Alt til hus og bolig Varmepumpe-gulvmodell

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
1.023
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Hei dere.
Skal kjøpe en gulvmodell, er det noen som har en anbefaling av modell/merke?

Basert på specs og utseende er Panasonic mest aktuell. En montør jeg kjenner anbefaler Mitsubishi, men det tror jeg mest er fordi det kun er den kan kjenner.

Rommet er 120kvm, 3 m takhøyde. Dette blir en suppleringsvarmekilde, erstatter panelovner.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
1.023
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Gikk for Panasonic…gode specs, kjent for god kvalitet, lite støy og en akseptabelt utseende innedel:)

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
898
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Tja. Panasonic'n min streiket 6 år gammel, typisk rett etter at garantien var utgått. Kjører Mitsubishi nå....

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
898
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Går nok bra. Panasonic'n jeg hadde var vist en problem model, i følge selger som var en avdeling i det lokal e-verket, men det fant de først ut etter å ha solgt noen tusen. Hjalp meg ikke stort da det skjedde etter garanti, og nok til at jeg valgte et annet merke og en annen leverandør :unsure:

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
3.761
Sted
I de dype skoger i Viken.
Torget vurderinger
34
En bekjent har drevet salg og montering av varmepumper i mange år og han sier at Mitsubishi er greie når det gjelder deler og reklamasjoner, men ingen pumper er bedre bygde enn Daikin.......Daikin er litt dyrere som regel enn de andre, men ofte et godt hakk mer effektive enn de andre og det er svært sjelden noe "fuss" med de. Jeg har selv en Mitsubishi topp modell i 2dre etg og en Daikin i kjelleren og for og si det sånn...... hvis jeg kunne valgt om igjen hadde det blitt Daikin begge steder. Daikin'en av iser seg vesentlig mer sjelden enn Mitusbishien og selve viften på Daikin'en r vesentlig kraftigere enn på Mitsubishien......... i etterpåklokskapens tegn er valget enkelt.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
1.023
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Går nok bra. Panasonic'n jeg hadde var vist en problem model, i følge selger som var en avdeling i det lokal e-verket, men det fant de først ut etter å ha solgt noen tusen. Hjalp meg ikke stort da det skjedde etter garanti, og nok til at jeg valgte et annet merke og en annen leverandør :unsure:
Vi har en 5 år gammel Mitsubishi på jobb og måtte i fjor reparere den for 3-4000,- så ikke helt feilfri den heller da. Kona vil egentlig ikke ha varmepumpe i stua, hun synes de er så stygge…derfor hadde utseende på innedelen betydning.

leifen

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
203
Og husk å skille mellom Mitsubishi og Mitsubishi. Holder en knapp på den varianten fra Mitsubishi Heavy Industries. Bare pass på å få med R32 kuldemedie. Siste skrik på den fronten.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
1.023
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Og husk å skille mellom Mitsubishi og Mitsubishi. Holder en knapp på den varianten fra Mitsubishi Heavy Industries. Bare pass på å få med R32 kuldemedie. Siste skrik på den fronten.
Panasonicen jeg har bestilt har R32:)

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
898
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
En bekjent har drevet salg og montering av varmepumper i mange år og han sier at Mitsubishi er greie når det gjelder deler og reklamasjoner, men ingen pumper er bedre bygde enn Daikin.......Daikin er litt dyrere som regel enn de andre, men ofte et godt hakk mer effektive enn de andre og det er svært sjelden noe "fuss" med de. Jeg har selv en Mitsubishi topp modell i 2dre etg og en Daikin i kjelleren og for og si det sånn...... hvis jeg kunne valgt om igjen hadde det blitt Daikin begge steder. Daikin'en av iser seg vesentlig mer sjelden enn Mitusbishien og selve viften på Daikin'en r vesentlig kraftigere enn på Mitsubishien......... i etterpåklokskapens tegn er valget enkelt.
Vurderte og Daikin, men den var det samme gjengen som i utgangspunktet lurte meg med Panasonic'n som leverte, så da ble de ikke de....

Topp Bunn