Velmenende sløseri

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Dette er faktisk ikke noe nytt; Fekjær viste dette fra flere undersøkelser i sin bok "Rus" for et par år siden.
Det er derimot en sterk sammenheng mellom pris/tilgjengelighet og forbruk.
(Så i stedet for å forby horeri, er det bare å skru opp prisen!! ;) )

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Tja vet nå ikke jeg. Jeg bestemte meg nå tidlig for å holde meg unna både røyk og narkotika etter å ha sett/ hørt skremselspropaganda mot dette på skolen, så det funket på meg i alle fall. ;)

Det som har fungert best med tanke på røyk er vel derimot røykeloven. Av de jeg kjenner som røyker er det veldig få som nå røyker inne, selv hjemme hos seg selv. Mange har også sluttet, eller redusert forbruket kraftig.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Det som har fungert best med tanke på røyk er vel derimot røykeloven. Av de jeg kjenner som røyker er det veldig få som nå røyker inne, selv hjemme hos seg selv. Mange har også sluttet, eller redusert forbruket kraftig.

Huff Kompo ikke si slik. Er redd vi da får "drikkeloven" som gjør at vi må stå ute med vinglass og pjolter !! :-[ ;D ;D ;D

Men klart at røykeloven har hatt en virkning. Det som likevel forbauser er alle de unge pikene som begynner å røyke. Drikker gjør de jo på høyde med gutta allerede, ja vel så det. Tilveksten av AKAN tilfelder i arbeidslivet i dag er alt for stor blant unge kvinner.

Vokste opp i et avholdshjem, savnet det aldri og drakk ikke alkohol før jeg var noenogtyve. Sikkert heldig da sen debut er gunstig på alle vis. Har en sønn på 18. Han har aldri fått smake tidligere med begrunnelsen at de under 18 ikke har lov, punktum. Har fungert greit. Da han ble 18 fikk han smake både øl og vin og likte det ikke, så han foretrekker å være edru og låne pappas bil i helgene. Grei deal for meg.

Topp Bunn