som helst og sette i gang?
Eventuelt nokon som veit om ein skjermtype som er passende til dette, og mulig å få kjøpt idag?

Holder til sentralt i Bergen, og dersom nokon skulle ha liggande noko som funker så kjøper eg gjerne..

Setter pris på litt hjelp da denne brukast i mitt stereo oppsett, så er på tide at eg får yte rettferdighet mot resten av systemet..! ;-)
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hææh!
Det dreier seg jo om et videosignal...........altså video out på subben og video inn på led og så velge riktig inngang på TV.

Det du vel sier er at ditt ledTV ikke har vanlig video inn (en rca kontakt for det)?

Mvh.KW
 

C

Medlem
Ble medlem
09.02.2011
Innlegg
6
Antall liker
0
Hei, Tv har de vanlige inngangene.
Sjekka dette med hifiklubben som tv er kjøpt av, og med Neby via Musikk magasinet i Bergen som Subwoofer i sin tid kom fra. På tv skjermen står det "ukjent format" når eg kobler opp og velger rett inngang. Dei seier at ikkje alle nyare tv støtter dette (lenger). Var overraska sjølv, men slo meg til ro med at det rett og slett var slik etter dette..

Så med mindre nokon her har tips ang å få Led tv alternativet til, så gjelder fortsatt utfordring som beskrevet..?
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Ut fra DD subben din har du kun en mulighet og det er RCA video ut og jeg regner da med at du har brukt den gule kabelen som følger med subben lang kabel).
Fant du i det hele tatt en video inn på tv som er tilsvarende.......altså rca kontakt?
Og så fikk du kun opp ukjent format på tv?
Det er forsåvidt greit at noen nyere tv kanskje ikke støtter det, men da synes jeg det i så fall er rart at de i det hele tatt har en video inn RCA kontakt.
Ser nå at det er en utgang til fra sub og det er S-VHS, men kanskje er det heller ikke en slik inngang opå din TV.
Da kan du prøve å finne ut av eventuelt en overgang fra en av de utgangene til en som går inn på din TV, mer kan ikke jeg bidra med her og nå.
Mvh.KW
 

C

Medlem
Ble medlem
09.02.2011
Innlegg
6
Antall liker
0
Til min glede fekk eg bilde på tv nå. Fleire ting som har forvirra meg her. Satt sub kabelen inn på scart overgang og inn i tv, dette funka. Hadde imidlertid prøvd dette før men med ein anna gammal sak som viste seg å vere defekt på et eller anna vis.. (Får fortsatt "ukjent format" på RCA video inngangene, men dette betyr jo ingenting nå..)
Takk for hjelp, litt dobbel sjekking kan jo lønne seg av og til..!
Nå gjenstår det timar med innstilling, og er ikkje umulig at eg spør etter litt erfaringsdeling ang dette (også)!

Ha ein god dag, mvh christer
 
Topp Bunn