Vaskemaskin hjelp

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Vaskemaskina er i ferd med å gå. det høres ut som om den er i ferd med å ta av. Akkurat nå høres det ut som omj eg har et fly på vaskerommet. Jeg er temmelig/nesten sikker på at det er pumpemotoren som er i ferd med å gå. Har smurt den med sprayfett engang, og det ble bedre. Ny koster 900 kroner.

Kan noen hjelpe meg med en uoriginal motor?
Merket er Siemens Siwamat 6140W

Håvard

T

Thomas1

Gjest
Kankje jeg kan trekke i noen tråder. hvor i landet bor du?

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Hei

Jeg bor på Lena i Østre Toten (Oppland).
Den er vatret og justert ja, så bra som mulig vel og merke. Det er i området der pumpa ligger lyden kommer i fra. Ikke slark reim eller lager, har sjekket dette. Skiftet børster ble gjort for noen år siden.

Håvard

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.489
Hei

Jeg bor på Lena i Østre Toten (Oppland).
Den er vatret og justert ja, så bra som mulig vel og merke. Det er  i området der pumpa ligger lyden kommer i fra. Ikke slark  reim eller lager, har sjekket dette. Skiftet børster ble gjort for noen år siden.

Håvard
Er det noen form for sil i forbindelse med pumpen? En tannpirker i den silen kan lage mye støy. For ikke å snakke om en BH-spile fra husets tenåringsjente.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Er det noen form for sil i forbindelse med pumpen? En tannpirker i den silen kan lage mye støy. For ikke å snakke om en BH-spile fra husets tenåringsjente.

Ingen tenåringsjente i huset ennå, det holder med en prepubertal guttunge. Ingen sil, men jeg har tatt av slangen og sett inn i pumpa. Umulig å få den fra hverandre, men sprayet litt fett inni den (5-56). Det hjalp en stund. Kunne ikke se noen fremmedlegmer inni der. Satser på å få tak i en billig erstatningspumpe slik at jeg kunne teste 100% om dette var årsaken.

håvard

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
Vaskemaskina er i ferd med å gå. det høres ut som om den er i ferd med å ta av. Akkurat nå høres det ut som om jeg har et fly på vaskerommet.

Håvard
Hei Håvard,
Ikke for å være flisespikker, men jeg er ganske sikker på at det IKKE høres ut som et fly i ferd med å ta av på vaskerommet ditt !

Et fly skal ikke høres ut som en vaskemaskin med defekt pumpe !!! I allefall ikke på denne siden av det tidligere jernteppet.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hehe..

Jeg har bodd på Værnes, mindre enn hundre meter fra rullebanen. Det er egentlig utrolig hvor lite lyd det kommer fra et fly som tar av eller lander. Ventilasjonsanlegget på messa bråket mye mer.
Godt å komme seg vekk derfra, selv om det sto en schvær 'stack' vaskemaskiner og tørketromler fra Miele i kjelleren...

;D

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Hei Håvard,
Ikke for å være flisespikker, men jeg er ganske sikker på at det IKKE høres ut som et fly i ferd med å ta av på vaskerommet ditt !

Et fly skal ikke høres ut som en vaskemaskin med defekt pumpe !!! I allefall ikke på denne siden av det tidligere jernteppet.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Visst faen er du flisespikker ;D ;D

Håvard

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
OK da, så er jeg det ! ;D ;D ;D

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Hei Håvard,

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
hei

hvor var du i norsktimene da du lærte om virkemidler i tekster? lærte du aldri om overdrivelse eller ? Kødd ;D ;D ;D og flisespikker :D :D :D

Håvard

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
hei

hvor var du i norsktimene da du lærte om virkemidler i tekster? lærte du aldri om overdrivelse eller ? Kødd ;D ;D ;D og flisespikker :D :D :D

Håvard
Hmmm.....

Dette minner mistenkelig om "bumping" :p

09/20/06 klokken 22:51:22 skrev du første gang at jeg er en flisespikker.

I dag klokken 14:08:00 fortsetter du og kaller meg en flisespikker og kødd.

Må du virkelig bruke SÅ lang tid for å konstaterer at jeg er en kødd ? Kan vi fastslå at du er bittelitt treg ? Kanskje litt enkelt møblert ?

".................lærte du aldri om overdrivelse eller ?" Nei dessverre du så gjorde jeg ikke det. Av den grunn er jeg kjent her på HFS for mitt sobre språk og meget nøkterne uttrykksform !

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
".................lærte du aldri om overdrivelse eller ?"  Nei dessverre du så gjorde jeg ikke det. Av den grunn er jeg kjent her på HFS for mitt sobre språk og meget nøkterne uttrykksform !

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ord blir fattige, jeg legger meg langflat ;D

Håvard

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
Ord blir fattige, jeg legger meg langflat  ;D

Håvard

Ja særlig. ;D Like flat som en israelsk ambassadør kan jeg tenke meg ! ;D ;D ;D ;D

Har du fått orden på maskina ?

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Maskina er for tiden stille, men det er vel like før den tar seg en flytur igjen. Vi får se litt i høsteferein om jeg kan finne en billig motor og sette denne inn. Orker ikke å kjøpe noe originalt stash til alt for mye penger.

Håvard

M

Mulelid

Gjest
Gjør som meg: Halvautomat og evig delelager på dynga.. Hehe.. Går og går og går.................................... :)

Topp Bunn