Veien videre for min Node 2i?

StefanR

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2020
Innlegg
612
Antall liker
775
Sted
Orkanger
God dag godtfolk!
Etter å ha fått lånt en sånn fanzy digital coaxkabel, har det blitt dårlig kontakt på Coax-utgangen på nevnte streamer. Har ikke undersøkt om dette også gjelder de analoge utgangene, noe som kanskje hadde vært lurt før jeg laget denne tråden.
Mener dere det er verdt å sende inn for reperasjon og i så fall hvor?
Vil dette (i verste fall) koste i nærheten av hva en ny koster?
Om det er noen som ønsker en rimelig 2i i hvit å leke elektroingeniør så har dere muligheten..
 

reand

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2013
Innlegg
295
Antall liker
249
Torget vurderinger
2
Har du forsøkt andre coax-kabler? Jeg hadde en node2 som var veldig var for coaxkabler. Enkelte coaxkabler har litt løse/for store plugger. Når jeg brukte en coaxkabel som ikke hadde tight nok plugg, Hendte det seg at lyden falt vekk. Jeg eksperimenterte med andre (billige) coax kabler, og problemet forsvant.
 

StefanR

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2020
Innlegg
612
Antall liker
775
Sted
Orkanger
Nei, har kun forsøkt med en kabel. Kjøpte meg en ekstern dac og den har har BNC-inngang, så da ble utvalget i kabler litt mer snevert. Lyden ramler ut/susing når jeg beveger litt på kabelen helt inne ved koblingen, men det fungerer ikke dårligere enn at det får bare være sånn som det er foreløpig. Kan godt hende at det er som du sier..
 

reand

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2013
Innlegg
295
Antall liker
249
Torget vurderinger
2
En mulighet er å kjøpe en slik liten bnc/rca overgang og teste med en standard billig coaxkabel.
det var slik hos meg også at lyden falt ut når jeg beveget påcoaxpluggen helt inne ved koblingen på Node2
 
Topp Bunn